Beach 2013 del XI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2013 del XI

Min mobil är dum i huvudet för det går inte att starta upp gps:en när jag kör runkeeper eller endomondo :arghh::rage:

Igår kände jag för att vara slö, men min kollega drog ut mig på en mils löptur :p Vilket var bra för nu är det bara 29 dagar kvar till Lidingöloppet :eek:
 
Sv: Beach 2013 del XI

Vad drygt med förkylningen, säg åt den att skärpa sig!

För mig går det hyfsat, har kört på med löpningen men lite försiktigt pga vaderna. Idag och imorgon ska jag springa orienteringstävling, ska bli kul. :) Annars laddar jag för tjejmilen om en vecka! Och just det, ska köpa gymkort också och träna med lite uppsala-bukare :D

Jag är definitivt på beachbuketräff, fast september blir bara mer och mer fullspäckad :crazy: Alla får komma till tjejmilen ;)
 
Sv: Beach 2013 del XI

*kl*
Jag är lite (läs: ganska jätte) nedstämd efter kvällens stallmöte med info om hyreshöjning när ridhuset är klart. Från 3000 till 4700... :( Jag MÅSTE få ett jobb, helst nyss! Ser inte fram emot en natt av ångest nu...

Förstår dig, det var ingen dålig höjning heller. Hade jag behövt betala så mycket hade jag aldrig kunnat haft hästen uppstallad med ridhus.

Håller tummarna för att det ska lösa sig med jobb för dig. Det är verkligen sjuktjobbigt på många sätt att vara arbetslös.
 
Sv: Beach 2013 del XI

Kl*
Hade lördagskväll igår här hemma & fläskade på med pizza,cola och godis.Blä mår lite illa idag och blivit förkyld med.Får nog bli ägg till frukost.
Idag blir det en promenad i stan då jag ska in och hämta en bok där.
 
Sv: Beach 2013 del XI

Vart lite hurtig igår och gick ut på en promenad med hunden ändå. 2,2 km. Och vad fick jag för det? Migrän. :rage:

Känner mig hyfsat överkörd idag men dagens enda planerade grej är lunch i stan med en vän. Och det ska jag verkligen försöka orka med. Sen kan jag ligga hemma och ynka mig resten av dagen... bara jag får tvättat lite... Känner mig liksom bakis. :crazy:
 
Sv: Beach 2013 del XI

Åh herre... vilken hyra! Jag hade nog starkt övervägt mina alternativ, fast jag vet inte var du bor. Hyrorna kanske ligger på den nivån med ridhus?
 
Sv: Beach 2013 del XI

2,6 km promenad blev det här. Ska ta det lugnt nu fram tills jag ska åka, känner mig lite seg i huvudet.
 
Sv: Beach 2013 del XI

Mja, det finns inte så många ridhus i den standarden här så det är svårt att avgöra lite. Men jag tycker att det är lite väl saftigt... Å andra sidan så har hästen inte mått så bra som han gör på det här stället på många år tidigare. Jag är oerhört kluven till hur jag ska göra! :(

*kl*
Hela min kropp och knopp har gått ner på lågvarv och jag gör bara det jag absolut måste idag. Får se om jag tar mig ut på nån promenad senare men det känns inte så hoppfullt. Däremot blev det äppelpaj och glass till mellis ;) Tur att man har en liten knasfia att fokusera på!
 
Sv: Beach 2013 del XI

Vilket jobbigt dilemma, hoppas du kommer fram till något bra beslut!

kl

Idag blev det en promenad för mig på strax över 6 km. Men jäklar vad kvavt det var, kändes som det fanns betydligt mindre syre i luften än vad det brukar så det gick låååångsamt.
 
Sv: Beach 2013 del XI

Nu är jag vaken efter en tung natt och morgon. Lyckades inte sova mer än någon timme innan jobbet och någon timme efter, så att ha skola mellan 8-12 var inte helt optimalt. Sen när jag kom hem och skulle sova fick jag telefonsamtal som varade typ 45 min, haha. Men sen, sen fick jag äntligen sova!
Sovit till 16 så nu hoppas jag att jag överlever kvällen. Någon löpning blir det tyvärr inte idag. Känner mig inte alls i form för det, och hinner inte riktigt heller.

Ställde mig nyss på vågen för övrigt, vilken visade 1,7 kg mindre än i lördags. :p Haha
Guuud vad jag har ätit dåligt på semestern. Liiite bättre nu i veckan, minst sagt.
 
Sv: Beach 2013 del XI

*kl*

Efter IKEA-besök och ihopskruvande av lite möbler blev det ett lagom svettigt yogapass som fick min huvudvärk att flyga all världens väg. Imorgon förmiddag blir det cykling innan jag och svärmor, svärfar och kanske sambon ska gå på marknad. :bump:
 
Sv: Beach 2013 del XI

kl

Ikväll blir det ridning. Middag bestod av en pastasallad med bla proteinpasta och quorn, mycket gott och kändes nyttigt:D

Imorgon är det nattloppet och jag är redan nervös:p
 
Sv: Beach 2013 del XI

kl

Då var man tillbaka till träningen igen då efter en veckas vila :p Tänker aldrig mer göra hål på en blåsa.. Går fortfarande på penicillin men läkaren sa ju att det går bra att motionera och nu kan jag röra foten normalt igen så tänkte att jag kan försöka och se hur det känns.

Blev 7,93 km jogg idag, och jag lyckades öka min/km till 7.30 från 8.23 som jag gjorde på milen sist :D Visst sprang inte lika långt men ändå, började kännas lite i höften på ena sidan så tänkte att det nog inte är värt att köra ett varv till.
 
Sv: Beach 2013 del XI

Vad duktig du är som lyckas snabba på :D!!! Jag har gått några km på stan och sprang 5-7, ska börja mäta mina rundor mer exakt snart när jag orkat ladda ned program för det. Vägde mig också och hamnade under 65! känns nice! När jag kommit ned till 61 lär alla byxor sitta som de ska igen!!

Nu ska jag snart ut. Ska försöka begränsa vinintaget i trådens anda!
 
Sv: Beach 2013 del XI

Och jag gör alltid hål på blåsorna. :o Använder förvisso alsolsprit eller liknande och rengör noga då, och sen plåster på. Det läker hur fort som helst och slutar göra ont så fort den är punkterad... Aldrig hört att man kan bli så dålig av det. :o Tur att du mår bättre nu iaf!

KL

Jag har varit rätt klubbad idag, men var iaf inne på lunch. Lyckades då handla ett regnställ, så sjukt nöjd med det! Var ute på svamppromenad ikväll i lugnt tempo och det kom ett riktigt hällregn, men jackan höll tätt. :D Förväntade mig inte regn så lämnade regnbyxorna hemma... :p
Det blir nog rätt lugna puckar i helgen för mig, stressad inför att åka iväg men har ju inte kunnat packa så långt i förväg heller. Meditativ packning står på schemat och inget mer målande, det är bara stressande just nu.
 
Sv: Beach 2013 del XI

Kl

Sprintorientering avklarad! Jättekul! :) Råkade snurra till det ett par gånger men annars gick det fint. Banan var 3,1 km men jag sprang 4,3 totalt.

Nu blir det tunnbrödklämma med surströmming och uppladdning inför medeldistansen imorgon. :bump:
 
Sv: Beach 2013 del XI

Kul med tävling, surströmming låter dock mindre trevligt! ;)

Vilodag här förutom två hästar ridna, stallet imorgon också och sen kanske åka och kolla på terrängen i fälttävlans em
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har i snart 3 månader tränat på gymmet 2 dagar i veckan, mest styrketräning. Har väl blivit lite starkare och sådär och det är...
Svar
9
· Visningar
569
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 259
Senast: mamman
·
Kropp & Själ Jag har lite problem när jag ska sova, med värk kring höften typ. Jag ligger på ena sidan och då gör det inte ont, kan kännas lite när...
2
Svar
33
· Visningar
2 475
Senast: Badger
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
7 476
Senast: Farao
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp