Beach 2014 del II

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2014 del II

Nja jag är ju inte underviktig, och tänker att när jag börjar äta ordentligt med mat igen så stabiliseras det igen. Problemet är att jag inte tycker mat är så spännande längre så orkar inte laga något gott/ordentligt :meh:, oftast blir middag och mellanmål lidande. Om jag fortsätter tappa vikt blir det ju en annan sak dock.
Det ligger något i det med att tankarna blir starkare när man gått ner lite, känner det. Har lite ångest nu för jag tycker jag ätit för mycket och onyttigt idag. Ska iväg på glöggkväll med kompisar sen så då kommer jag ju säkert må bättre. Så svårt med alla tentor som hopar sig bara... men börjar intala mig själv att min nya hobby är omtenta-samlande ;).
Har varit helt utan dumma tankar flera veckor, fram tills nu och orsaken verkar vara stress. Ångest, bröstsmärtor, sömnsvårigheter... typiska tecken!
Men den här gången tänker jag inte tackla det genom att dra mig undan, utan genom att umgås massor med vänner :) och snus :angel:

Hur går det för dig nu?
 
Sv: Beach 2014 del II

KL

Promenaderna går hyfsat. Tränade igår för första gången sedan förra tisdagen (förkyld :meh:), så hoppas att jag får vara frisk och att motivationen håller i sig. Fett med träningsvärk idag iallafall! :D Körde rygg och axlar. Utöver det tog jag två set om 10 reps med typ 5 kg i bicepscurl (dvs lätta vikter och få set), och det är DÄR och i övre fästena till magmusklerna jag har mest ont. :cautious: :rofl:

Hur går det för er? Är ni taggade? Håller ni igång träningen trots julstressen? :)
 
Sv: Beach 2014 del II

Högreps med låga vikter ger ju den värsta träningsvärken enligt min erfarenhet ;)
Var på spinning igår, men är lite sliten och energilös så tog det rätt lugnt :) Ska nog köra ett styrkepass i helgen, tycker om att gymma söndagskvällar. Brukar känna mig lite orkeslös, och frusen!, den här tiden på året så träningen blir inte så tuff men det är skönt att röra på sig ändå.

Har faktiskt provat på en ny grej! Klättring, hur kul som helst! Boulderklättrar inomhus. Lite jobbigt, verkligen ovan vid den typen av belastning. Fast det kändes liksom inte som träning, för det var så kul :D
 
Sv: Beach 2014 del II

Hoppas någon orkar läsa, jag är i enormt behov av stöttning, kloka ord och andras tankar än mina egna som bara mal runt. Jag vet att det är en jätte lång text men kunde inte korta ner det för det är så mycket i huvudet.:crazy:

Hade vårdplaneringsmöte idag, det var hemskt, massor av människor som bara pratade om mig och över mitt huvud pratade om hur sjuk jag är, dom var inte överens om vilken vård jag behöver, dom lyssnade inget vidare på mig heller och flera av dom sakerna dom sa sa emot sig själva så jag fattade inte riktigt hur dom tänker eller vad dom menar, känns bara som dom vill ha så lite ansvar för mig som möjligt.

Men vi kom fram till att jag ska gå kvar hos min terapeut till sommaren, försöka få komma med i en sjukgymnastik grupp och sluta i dagvården. Öppenvården ifrågasatte mitt beslut att sluta dagvården och började prata om hur illa det gått för mig förr och alla inläggningar jag haft och hur snabbt det vänder och började liksom planera för de värsta scenariorna och prata sjukhus och bla bla. Inte så positiv inställning :( Vi måste väl iaf kämpa för att det ska bli bra och lägga upp en plan för det? Inte en plan för om det går dåligt vilket var i princip det enda dom gjorde...

Men terapueten stödde mig i att sluta dagvården, jag har ju gått där ett år nu, behöver en paus. Hon ville att jag skulle gå i lunchgrupp 2 dagar i veckan men då innebär det att jag ska pendla till den gruppen och det tar 1 timme dit, 1 timme hem och sen bara vara där i 1 timme, bara äta och inga samtal. Känns lite ovärt och tror inte det ger så mycket, tar nog mer energi än det ger och maten är så himla äcklig också så jag blir inte alls inspirerad till att äta så iaf. Och jag vill inte gå i gruppbehandling längre, tjejerna är jätte fina men jag vill inte bara vara i en sjuk miljö där de sjuka beteendena blir naturliga. Men jag kommer ändå få pendla 2 timmar 2 ggr/vecka till terapeuten och sjukgymnastiken, finns ingen bra vård i min stad.

Jag tyckte det var ett jätte jobbigt möte, det höll på 75 minuter och jag satt mest och stirrade ner i bordet och hade panik inombords och tillslut sa jag att det fick räcka, att jag inte orkade mer.:arghh:

Blev också prat om mina andra problem, att jag har det bipolära vet jag ju och alla andra också men sen tog läkaren upp det här med personlighetsstörningen igen, emotionellt instabil personlighetsstörning, hon pratade om det för flera år sedan men sen har vi inte pratat så mycket om det men hon sa idag att dom på öppenvården och hon är helt säkra på att det är det efter alla år dom känt mig. Vi ska träffas om några veckor och diskutera vad som ska stå i journalerna, vad hon ska skriva in. Hon har gett mig diagnosen muntligt förr också men då tycker jag det lika gärna kan stå i journalen också. Vet inte vad jag tycker om att ha så många "fel" på mig, alltså både anorexi, bipolär och borderline. Är jag helt misslyckad?

Vad har ni andra för erfarenhet av det? Är det bra om diagnosen är nedskriven eller är det bättre med bara en muntlig diagnos? Tänker att det kanske är lättare att få rätt vård om jag måste byta enhet?

Slutsumman är att jag känner mig som ett enormt psykfall som bara innebär en massa problem, helt värdelös och aldrig kommer bli frisk. Jag vet att jag varit sjukt trött på dagvården och den världen länge men nu när beslutet är taget och det bara är 2 veckor (4dagar) kvar ger det en viss panik också. Men det kanske är helt normalt när man gått i behandling över ett år? Är det normalt?

Fick gå kvar 4 veckor efter jul också men det skulle också typ bara bli lunch och sen vila, och de grupperna de har har jag redan haft flera gånger eftersom jag gått så länge och att sitta och pyssla i grupp är inget för mig. Men nu står jag verkligen mer på egna ben helt plötsligt. Och jag har trott på mig själv, tänkt att jag kan, men efter dagens möte känns det inte så. Det känns som jag är förutbestämd att misslyckas. Jag är rädd :nailbiting:
 
Sv: Beach 2014 del II

Kolfinnur-Jo det har gått ganska bra, jag har gjort framsteg både hur jag agerar och så har jag gått upp 10 kg i vikt. Men trots det är ångesten väldigt stark och jag känner mig just nu lite i en svacka igen, de två senaste veckorna har det blivit lite tuffare igen även om ångesten alltid funnits där, men jag hänger i iaf.
 
Sv: Beach 2014 del II

Vad glad jag blir av att du har gjort såna framsteg, och gått upp i vikt! Verkligen jätte duktig är du.

Angående ditt samtal idag vet jag inte vad jag ska säga, det är tråkigt att de är så negativa. Klart de/ni/du måste vara förberedda på vad som kan gå fel så det snabbt kan åtgärdas, men fokus ska ju ligga på optimism!
Bra att du får gå kvar hos terapeuten du gillar, en bra samtalskontakt är guld värd. Låter lite jobbigt att pendla så långt, men får du inte ut något av luncherna? Bara att komma iväg och göra något?

Du är inte misslyckad på något sätt, och inget psykfall. Diagnoser hit och dit är bara verktyg för personalen inom vården, det säger absolut ingenting om dig som människa!

Kram på dig!
 
Sv: Beach 2014 del II

Hej Qelina!
Jag svarar i ditt inlägg, klarar inte att hålla allt i skallen.:p
Hoppas någon orkar läsa, jag är i enormt behov av stöttning, kloka ord och andras tankar än mina egna som bara mal runt. Jag vet att det är en jätte lång text men kunde inte korta ner det för det är så mycket i huvudet.:crazy:

Hade vårdplaneringsmöte idag, det var hemskt, massor av människor som bara pratade om mig och över mitt huvud pratade om hur sjuk jag är, dom var inte överens om vilken vård jag behöver, dom lyssnade inget vidare på mig heller och flera av dom sakerna dom sa sa emot sig själva så jag fattade inte riktigt hur dom tänker eller vad dom menar, känns bara som dom vill ha så lite ansvar för mig som möjligt
Min(ganska ringa) erfarenhet av sådana här möten är att det är svårt att ta in vad de säger eftersom hela situationen gör mig så nervös och obekväm. Dessutom blir tonen av någon anledning lätt ganska hård och som patient är man ju redan väldigt utsatt och känner sig därför gärna överkörd. Försök att istället lyssna på din terapeut och vad de tidigare sagt om dina framsteg på dagvården..

Men vi kom fram till att jag ska gå kvar hos min terapeut till sommaren, försöka få komma med i en sjukgymnastik grupp och sluta i dagvården. Öppenvården ifrågasatte mitt beslut att sluta dagvården och började prata om hur illa det gått för mig förr och alla inläggningar jag haft och hur snabbt det vänder och började liksom planera för de värsta scenariorna och prata sjukhus och bla bla. Inte så positiv inställning :( Vi måste väl iaf kämpa för att det ska bli bra och lägga upp en plan för det? Inte en plan för om det går dåligt vilket var i princip det enda dom gjorde...
Bra att du fortsätter hos din terapeut! Är det på ditt initiativ du slutar i dagvårdsbehandlingen? Tyvärr har de väl till viss del skäl för sin oro, samtidigt som jag förstår om du har fått nog av det fokus på det sjuka som blir i vården. En sjukgymnastikgrupp låter också bra - önskar det fanns sånt här!

Men terapueten stödde mig i att sluta dagvården, jag har ju gått där ett år nu, behöver en paus. Hon ville att jag skulle gå i lunchgrupp 2 dagar i veckan men då innebär det att jag ska pendla till den gruppen och det tar 1 timme dit, 1 timme hem och sen bara vara där i 1 timme, bara äta och inga samtal. Känns lite ovärt och tror inte det ger så mycket, tar nog mer energi än det ger och maten är så himla äcklig också så jag blir inte alls inspirerad till att äta så iaf. Och jag vill inte gå i gruppbehandling längre, tjejerna är jätte fina men jag vill inte bara vara i en sjuk miljö där de sjuka beteendena blir naturliga. Men jag kommer ändå få pendla 2 timmar 2 ggr/vecka till terapeuten och sjukgymnastiken, finns ingen bra vård i min stad.
Kan du inte ge lunchgruppen en chans och se det som något du gör som en utslussningsgrej? Som ett steg mellan dag- och öppenvård? Utifrån vad jag sett dig skriva om dina måltider hemma blir jag lite orolig att du kanske tappar greppet om portionsstorlekar om du mest äter för dig själv. Vad tror du? Går det kanske att samköra terapeutbesöken med lunchgruppen så du inte behöver göra resan så många dagar?

Jag tyckte det var ett jätte jobbigt möte, det höll på 75 minuter och jag satt mest och stirrade ner i bordet och hade panik inombords och tillslut sa jag att det fick räcka, att jag inte orkade mer.:arghh:

Blev också prat om mina andra problem, att jag har det bipolära vet jag ju och alla andra också men sen tog läkaren upp det här med personlighetsstörningen igen, emotionellt instabil personlighetsstörning, hon pratade om det för flera år sedan men sen har vi inte pratat så mycket om det men hon sa idag att dom på öppenvården och hon är helt säkra på att det är det efter alla år dom känt mig. Vi ska träffas om några veckor och diskutera vad som ska stå i journalerna, vad hon ska skriva in. Hon har gett mig diagnosen muntligt förr också men då tycker jag det lika gärna kan stå i journalen också. Vet inte vad jag tycker om att ha så många "fel" på mig, alltså både anorexi, bipolär och borderline. Är jag helt misslyckad?

Vad har ni andra för erfarenhet av det? Är det bra om diagnosen är nedskriven eller är det bättre med bara en muntlig diagnos? Tänker att det kanske är lättare att få rätt vård om jag måste byta enhet?

Slutsumman är att jag känner mig som ett enormt psykfall som bara innebär en massa problem, helt värdelös och aldrig kommer bli frisk. Jag vet att jag varit sjukt trött på dagvården och den världen länge men nu när beslutet är taget och det bara är 2 veckor (4dagar) kvar ger det en viss panik också. Men det kanske är helt normalt när man gått i behandling över ett år? Är det normalt?

Fick gå kvar 4 veckor efter jul också men det skulle också typ bara bli lunch och sen vila, och de grupperna de har har jag redan haft flera gånger eftersom jag gått så länge och att sitta och pyssla i grupp är inget för mig. Men nu står jag verkligen mer på egna ben helt plötsligt. Och jag har trott på mig själv, tänkt att jag kan, men efter dagens möte känns det inte så. Det känns som jag är förutbestämd att misslyckas. Jag är rädd :nailbiting:
Låt inte mötet tynga ner dig. Fortsätt tro på dig själv! Jag har själv kommit ut från sådana möten med en fet klump i halsen och fullkomligt nedtyngd av hopplöshet bara för att sen få höra att andra närvarande uppfattat det hela fullkomligt totalt annorlunda. Det är så lätt att bara höra det negativa och känna sig ohyggligt liten i sådana sammanhang. Du grejar det här!

/Näringsdryckssörplande Koltrast med hjärncellerna på vift. Återkommer när jag kan svara mindre rörigt och är mer klartänkt.
 
Sv: Beach 2014 del II

Handlar inte anorexia mycket om kontroll? Är det kanske därför det känns jobbigt att dina invanda mönster rubbas nu när du ska sluta på dagvården?

En tanke som slog mig, när jag jobbade i hemtjänsten hade vi ibland social samvaro, dvs vi satt kvar och sällskapade med någon som hade svårt att äta om den skulle sitta själva (i regel handlade det om äldre personer som levde själva). Kan det vara något som skulle hjälpa dig, att någon kom och höll dig sällskap/hjälpte dig verkligen få i dig något över lunchen? Kolla med biståndshandläggaren på din kommun isf, om du tror att det skulle vara något för dig. :)
 
Sv: Beach 2014 del II

Du är jätteduktig med dina framsteg. Jag vill bara peppa dig till att tro dig själv för det är vad du gör nu och fortsätt med det! :love:

Jag har ingen diagnos på papper men muntligt har jag fått borderline. Om det är bättre med nedskriven eller muntlig har jag ingen aning om. Jag fick min diagnos muntligen först på senaste psykiska mottagningen så det har inte påverkat mig än, ifall jag nu skulle behöva söka hjälp någon annanstans.

Du är inte misslyckad. Jag har ju borderline men jag ser mig inte som misslyckad. Det är en jobbig diagnos men inte omöjlig att hantera. Ikväll lyckades jag stå emot att hetsäta eller tröstäta. Och framför allt - skära mig. Trots att jag bröt ihop i en liten ångestattack. Det är svårt men inte omöjligt att hantera neuropsykologiska diagnoser. Kämpa på! *kramar om*
 
Sv: Beach 2014 del II

KL

Promenaderna går hyfsat. Tränade igår för första gången sedan förra tisdagen (förkyld :meh:), så hoppas att jag får vara frisk och att motivationen håller i sig. Fett med träningsvärk idag iallafall! :D Körde rygg och axlar. Utöver det tog jag två set om 10 reps med typ 5 kg i bicepscurl (dvs lätta vikter och få set), och det är DÄR och i övre fästena till magmusklerna jag har mest ont. :cautious: :rofl:

Hur går det för er? Är ni taggade? Håller ni igång träningen trots julstressen? :)

Håller tummarna för att du ska få vara frisk nu!

För mig går det hyggligt. Är inte ett dugg taggad men håller mig stadigt på runt fem pass i veckan, det får anses godkänt. Denna vecka består hittills av ett Spin 55, ett Spin 70 (som var tre gånger jobbigare än tvåtimmarspasset i söndags) och ett yogapass. Imorgon blir det Spin 55 igen och på söndag blir det skivstång. Whop whop!
 
Sv: Beach 2014 del II

DU är verkligen INTE misslyckad! Och jag är grymt imponerad över hur mycket du kämpar!

Mötet verkar ju ha varit hur flummigt som helst. Så tråkigt att det blev så :(

I övrigt vet jag inte riktigt vad jag ska säga. Men angående lunchgrupperna så känns det som att man borde göra om det där systemet, med tanke på att grejen att samla en hög med människor som har ätstörningsproblematik och låta de luncha till sammans ju borde spä på problemen hos flera i gruppen. Man borde lägga upp det på något annat vis. Typ att åtminstone hälften i lunchgruppen inte har någon problematik, så att man får in lite "friskt" också. Jag vet inte...

Styrkekramar!
 
Sv: Beach 2014 del II

Gött med träningsvärk! :d

Jag har börjat skärpa mig lite senaste veckorna. Har gått med hunden i skogen nästa dagligen. Sen har jag kört några omgångar med hemmaträning det senaste. Känner mig direkt starkare och mår bättre i kroppen. :) Har massor av plugg nu så jag sitter hela dagarna, då är det inte så svårmotiverat med promenader och träning. Antingen en promenad under dagen eller träning på kvällen. Känner hur det värker i höfterna så för att orka med får jag träna!

Igår blev det bland annat 40 armhävningar, plankan, vadpress och sidolyft (ben). Sidolyften känns ungefär som självplågeri, de sista repsen gör så ont att jag tappar andan. Fint med sjukgymnastik, men man vet iaf att det gör nytta när det känns så fruktansvärt (och sen går över och känns bättre!).
 
Sv: Beach 2014 del II

Åh tack alla tre, jo det handlar nog en del om kontroll men mest att jag har så otroligt svårt för förändringar. Bara små, små saker som inte andra reagerar på blir väldigt stora för mig så det här är jätte stort. Däremot när det gäller maten och vikten är kontrollen jätte, jätte viktig för mig och ett stort problem.

Mamma frågade om boendestöd men dom sa att det inte går, att dom inte vill hjälpa oss med ätstörningar, dom anser sig kanske inte veta tillräckligt. Det som sades var att jag ska äta med mamma och pappa ibland men det skrämmer livet ur mig. Både för att jag är rädd att dom ska tycka att jag äter för mycket (jag äter ju oftare än vad andra gör och har större mellis än friska personer) och för att dom ska tycka det är för konstig/lite mat och lägga sig i och att det ska bli bråk som när jag var yngre och bodde hemma. Framförallt mina luncher har ju inte blivit så bra, det är väl dom som är sämst just nu, senaste veckorna har det blivit harricovert, morot och ca 1,5 dl kikärtor vilket egentligen inte är någon bra lunch men som varit det enda jag klarat av.

Dom vill att jag ska äta mat som mina föräldrar lagat men första steget får nog bli bara att försöka äta min mat och jobba med alla mina ritualer och tvång här hemma. Det kommer bli jätte jobbigt för jag har så mycket ritualer och tvång om hur allt ska vara och jag kan inte slappna av och fokusera på något. Pappa fick typ rycket på mig idag när vi bara försökte dricka kaffe och te tillsammans för att jag har sådan ångest och far runt överallt och inte kan slappna av.

Jo dom tänkte väl som så att jag skulle dit och äta i samband med terapeuten men då måste jag ge mig in i en ny grupp, jag är social och så och har lätt för mig med nya människor och det är väl lite problemet att jag utåt sett verkar samlad och logisk men inuti är det känslostorm och massor av tankar om hur jag är, hur jag varit i gruppen/med kompisen/familjen (allt analyseras), att allt jag gör är fel, att ingen kan tycka om mig, att jag är i vägen, att jag inte borde finnas och jag vänder all min ångest inåt när jag är bland människor och då blir det en känsloexplosion som det samlats ihop till som kommer sen när jag blir ensam.

Jag blir helt slut bara av att umgås en/två timmar med mina närmsta vänner och familj och inte ens då kan jag slappna av. Jag kan aldrig slappna av bland andra människor, inte helt och fullt. Och det som kanske är lite på en dag för de flesta blir massor för mig, anorexin tar energi och handikappar mig socialt, fysiskt och psykiskt, det bipolära är under någorlunda kontroll pga väldigt höga doser medicin (vilket gör mig tröttare) men borderline problematiken är absolut inte under kontroll så alla mina sinnen är på helspänn och jag reagerar otroligt starkt på synintryck, ljud och beröring och jag har svårt att hantera mina känslor på bra sätt. Jag blir tokig på hur tofsen rör min nacke, att jag har en lapp i t-shirten, att strumpans söm ligger över en tå, att dragkedjan från flisen känns mot magen osv, osv och alla ljud tränger in. Låter löjligt, jag vet, men allt blir så förstärkt och jag kan inte sortera och stänga av. Därför är det som kanske inte låter så mycket, att gå i en lunchgrupp t.ex., något som tar massor energi och därför vill jag att det verkligen ska vara värt det.

Men jag ska fundera lite på hur jag ska göra, sa ju ifrån idag men ska träffa terapeuten nästa vecka så jag kan tänka i helgen.
 
Sv: Beach 2014 del II

Koltrast- Skönt ändå att jag inte är den enda som går ifrån ett möte med dom känslorna. Helt galet ju att man ska bli helt sänkt och tappa all självtillit pga hur dom pratar om mig och vad som bestäms. Håller med om att tonen blir hård och alla proppsar bara för sin sak och man själv som sjuk har inte mycket att säga till om, det jag fick igenom var ju att sluta dagvården men inget annat. Sen orkade jag tillslut inte lyssna på dom utan dom fick babbla på själva. Försöker du också gå upp i vikt? Vilka näringsdrycker har du?

Lindgren- Ja det är just därför jag inte vill gå i grupp, våra luncher är helt galna. Minst 2 personer springer iväg vid varje lunch och personalen får springa efter, vi dividerar om en halv cm för lite eller för mycket mjölk i glasen, om man ska ta några ärtor mer osv. Och jag har också jätte svårt med mängderna så jag är absolut inte perfekt men ju fler vi är som håller på så desto större blir problemet för hela gruppen tycker jag och. Stämningen är tryckt, det är jag och en till tjej som försöker hålla uppe någon sorts konversation med personalen när vi orkar, annars sitter alla helt tysta och petar i maten. Alla (även jag) har ett väldigt sjukt sätt att äta på så det tar sin lilla tid och skulle någon titta på som är frisk skulle dom nog undra vad tusan vi håller på med. Ibland är det bra att träffa dom i samma situation för vi kan stötta varandra, men det är negativt också. Precis som allt annat finns det för och nackdelar med allt och jag har väl egentligen alltid varit sådan att jag vill jobba själv istället för grupparbeten och helst vill ha enskild behandling. Kanske kommer jag behöva dagvården igen, men jag hoppas inte det.

Jag är stört trött på att folk bestämmer över precis allt i mitt liv, vill få bestämma över mig själv. Jag är ju snart 26 år!!!

Muppia- Jag känner mig misslyckad, fast det är ju inte som att jag valt det här :( Tänker att det kan vara bra att det står nedskrivet när man ska ha kontakt med försäkringskassan och arbetsförmedlingen för om bara anorexin står i papperna blir det lite problem om dom får för sig att jag ska börja jobba nu bara för att jag gått upp 10 kg medan jag fortfarande faktiskt har både anorexi, bipolär och borderline. Jag måste inse att jag inte har gjort mig själv så här med flit, jag vill ju så gärna vara som mina kompisar, frisk. Ingen är felfri, alla mår dåligt till och från men jag vill ha det under sådan kontroll att jag kan leva ett liv, inte som nu. Och jag mår ju egentligen aldrig helt bra förutom korta, korta stunder och då finns ångesten ändå där hela tiden i bakgrunden. Sorgligt.
 
Senast ändrad:
Sv: Beach 2014 del II

Det låter tufft att få ordning på sitt ätande i en så sjuk miljö, det håller jag med om. Samtidigt måste du ju få näring i dig - Du FÅR INTE börja gå ner i vikt(och ska du bli frisk måste du våga fortsätta uppåt). Har du en plan för hur du ska se till att fortsätta äta tillräckligt? Lite kikärtor och grönsaker räcker inte på långa vägar om du ska gå upp, det vet du ju egentligen.

Risken om du går hemma och mest äter ensam är ju att du tappar uppfattningen om vad som är normalstora portioner.

Kan du inte prova lunchgruppen? Kanske är de som går i en sån grupp inte lika utflippat ätstörda som de i dagvårdsbehandlingen? Att det är tufft förstår jag, men du får se det som ett heltidsjobb att bli frisk och inte förvänta dig av dig själv att du ska greja en massa annat de dagar du är iväg.
 
Sv: Beach 2014 del II

Ja precis, det är ju det som är helt stört! Och jag menar, det gick ju jättebra för dig att äta hos mig, tycker jag - så rent generellt känns det ju som att det borde funka för fler så som vi gjorde. Du får helt enkelt åka hit och äta i stället för att åka på lunchgrupperna ;)
 
Sv: Beach 2014 del II

*kl*

Eftersom mitt jävla huvud(värk) förstör min träning hela tiden tyckte jag lite synd om mig själv. Klickade hem en lite tidig julklapp till mig själv:
Anima2-BUGrip-Black-poison_230.jpg

Anima2 som jag väntat på hela hösten (släpptes i måndags) :love:
 
Sv: Beach 2014 del II

Tjusiga! :D


kl

Dagens kraftansträngning: montera ihop en 5x5 expedithylla på golvet, för att sen ställa upp den på högkant - själv. Tilläggas ska att hyllan är 185 cm och jag är 167. Allt går om man vill, men jävlar vad tung den kändes!
 
Sv: Beach 2014 del II

Kl*

Dagens hittills: Skotta fram översnöad bil (i snöstorm.. >_<), brodda 4 hästar och sedan fixat stallet.

NU: Lussebullebak! :D
 
Sv: Beach 2014 del II

Najs!! :D Vill också ha icebugs, men jag har redan köpt ett par dyra träningsskor i år och måste köpa vinterkängor :p
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 536
Senast: Twihard
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 013
Senast: Thaliaste
·
Kropp & Själ Jag har insett att det är dags för mig att tackla min tandvårdsrädsla.. fobi.. men hur gör man? Jag har inte varit hos tandläkaren på...
Svar
9
· Visningar
271
Kropp & Själ Blev lite inspirerad av tråden under Barn som behandlar FHM's rekomendationer om skärmtid. Vad har man egentligen en padda till? I min...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
2 429
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp