Beach 2013 del XI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2013 del XI

Kl
Ska läsa ikapp senare men en snabb fråga, har tänkt springa tre pass i veckan och har denna v sprungit två. Men har ont till och från i benhinnor och fotleder, det har kommit det här veckan så funderar på om man törs springa idag eller om man ska gå istället? Vad tror ni?
 
Sv: Beach 2013 del XI

Ja det får bli så, vill inte åka på benhinneinflammation.
Antar att jag kanske sprungit för mycket på asfalt eller nåt, har varit i stort sett bara det sista tiden.
 
Sv: Beach 2013 del XI

*kl*

Har vaknat och känt mig förkyld flera morgnar i rad, men efter bara någon timme har både halsont och nästäppa varit borta, konstigt! Idag tog dock mensvärken vid där någon gång kring lunch, så dagen har gått i lugnets tecken. Spatserat några timmar på en marknad, sovit någon timme på soffan och nu färgar jag håret.

Morgondagen ska bjuda på cykling och yoga, så jag hoppas på att kunna summera veckans träning med lite stolthet!
 
Sv: Beach 2013 del XI

Om 4 veckor har jag kommit i mål efter 30 km löpning (peppar, peppar). Det börjar kännas nära nu och jag känner mig så sjukt oförberedd :eek:
 
Sv: Beach 2013 del XI

KL

Guess what?

JAG ÄR NERE UNDER 80!!!!!! Vägde precis in mig på 79,9kg, EFTER att ha ätit frukost. Och trots att jag åt godis igår. Girl is happy! :D

NICE :D:D

kl

Kom precis hem efter en löprunda på 7,5 km. Lite smått irriterad av att jag inte klår tiderna bättre än jag gör. Tyckte att jag hade ett mycket högre tempo idag men bara en minut snabbare totalt än igår.. Kommer ju aldrig klara en mil på under en timme om 7,5km tar 58 min O_o
 
Sv: Beach 2013 del XI

kl

Jag gjorde det. Nattloppet på 5,6 km avklarat på 33 minuter och det var superskoj. Det var lite trångt, särskilt i början så den första kilometern gick långsamt men sen rullade det på:) Är väldigt stolt just nu över att jag vågade och faktiskt gjorde det! :D:D:D
 
Sv: Beach 2013 del XI

Haha nej det hade varit väldigt svårt att springa vilse, en lång orm av folk och massa ljus samt funktionärer som gjorde att man visste vart man skulle :)

Sjukt kul att springa förbi en massa människor och ha bra känsla i kroppen hela tiden!
 
Sv: Beach 2013 del XI

Restaurang låter gott! Jag försökte mig på ett sista ryck såhär innan augusti tog slut ;) Men idag är min kropp TRÖTT!!! Får se vad planen för dagen blir... är egentligen springdag idag, men det kanske blir en promenad först för att se om kroppen vill ställa upp eller inte.... '

KL
För övrigt är jag sjukt nöjd över alla kilometer jag har gjort denna månaden och är tveksam om jag någonsin kommer göra om det igen :P Tror att jag har haft 4-5 vilodagar på hela månaden, annars har jag promenerat eller sprungit varje dag.
Idag är det strålande sol här och första officiella vårmånaden!! Yay!! :banana: :banana: :banana:
Faktiskt har senaste veckan haft fina eftermiddagar så jag har kunnat springa i linne, men igår var helt underbart hela dagen! riktigt försommarvärme! Hoppas bara det håller i sig och är nöjd att det går åt rätt håll nu och de närmaste 4 månaderna tills jag kommer hem igen :p
 
Sv: Beach 2013 del XI

Du menar väl första officiella höstmånaden? :D

KL

Jag har presterat bättre än jag någonsin kunnat tänka mig göra. Jag sprang en 5km-runda som i stort sett går samma väg som min 4km-runda, men jag sprang den åt andra hållet och sprang inte riktigt samma väg de första två km.

Sedan sprang jag ett varv till.

Och sedan ännu ett varv.

Och plötsligt insåg jag att jag, med ett jämnt och stadigt tempo genom alla tre varv, sprungit 15,8km på 1h56min.

Fattar ni att jag sprungit nästan 16 km utan avbrott!?!?!??!?!?!
 
Sv: Beach 2013 del XI

Men jösses!!! helt galet!!! Det är väldigt långt och dessutom på en bra tid!! Så härligt när man kommer in i ett flow och ett jämt tempo så det bara är att tuffa på! Kul med viktnedgången också!

Ibland är det bra att leva i upponervända världen, när man kan byta höst mot vår till exempel ;) Medans ni har sovit har jag vart ute på en skön promenad i solskenet!
 
Sv: Beach 2013 del XI

Var bor du? :)


KL
Har köpt hem hela kitet till styrkelyftet: bälte, handledslindor och skor. Skorna blev dock fel så ska skicka tillbaka men jag har redan hunnit beställa ett annat par så hoppas att de kommer nästa vecka. Var ute och sprang 5 km på 24 minuter (whaaaaat!) igår morse innan vi åkte ner till Malmö för FT-EM. Gick runt i några timmar. Supertrötta igår kväll :D Idag blir det vila för min del. Eller, ni som "känner" mig sen innan vet att det blir aktiv vila istället :p Jag sitter ju aldrig still. Gekås idag bland annat ;)
 
Sv: Beach 2013 del XI

*kl*

Igår kväll bröt förkylningen ut och jag är nu dunderförkyld. Känns ju skitbra inför terminsstarten imorgon; veckan inleds med tre heldagar med föreläsningar...
 
Sv: Beach 2013 del XI

Kl*
Jag skulle bara gå en runda som är ca 7,5 km igår men sen ville jag veta hur lång tid det tar att gå 10km eftersom jag siktar lite på att kunna springa det nästa år.Tog iaf ca 1 timma och 45 min att gå.Jag gick rätt så lugnt.

Ska det inte vara någon tävling på endomondo för september?

Får ni armarna tränade när ni springer?
Jag tänkte att jag ska hinna med att träna lite på gym nu med för armarna blir ju inte snygga utav bara promenad.

Cilli:Jag vill inte heller vara kvar på mitt jobb.Vet hur du måste känna dig.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har i snart 3 månader tränat på gymmet 2 dagar i veckan, mest styrketräning. Har väl blivit lite starkare och sådär och det är...
Svar
9
· Visningar
569
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 257
Senast: mamman
·
Kropp & Själ Jag har lite problem när jag ska sova, med värk kring höften typ. Jag ligger på ena sidan och då gör det inte ont, kan kännas lite när...
2
Svar
33
· Visningar
2 475
Senast: Badger
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
7 476
Senast: Farao
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp