Beach 2014 del II

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2014 del II

Dagens kraftansträngning: montera ihop en 5x5 expedithylla på golvet, för att sen ställa upp den på högkant - själv. Tilläggas ska att hyllan är 185 cm och jag är 167. Allt går om man vill, men jävlar vad tung den kändes!

Nu förstår jag varför den kändes tung. Enligt ikeas hemsida väger förpackningen 94,2 kg. Alltså lär ju själva hyllan väga över 90 kg. Nu kan jag känna mig ännu mer awesome! :D
Dessutom gjorde det inte ett dugg ont i knäna = senaste träningspasset verkar ha legat på en bra nivå, och då kan jag fortsätta på samma sätt :bump:
 
Sv: Beach 2014 del II

Nä, intresset har inte verkat så stort på det senaste :p

kl

Fick tillbaka mitt skumma tillstånd som gör att jag inte vågar träna. Jag är, till och från, svullen under tungan vilket svider lite. Svullna lymfknutor vid käkarna. Inget ont i halsen. Trött och seg. Vad sjutton kan det vara? Ibland är det helt okej, men till exempel igår var jag ganska påverkad och hela halsen kändes tjock, fast fortfarande inte ont förutom under tungan. Haft lite värk i tanden men såhär har jag aldrig blivit av tandont.

Himla konstigt och framför allt väldigt irriterande. Jag vill ju träna!! Speciellt när godismonstret har tagit över totalt :nailbiting:
 
Sv: Beach 2014 del II

Jag känner mig lite mer pepp idag igen, fortfarande orolig men det är kanske inte så konstigt för det blir ju en stor förändring precis som om man slutar ett jobb eller studier man haft ett tag. Jag har ju gått i just den här dagvården över ett år nu, den har ändrats 3n del under tiden men flera grupper är de samma och nu börjar ju alla grupper om igen och jag har ju varit med på flera av dom typ 3 gånger innan :p

Idag är kroppen trött och jag känner mig svag i kroppen och yr när jag varit ute och gått, utmaningen blir att inte gå så mycket ikväll trots ångesten för det är antagligen kroppens sätt att säga att den behöver vila. Och jag ska träna mig på att lyssna på kroppen. Kommer ha gått ca 90 minuter idag plus att jag gått runt på en julmarknad och slottsvisning också så jag försöker övertala hjärnan om att det räcker, att det inte händer något farligt om jag inte går mer...
 
Sv: Beach 2014 del II

kl

Dagens motion: bära brädor i torpet. Jäklar vad många vändor jag måste ha sprungit i trappan, är helt slut nu! Man är ju inte stilla en sekund. Men det känns fint, veckan har varit mycket bra ur motionssynpunkt! Tycker att det snart får börja synas på kroppen också, men det kan ju ta ett bra tag till. Känner mig inte särskilt fin alls här i normala kläder inför en kväll på stan. :p
 
Sv: Beach 2014 del II

*kl*
Kan nån sparka in mig i duschen? Var ute och på en PW för en stund sen men kan ju inte sega ner helt i soffan förrän jag har duschat...

Hade förresten brodd under skorna idag vilket funkade utmärkt! Men till slut fick jag punktont i sulorna där brodden satt :/ Får se om det går att lösa vettigt för jag har inte råd med nåt annat...

För övrigt mår jag inte speciellt bra psykiskt just nu, det är för mkt att ha i huvudet helt enkelt. Håller masken för familjen men blir näst intill apatisk när jag är ensam. Och längtar efter mat och godis när jag är nere... :(
 
Sv: Beach 2014 del II

KL
Jag är inte bra på att vara ensam. Är kvar i jobbstaden eftersom det var julfest med jobbet igår (mycket trevligt, mycket dans). Har visserligen varit på stan idag, men har inte umgåtts med någon, de vanliga fraserna med kassörskan på ica räknas nog inte som umgänge. Så jag börjar känna mig lite desperatsocial. Har lite av en plan för morgondagen, tyvärr involverar det inte så många sociala aktiviteter, men förhoppningsvis får det tiden att gå, så det snart blir torsdag. Längtar väldigt till julen just nu.
 
Sv: Beach 2014 del II

kl

Tjenare! Har läst lite sporadiskt i tråden, fasen vad duktiga ni är allihopa!

Själv ligger jag med feber och dunderförkylning och har sån träningsabstinens så jag tänkte att det var ett bra tillfälle att hoppa in i denna tråden. :)

21-årig tjej som tränat ganska mycket från och till men har saknat något riktigt mål och där med inte haft orken att hålla igång längre perioder. Men nu är jag på gång tack vare pojkvännen!

Tränat styrketräning med fria vikter i lite över en månad nu, 4 dagar i veckan. Så jäkla kul när man börjar se resultat! Tanken är väl att slänga in mer konditionsträning när jag känner att jag kan göra det utan att det går ut över styrketräningen.

Jag har många mål med min träning, men ett handfast mål är att klara 10 chins och 2 pull-ups innan sommaren. Vet inte om det är ett för högt eller lågt satt mål, men hoppas att jag hamnar någonstans i närheten iallafall!

Just nu jobbar jag mest med att få ordentlig muskelkontakt i ryggövningar och med att få in vanan i alla övningar.
Hoppas på att vara frisk till på onsdag så att jag kan köra igång igen!
 
Sv: Beach 2014 del II

Det var nog många vändor i trappan igår. Träningsvärk idag!

Har varit ute en vända i snöyran med hunden, tror vi gick ca 1,5 km. Någon dm snö och blåsigt, mycket snö i ögonen! Gick egentligen mest ut för att ge fåglarna mat borta i torpet, en sån här dag vill jag inte att de ska vara utan.
 
Sv: Beach 2014 del II

Hoppas det går fort till jul:)

Zass: Vilka skumma symtom:cautious:

*kl

Maten var ganska katastrofal igår, mcdonalds till lunch och sen var vi hos vänner på spelkväll och de bjöd på en svingod gryta med pasta och sen MASSA våfflor med sylt och grädde, MUMS. Ingen träning fredag/lördag pga ingen möjlighet/tid.

Startade sen dagen med 5 pepperkakor till frukost (förotom mackorna) men nu är det fasen lite stopp:D

Snöade så fint här på morgonen så jag tänkte att jag möter upp de få tappra löpare som fortfarande kör på söndagarna men jag går en runda med pappa (han skulle ha med sig valpen). Jag menar, ok att jag inte är ett fan av varken snö eller vinter men 1 minusgrad och lite nysnö är väl ganska mysigt andra advent. Tar en liten tupplur och sedan klär jag på mig utav bara tusan eftersom jag frusit i typ 2 dygn nu. Går ut - det regnar. Så nu är det alltså 1 plusgrad och regn så promenaden jag föreställde mig som mysig blev inte det minst mysig i slask och regn. USCH för det här äckliga klimatet det här landet bjuder på 7 månader om året:(

Om ett par timmar ska jag till en vän och dricka lite glögg och sen ska vi på en julgospelkonsert. Sen drar jag till gymet med tänkte jag.
 
Senast ändrad:
Sv: Beach 2014 del II

*kl*

Det vräker ner snö här och frågan är om det går att cykla till gymmet eller om det är förenat med livsfara. Misstänker att cykelvägarna inte är plogade och dubbdäck hjälper föga mot en massa snö. Jag som har för avsikt att fixa de sista passen i Passjakten idag! Går förstås att gå men då jag ska köra dubbelpass på det gym som ligger längst bort av de två innebär det att jag blir borta från fem till nio och det känns sådär lockande.
 
Sv: Beach 2014 del II

Nä, intresset har inte verkat så stort på det senaste :p

kl

Fick tillbaka mitt skumma tillstånd som gör att jag inte vågar träna. Jag är, till och från, svullen under tungan vilket svider lite. Svullna lymfknutor vid käkarna. Inget ont i halsen. Trött och seg. Vad sjutton kan det vara? Ibland är det helt okej, men till exempel igår var jag ganska påverkad och hela halsen kändes tjock, fast fortfarande inte ont förutom under tungan. Haft lite värk i tanden men såhär har jag aldrig blivit av tandont.

Himla konstigt och framför allt väldigt irriterande. Jag vill ju träna!! Speciellt när godismonstret har tagit över totalt :nailbiting:

Jag tycker utmaningarna är roliga :D

Du kan inte vara allergisk mot något?
 
Sv: Beach 2014 del II

Veckans träning blev totalt: 3 timmar och 59 minuter, hyfsat nöjd. Fick med alla muskelgrupper samt ett kortare löppass!
 
Sv: Beach 2014 del II

Man vet ju aldrig, men jag tror inte det. Idag har jag känt mig mycket bättre i alla fall :)

Kl

Extremt dålig matdag bestående av mestadels pepparkakor, julmust och julgodis :p Men det gör inget, har haft vänner här på besök och det har varit supermysigt. Hoppas kunna träna igen till veckan. :)
 
Sv: Beach 2014 del II

kl

Avslutade veckan på gymet, 50 min ben, rygg, axlar, triceps. Körde bland annat några riktigt jobbiga set utfall med 10 kg viktplatta och en ny favorit: tricep-pulldowns med rep:love:

Typ värt att gå till gymet på vintern bara för att få upp lite värme! Jag kan känna ibland att jag frusit i en halv evighet, men en sväng på gymet råder ju bot;)

Totalt slutade veckan på 4 h 35 minuter; 3 gympass och 4 promenader. Imorgon tänkte jag hinna både promenad och gym, ska jobba natt imorgon så går inte på förrns 21.15.

Åt alldeles för mycket ägg till kvällsmat (nästan 2 st:p) så nu mår jag ganska illa och tror inte jag kommer kunna äta kokt ägg på ett tag.. Jag har väldigt lätt för att överäta ägg så att jag blir illamående bara jag tänker på det:p Vilket är lite synd för det är en bra proteinkälla och väldigt enkelt.
 
Sv: Beach 2014 del II

kl

Idag rullade jag ut 180 cm glädje:
20131208_203846.jpg

Så fin, så mjuk, så underbar!

30 minuter fulla av övningar blev det. Köpte hem en ny tidning för några dagar sedan "Din träningsbibel 2014", så det blev en del övningar därifrån. Kan varmt rekommendera den! Fullspäckad med övningar både med och utan redskap, och ytterst lite reklam. Och det är bara kvinnor överallt (dvs man fastnar inte och dregglar vid en bild på en snygg och vältränad man) :D

Sen blev det söndagslyx i form av smoothie (naturell yoghurt, banan, apelsin, mango, hallon, kiwi)
20131208_175128.jpg


Imorgon ska jag nog blåsa upp pilatesbollen :bump:
 
Sv: Beach 2014 del II

KL

Jag har gjort två stora personliga framsteg i helgen, fast de har mer med mitt självförtroende och självbild att göra än träning. Dels köpte jag ett par av mina standardbyxor (köper alltid samma modell av samma byxor på samma affär) i min gamla vanliga storlek och upptäckte att de var alldeles för stora i låren och rumpan. Det måste alltså innebära att jag lyckats tighta till mig lite där, vilket varit målet med min träning sedan i september. Tjoho!

Framsteg nummer två ser ut såhär:

20131207_180801_52a4d9572a6b228bae0eb258.jpg


Jag vågade köpa sådan där klänning som jag alltid velat men inte vågat ha de senaste 5 åren då jag inte tyckt om min kropp. En riktig fodralklänning som verkligen framhäver formerna, och för ett år sedan hade jag aldrig känt mig bekväm i en sådan. Den här gången utmanade jag dock mig själv, provade den i provrummet och kände mig vrålsnygg! Kalla mig fånig, men jag blev så himla lycklig! Hade den på mig på en julfest samma kväll och kände mig typ snyggast i världen, ödmjukt nog. :p Jag hade kunnat välja att snöa in på att mina höfter såg stora ut eller att magen putade ut, men jag lyckades hålla mig ifrån sådana tankar och bara njuta av att känna mig fin i stället. Det värmde gott i själen :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 536
Senast: Twihard
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 013
Senast: Thaliaste
·
Kropp & Själ Jag har insett att det är dags för mig att tackla min tandvårdsrädsla.. fobi.. men hur gör man? Jag har inte varit hos tandläkaren på...
Svar
9
· Visningar
271
Kropp & Själ Blev lite inspirerad av tråden under Barn som behandlar FHM's rekomendationer om skärmtid. Vad har man egentligen en padda till? I min...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
2 429
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp