Beach 2013 del XI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2013 del XI

Jag håller med! Har aldrig mått så bra som nu när jag promenerar och springer så mycket.

Duktigt med milen! Du får se till att hålla femteplatsen nu så att du får pris :D;) (om cilis idé fortfarande gäller förstås, om du inte orkar med det cili så är det bara att strunta i det! :))

Klart det gäller!! Ha fått bekräftat att just dom prylarna är på väg hem till mig nu dessutom, så dom ska hinna fram innan utmaningen är slut
 
Sv: Beach 2013 del XI

Rygglyft/ryggresningar är skitbra! Antingen över en ställning, eller bara liggandes på marken. Även fanalyft (tror de kallas hunden eller nåt liknande för vanliga människor) är bra, och jobbiga. :)
 
Sv: Beach 2013 del XI

Men, märker du inte att du mår bättre av att gå mycket?
Själv kan jag med tycka att det är lite trist, men med en bra dokumentär eller annat i öronen samt ett bra tempo, så känner jag ju verkligen att jag tränar. Och dessutom mår kroppen fint av det :)
Hade jag haft en hund med tror jag att jag hade uppskattat det ännu mer :)

Jag märker ärligt talat ingen skillnad :) Det ger för lite att gå helt enkelt. Resultaten är för långsamma för att jag ska orka hålla på.
 
Sv: Beach 2013 del XI

Kan inte göra rygglyft :( Mina kotor flyttar på sig och klämmer nerver av någon anledning (gammal fraktur i två kotor och en kota som ligger snett som inte går att rätta till enligt kiropraktor, massör och sjukgymnast)
 
Sv: Beach 2013 del XI

Marklyft? Men den kan vara trixig att få till rätt, då är det nog bra om du får hjälp av en PT för att komma igång? :)
 
Sv: Beach 2013 del XI

Ja nu när du säger det. Läskigt, jag har aldrig kört frivikter :D Får fråga någon av grabbarna på gymmet om dom kan visa mig, vi har en hel del duktiga tyngdlyftningskillar hos oss :)
 
Sv: Beach 2013 del XI

Det låter bra. Om man inte får till tekniken är det lätt att skada sig, så kör på lätta vikter och någon som hjälper till att kolla innan du får till den. :)

Kom på en till: Kettleball swing? Funkar den för knän och axlar? (Jag har också axelproblem, jag lyfter inte vikter över huvudet, det är då jag får problem) Alltså denna:

kettlebell-swing.jpg
 
Sv: Beach 2013 del XI

*kl*

Shit vad duktiga ni är med allt promenerande. Håller med de som tycker det är lite segt, men har jag fin natur och får vandra är det en annan sak.

Började ju jobba förra veckan och är fortf. rätt slut på kvällarna så motionen blir väl sisådär. Velar på om jag ska ut o jogga en sväng eller inte just nu.

Har för övrigt, konstigt nog, ingen som helst träningsvärk eller andra krämpor efter cykelvasan! Mest bitter över att kroppen packade ihop sådär. :) Nu är nästa utmaning lidingöloppet, därav min känsla av att "borde springa lite", men men... intervaller på onsdag och ev springa bellmansstafetten på lördag så löpningen ordnar sig nog!
 
Sv: Beach 2013 del XI

Ja fria vikter är jag skeptisk till pga. skaderisken, i maskiner får man lite hjälp på traven iaf.
Ja det tror jag, det är när någon sparrar mot mig och jag "tar emot" slaget så det blir ett hårt snabbt tryck i axeln, det är då de är risk för att de går ur led.
 
Sv: Beach 2013 del XI

Fast stora fördelen med fria vikter är att du faktiskt stärker hela kroppen och inte bara en specifik muskel. Ta enkla basövningar och inte massa avancerade svingar etc i början om du är osäker :)
 
Sv: Beach 2013 del XI

2000 m bröstsim avklarat på ca 50-55 min! Skönt att där inte var så många heller så behövde inte krångla mig förbi någon på vägen. Men ja det där crawl borde jag öva på, testade två längder efter jag var klar och jag klarar seriöst inte av att simma en hel 50 m längd i crawl utan att få andnöd :arghh:, men ja kan simma 1000 m bröstsim i bra tempo mer eller mindre i sträck...

yew: Spännande med lidingöloppet, ångrar lite att jag inte vågade anmäla mig i våras. :meh:

LV: söt bild!!
 
Sv: Beach 2013 del XI

KL

Varning för gnäll.

Gav mig ut för att springa en runda, kändes bra och lätt i början. Så när jag hade en km kvar högg det till i knäet och jag kunde inte fortsätta. Så trött på mitt knä som bara ska krångla och jäklas hela tiden. Fattar inte varför det håller på så här :(
 
Sv: Beach 2013 del XI

Du får vara med i Snäcksjön Triathlon nästa år tycker jag Yew. ;) Sovplats finns hos mig!

*knapp*
Jäkla förkylning säger jag bara! Snart ger jag upp och går ut och springer iaf. Inte ett dugg stressad att startbeviset för tjejmilen kommit... Inte alls....

Maten sköts hur bra som helst iaf!
 
Sv: Beach 2013 del XI

Men fy vad tråkigt! :( Hoppas det inte är allt för allvarligt, men hopplöst att knät ska krångla en massa... :/
 
Sv: Beach 2013 del XI

Ja, jag blev så himla besviken. Hoppas bara på att jag kan köra tjejmilen iaf, just nu känns det ganska hopplöst.
 
Sv: Beach 2013 del XI

kl

Jag gillar verkligen att träna på måndagar. Min plan är att gå till gymmet minst två gånger per vecka, och då är det så skönt att ha första gången avklarad direkt.
Fick hem en jäkla massa linnen idag också - men känner mig inte minsta lilla sugen på att klä mig i ett sådant för att fota produktbilder. Tror inte att jag är någon vidare modell just nu heller, när jag inte ens orkar dra på lite mascara längre och ser allmänt sliten ut. Jag önskar mig en skyltdocka.
 
Sv: Beach 2013 del XI

Har inte hängt med i tidigare diskussioner, men vad är det som krånglar med knäna? På vilket sätt gör det ont? Kollat upp någonting?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har i snart 3 månader tränat på gymmet 2 dagar i veckan, mest styrketräning. Har väl blivit lite starkare och sådär och det är...
Svar
9
· Visningar
569
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 276
Senast: mamman
·
Kropp & Själ Jag har lite problem när jag ska sova, med värk kring höften typ. Jag ligger på ena sidan och då gör det inte ont, kan kännas lite när...
2
Svar
33
· Visningar
2 475
Senast: Badger
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
7 477
Senast: Farao
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp