Beach 2013 del XI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2013 del XI

Alltså åh vilken puckad chef :banghead:

Jag själv kan väl tycka att problem som i grunden sitter psykiskt (dvs stress och liknande, som även kan slå ut i fysiska symptom) är hundra gånger värre än något fysiskt, som ett brutet ben. Ett ben läker på några veckor och sedan kan man komma tillbaka - men att man kanske är lite försiktig den första tiden. Men huvudet läker långsamt, och trillar gärna dit igen - man kanske inte klarar av att komma tillbaka till jobbet alls liksom.

Förstår inte hur folk kan vara så trögfattade! Håller verkligen tummarna för att det löser sig för dig!
 
Sv: Beach 2013 del XI

Haha precis! Jag ser framför mig löpsedlar som "Hon springer snabbare än Usain Bolt - och är bara en vanlig Svensson!"
 
Sv: Beach 2013 del XI

Ja, jag hade det så i början - att jag var tvungen att lära mig springa långsamt för att orka längre.

Ska faktiskt prova på det där idag, springer redan långsammare än jag går (haha :D ) men eftersom jag inte orkar längre än 20 min så får jag se till att springa långsammare antar jag.
 
Sv: Beach 2013 del XI

Ja, men det var ju det jag tänkte mig, att jag skulle springa fortare och fortare nu när jag vet att jag kan :angel:
 
Sv: Beach 2013 del XI

Vad synd! Men i Småland finns det ju bra mycket skog så du får helt enkelt leta dig inåt landet :D
 
Sv: Beach 2013 del XI

Det är bra! När jag springer långsamt tänker jag hela tiden på "korta steg, lååångsamt" - och då försvinner liksom tanken på att jag öht springer :p
 
Sv: Beach 2013 del XI

Svårt att hålla sig från att provsmaka :D Sambon håller på och bakar konstant och jag kan inte låta bli att provsmaka, således blev det en chokladmuffins till efterrätt nu vid lunch :p

Eller hur? Men jag har varit duktig, inte ens slickat av fingrarna utan torkat av dem på en handduk :D Tog en PROLITEshake som lunch istället när suget blev för stort. Vaniljsmak :d

*kl*

Ser f.ö er som springer långsamt som någon som tar ett steg, vilar en sekund, hoppar över till nästa ben vilar en sekund på steget och hoppar till nästa. :rofl:
Typ såhär
http://www.youtube.com/watch?v=TsEV8H5WSUo
 
Sv: Beach 2013 del XI

Du behöver ju få tag i en vettig läkare. Sen kan ju den skriva remiss till privat terapeut, vet minst en vettig som inte har kötider (med remiss så gäller högkostnadsskyddet om terapeuten har landstingsavtal).

Alternativet är att du söker upp en privat läkare som även är terapeut (med landstingsavtal). Då gäller högkostnadsskyddet och du behöver ingen remiss. Vet inte alls hur det ser ut med kötider där nu, men har hyfsad koll på de privata läkarna som även är terapeuter.

PM:a om du vill ha namn eller nån annan info!
 
Sv: Beach 2013 del XI

KL

Insett att jag i princip blivit av med allt småätande - tack vare att jag är lat :eek:

Har nämligen insett att ALLT fastnar i tandställningen. Och jag pallar inte springa och borsta tänderna trehundrasjuttioelva gånger om dagen bara för att jag småäter, så därför gör jag inte det. Känns bra :bump:

80,4 vägde jag i morse, hoppas på att komma under 80-strecket till nästa vecka!
 
Sv: Beach 2013 del XI

*knapp*
Ja äntligen börjar det att lossna med förkylningen och jobbet känns okej med. :) Har inte hunnit ut och springa idag, men har varit på banken och fixat ett lånelöfte, så snart kanske jag flyttar med. Vem vet ;)

Maten sköts riktigt bra nu iaf. Blir nog värre imorgon då jag ska åka till Åland på kryssning över dagen. :)
 
Sv: Beach 2013 del XI

Inget ont som inte har något gott med sig ;) Och vad härligt med vikten, snart ser du nog en 7a först! :)

Linisen, ooh vad spännande! Husägare snart månntro?

kl

Känner att jag måste stanna upp och andas lite, glädjas över att jag ändå gått ner nästan 10 kg och inte hetsa vidare. Jag känner ju mig jättebra i kroppen, mår bra, och är inte direkt fet så lite paus är inte av ondo. Jag menar, får jag en liten platå på 66 kg så är det ju inte hela världen. Den här veckan blir det dessutom svårt, imorgon blir det pizza och på lördag födelsedagskalas med kakor i mängder och så smörgåstårta... Viktstabilitet är ju nog så åtråvärt!

Bara en massa babbel, men lite tankar jag har just nu... :)
 
Senast ändrad:
Sv: Beach 2013 del XI

*kl*
Jag har varit i stallet och red ut en sväng i barbackapaden. Varför jag tyckte det var en bra idé dagen efter ett ganska tufft gympass vet jag inte riktigt så här i efterhand :D Men mysigt var det och pålle var pigg och glad :) Efter stallet fick jag bråttom hem för att hinna till dagis och när jag bytt om, hämtat dottern och gått till lekplatsen så insåg jag att jag inte ätit nåt sen frukost. Suck. Smart. Vi gick och handlade och då fick jag ihop 2 km promenad så jag nöjer mig med det och skippar den PW jag tänkt ta ikväll. Nån måtta får det vara ibland! ;)
 
Sv: Beach 2013 del XI

Alltså, jag vill bara säga att jag tycker att du är SKITDUKTIG!
Minns någon tråd där du skrivit om svårigheter med att gå ner i vikt, men so far tycker jag att du verkar klara det väldigt bra! Heja dig! :D

KL

Här går det sååå dåligt. Jag äter fika och godis hela dagarna. Det ska bli "skönt" att komma igång med vardagen och skola och träning igen...
Inte helt sugen på att komma hem och väga mig dock. :p
 
Sv: Beach 2013 del XI

Jag blir alltid lika fascinerad och förundrad över människor som kan glömma/missa/strunta i att äta. Min mage styr mitt liv! :D
 
Sv: Beach 2013 del XI

Jag har ganska lätt att stänga av hungerkänslor, och om jag äter när jag är för hungrig blir jag bara illamående istället. Knepigt! Nu är jag hungrig men nu är det ju middag om en dryg timme så då kan jag ju inte äta innan :p
 
Sv: Beach 2013 del XI

kl

Gissa vem som precis gick emot tidigare uttalande och joggade 1 mil på andra tillfället i år :D:D:D

1mil_zps44fe198d.jpg
[/URL][/IMG]

Inte världens bästa tid men skitsamma :p
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har i snart 3 månader tränat på gymmet 2 dagar i veckan, mest styrketräning. Har väl blivit lite starkare och sådär och det är...
Svar
9
· Visningar
569
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 273
Senast: mamman
·
Kropp & Själ Jag har lite problem när jag ska sova, med värk kring höften typ. Jag ligger på ena sidan och då gör det inte ont, kan kännas lite när...
2
Svar
33
· Visningar
2 475
Senast: Badger
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
7 476
Senast: Farao
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp