Beach 2013 del XI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2013 del XI

*knapp*

9km promenad på kvällen. Det känns helt okej i kroppen. Imorgon kanske jag vågar mig på att jogga lite... :)
 
Sv: Beach 2013 del XI

Gym avklarat! Med diverse skrattattacker :D :angel: Stackars Antenn, hon måste tro att vi är helt knasiga :p

Haha nejdå! :D trevligt att träffa folk, och jag kanske blir roligare framöver också ;)

Mirre: Snygga ben! Bra jobbat! :up:

Blev 15 min crosstrainer och sen lite mage+armar/axlar. Sitter nu och äter på egengjord champinjonsoppa och hembakt bröd. Känns nästan lite för vuxet och duktigt. Men väldigt bra! :D
 
Sv: Beach 2013 del XI

Det är bl.a. jobbet. Har även en del upplevd press på mig själv privat från alla håll (att alltid prestera bättre och bättre, ta mig någonstans, inte göra någon besviken o.s.v.). Min hyresvärd (privat sådan) vill ofta ha hjälp med barn och hästar (och jag kan inte säga nej och stå på mig).

Ska få tid hos vårdcentralens psykolog (det fick jag själv fråga läkaren efter), men det var tydligen kö.

Tveksamt om jag kan få komma tillbaka till samma läkare på företagshälsan. Han jobbar på annan ort, och enda anledningen till att jag fick åka dit var för att det var fullbokat med tider i min stad den dagen.

Ditt ljus brinner verkligen i båda ändar. :( Bra att du tog initiativ till psykolog, jag hoppas kötiderna inte är alltför långa. Att gå privat är inte ett alternativ?
 
Sv: Beach 2013 del XI

*kl*

Pust... gjorde äppelpaj åt grabbarna ikväll. Kändes rätt tungt att inte äta själv. Men nån måtta får det vara. Är ändå träningsledig idag och ska inte smälla i mig då. Jag är inte en sån som funkar med ordet "ta lite"
F.ö gjorde jag en sjukt god potatis/köttfärssoppa idag, helt galet gott :love: Och första gången jag gjorde soppa dessutom :)
Inte ätit så bra idag dock, gröt till frukost, soppa vid 16 och soppa vid 22,30.. inte så bra.

Imorn fyller sambon år, rulltårta, bullar, kakor, smörgåstårta och marängtårta, coca cola och godis kommer fylla huset. Måtte jag ha karaktär!
 
Sv: Beach 2013 del XI

Ush, du har inte fått direkt bra hjälp :/
Det värsta är att om man är sjuk så har man inte ork för att kriga med alla myndigheter.
För att orka med att vara sjuk måste man vara frisk typ.
 
Sv: Beach 2013 del XI

Woho!
Grymt jobbat!

Pois: Du har inget annat du kan äta då?
Lättare att låta bli godis och sådant om man kan ersätta det med ett nyttigare alternativ :)

Antenn: Tack :)
Championsoppa lät gott! Jag är kass på att göra soppa verkligen.

Linisen: Skönt att förkylningen börjar släppa nu.

Cili: Tänker på dig, håller tummarna att psykologen är bra.
 
Sv: Beach 2013 del XI

KL

Har försökt sova i över tre timmar, hjärtat tokklappade och det gick verkligen inte. Så jag snörade på mig skor och träningskläder igen och kastade mig ut. Tänkte tokspringa en kort runda så att jag tog slut sen.

1,9 km på tiden 8:53. Endomondo ballade ur och fick det till 4,3 km, så jag mätte upp sträckan på eniro i stället (tiden stämmer ju fortfarande). Polisens löptest känns ju inte precis ouppnåeligt längre :p Jävlar vad jag har fått upp fart! :eek:
 
Sv: Beach 2013 del XI

Kl
Hade funderat på att test springa idag, men åkte på att ta stallet idag. Vilket gör att jag inte hinner. Men utsläpp och mockning är ju träning.;)
 
Sv: Beach 2013 del XI

Det var fort!

Själv har jag motsat problem, måste lära springa långsamt. Så jag orkar, men mina långa ben vill springa fort!
 
Sv: Beach 2013 del XI

Idag låg vikten på 54,6 kg, jag ligger ganska stadigt där nu:)

Idag blir det en långpromenad med en vän, känner mig stel i hela kroppen så det är nog bra att gå en sväng!
 
Sv: Beach 2013 del XI

Vad hade läkaren för lösning då? Vad får du för hjälpmedel för att må bra igen? Det går ju liksom inte över av sig självt på ett par veckor gissar jag:(
 
Sv: Beach 2013 del XI

Bra jobbat! Tänkte gå gå in och gilla din löpning i endomondo men märkte att vi inte var vänner så nu kommer en vänförfrågan från mig:D
 
Sv: Beach 2013 del XI

Vilket pucko till läkare! :( Usch, jag hoppas verkligen att det löser sig för dig.

Mirre, grymt bra jobbat!

Linisen, härligt att du börjar känna dig bättre! Skönt att det har löst sig med jobbet också och att det verkar kännas okej.

Lindgren, haha jag undrade just hur i hela fridens namn du lyckats springa 4 km på 8 minuter :rofl: Bra jobbat :)

Emtherlia, skönt att vara viktstabil. Långpromenera på du, jag har gett upp att försöka komma ikapp dig, haha! :D
 
Sv: Beach 2013 del XI

Min plan för idag (förutom att sitta med näsan i skolboken hela dagen) är att springa. Är sugen på att köra lite terräng så det blir det nog, det lär ha torkat upp rätt bra. Hur långt det blir får vi se!
 
Sv: Beach 2013 del XI

Haha det tror jag inte på:D Rätt som det är kommer du och biter mig i rumpan:p

Springa i terräng låter askul, se upp för stenar och rötter bara;)
 
Sv: Beach 2013 del XI

Vad hade läkaren för lösning då? Vad får du för hjälpmedel för att må bra igen? Det går ju liksom inte över av sig självt på ett par veckor gissar jag:(

Ingen alls :(
Bara vara ledig och sen börja jobba igen.


Och den här dagen startade skitdåligt. Såg ett mail från chefen, som jag mailat igår och frågat om jag kunde skicka över en inscannad version av intyget så länge, och i det var han arg över att jag inte ringde honom igår och att mail minsann inte var ett godkänt sätt att sjukskriva sig. Det var bara det att HAN SJÄLV bett mig skicka ett sms till GL igår kväll istället för att jag skulle ringa till chefen själv, eftersom läkartiden var efter hans arbetstid, för då skulle GL kunna lösa mitt pass dagen efter under kvällen. Och jag gjorde ju det, skickade ett sms med informationen att jag fått fortsatt sjukskrivning och hur länge. När jag berättade det (ringde upp så snart jag såg mailet) så sa han irriterat att då fick han väl ta på sig det, men att jag borde tänkt på att GL var ledig igår och därmed skickat till hans privattelefon. Hur ska jag veta att han var ledig?!
Och hela tiden läggs det till något om att det faktiskt är mycket nu när *namn* är sjukskriven. Som om det vore MITT fel att *namn* skadat sig, eller att *namns* sjukskrivning är mer värd än min. Ursäkta så himla mycket att jag inte kunde tajma in det här bättre...
 
Sv: Beach 2013 del XI

Pmar mitt namn! :)

Om det inte redan står "Track" i övre vänstra hörnet så klicka i övre vänstra hörnet och välj Track. Sedan väljer du Workout i övre högra hörnet. När du kommer in lägger du till övningar genom att klicka på plustecknet och lägga till övningar från listan och klicka på add to workout. Under passet väljer du vikt och antal reps du genomför, det går att ändra för varje set om du ändrar vikten. :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har i snart 3 månader tränat på gymmet 2 dagar i veckan, mest styrketräning. Har väl blivit lite starkare och sådär och det är...
Svar
9
· Visningar
569
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 273
Senast: mamman
·
Kropp & Själ Jag har lite problem när jag ska sova, med värk kring höften typ. Jag ligger på ena sidan och då gör det inte ont, kan kännas lite när...
2
Svar
33
· Visningar
2 475
Senast: Badger
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
7 477
Senast: Farao
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp