Beach 2013, del X

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2013, del X

Vi ska vara iväg i tolv dagar :)
Mormor och morfar har ett radhus väster om malaga så det är dit vi ska. Det är så jävla härligt för där känner jag mig verkligen hemma! Man känner till området, kan laga mat hemma då allt man behöver finns och området är jättetrevligt. Så det ska bara bli så skönt! Blir helt avslappnad bara jag tänker på det...

Hoppas ni kan få komma iväg på en resa framöver ni också! :)
Ja, det passar ju att ni skaffar hund nu när ni har mycket tid. Tror absolut att valp och barn funkar bra, så länge man köper valp efter stabila och bra föräldrar så man vet vad den har att brås på - även om alla hundar ju är egna individer :)

Jag och pojkvännen börjar bli ohälsosamt sugna på en finsk lapphund... :love:
 
Sv: Beach 2013, del X

Vad mysigt :)
Smidigt och ha ett "eget" hus sådär också.

Ja nu har vi tid men vet inte hur det ser ut framöver, så därför vi tvekar och skaffa nu. Bra om vi har jobb båda två också ekonomiskt sett.

Finska lapphundar är så fina! :love:
Vi har också varit inne på en sådan, tror det lutar åt en större hund för oss dock.
 
Sv: Beach 2013, del X

Kl

Nu blir det lite vila här, ont i halsen. Dessutom är jag väldigt rädd att det är en av benhinnorna jag börjar känna av :( Förstår inte riktigt varför det skulle komma när jag har varit så himla försiktig med att sätta igång löpträningen...

Vad kan man göra för att mota bort såna problem? Vila förstås, men typ stärkande övningar, stretching?
 
Sv: Beach 2013, del X

Jösses vad många som pratar här. Vikt är verkligen ett hett diskussionsämne, men varför denna hets? Ät en kaka och lev livet!
 
Sv: Beach 2013, del X

Extremt smidigt att ha eget. Ska bli så gött! :)
Har inte varit där på ett par år heller så det ska bli grymt!

Vad är ni sugna på för hund om det blir någon? :)
 
Sv: Beach 2013, del X

Jag hör egentligen hemma på Senior, men hoppas jag får vara med ändå..:)

Jag har tränat ett tag och ser inga resultat, men hoppas att med lite extra pepp härifrån och en smäll på fingrarna för mina dåliga matvanor så kanske det ska bli lite ändring. Jag har diverse problem med kroppen och klarar därför tyvärr inte att jogga/springa några längre sträckor i dagsläget. Så vi kör på med ordentliga promenader och ridningen såklart. Tyvärr har vi haft lite bakslag, först fick ena hunden en tråkig diagnos och nu har även hästen fått nåt skit i kroppen och ska till veterinären om 2 veckor. Så tyvärr har det blivit ett litet dropp i träningen just nu..:(

Målet är att tappa "magfluffet".. :D Som av någon anledning kom från ingenstans och blev mer och mer när jag började träna..O_o När jag var som piggast och friskast för ett par år sedan vägde jag 62 kg och det är dit jag vill tillbaka nu, den vikten var perfekt för mej..:)

Mvh Domino_s
 
Sv: Beach 2013, del X

Vad mysigt det låter med Spanien! Det kan vara väldigt mysigt att bo på hotell och slippa laga mat, men jag tycker ofta att vissa kvällar är det bara så mysigt att fixa något eget och sitta hemma och mysa! Speciellt när man är borta en längre period!

Själv har jag lämnat in exjobbet och har ca 4 dagar fri innan jag måste börja förberedda mig för försvaret av det. Just nu ligger jag på stranden, lyssnar på Jonas Gardells sommarprat och livet är skönt! :) har innan hunnit med att springa 10 km och rida två mysigt turer i skogen!
 
Sv: Beach 2013, del X

Alla får vara med!
Det här är bukes bästa tråd :D

Vad är det för problem med kroppen?
Huvud? Axlar? Knä? Tå?
Här hanterar vi allt från benhinnor till ansträngningsinkontinens. :D

Variera träningen.
Gå med stavar, gå i backar, gå i intervaller, gå baklänges, gå offroad. Även om du går behöver du komma upp i puls.

Magfluff ääälskar snabba kolhydrater och socker (tro mig, det är typ the story of my life) och avgiftning är effektivt och bra att kickstarta med.
Gör såhär:

1 - Mät dig, på minst två ställen. (förslagsvis där midjan är som smalast + där du är som tjockast)
2 - Känn hur motivationen genast börjar spruta
3 - Ta en sockerfri vecka eller två, undvik snabba kolhydrater och "ärligt socker", välj fullkorn. Avstå från kakor och godis och glass (jag äter mörk choklad och jordnötssmör när mina cravings inte går att hantera längre, det är bättre än bullar!). Satsa på att äta mat som gör kroppen och systemet nöjd och harmonisk, fokusera på protein som ägg, kött, fisk, bönor, avokado, svamp, ost... :d Perfekt läge att prova nya grejer att äta!
4 - Mät dig efter en vecka. Ge dig själv tummen upp och fortsätt att tänka på att protein är bättre än kolhydrater och socker.

Ät minst tre gånger om dagen.
Hitta rutinen under avgiftningen :)
 
Senast ändrad:
Sv: Beach 2013, del X

Alla får vara med!
Det här är bukes bästa tråd :D

Vad är det för problem med kroppen?
Huvud? Axlar? Knä? Tå?
Här hanterar vi allt från benhinnor till ansträngningsinkontinens. :D

Variera träningen.
Gå med stavar, gå i backar, gå i intervaller, gå baklänges, gå offroad. Även om du går behöver du komma upp i puls.

Magfluff ääälskar snabba kolhydrater och socker (tro mig, det är typ the story of my life) och avgiftning är effektivt och bra att kickstarta med.
Gör såhär:

1 - Mät dig, på minst två ställen. (förslagsvis där midjan är som smalast + där du är som tjockast)
2 - Känn hur motivationen genast börjar spruta
3 - Ta en sockerfri vecka eller två, undvik snabba kolhydrater och "ärligt socker", välj fullkorn. Avstå från kakor och godis och glass (jag äter mörk choklad och jordnötssmör när mina cravings inte går att hantera längre, det är bättre än bullar!). Satsa på att äta mat som gör kroppen och systemet nöjd och harmonisk, fokusera på protein som ägg, kött, fisk, bönor, avokado, svamp, ost... :d Perfekt läge att prova nya grejer att äta!
4 - Mät dig efter en vecka. Ge dig själv tummen upp och fortsätt att tänka på att protein är bättre än kolhydrater och socker.

Ät minst tre gånger om dagen.
Hitta rutinen under avgiftningen :)

Ja du, i vilken ände ska vi börja med skador/sjukdomar..

I grund och botten har jag fibromyalgi som tycker att det är lämpligt att komma och knacka på en gång ibland och trycka ner en i skoskaften..:wtf: Men den blir bara bättre av träningen.

Dock dras jag med en hel del skador. Kan räkna upp de jag har problem med för tillfället. Har dubbla knäskador, minisk som är i stort sett obefintlig på ena knät, trasiga ledband/broskskador i det andra. Fotlederna är väldigt känsliga och svullnar lätt, bröt högerbenet för 2 år sedan och brottas fortfarande med en del muskelskador från den skadan. Sen hamnade jag under hästen i vintras och mosade vänsterbenet, ovanför ankeln, så nu har jag ett jättefint vänsterben ala puckelpist.. I samband med detta skadades den hälsenan och den är både dubbelt så tjock och buktar utåt, vilket ställer till det en del i träningen. För några år sedan trillade jag ner för en höskulle och skadade vänster höft, den har varit ganska okej och bara gnällt vid överansträngning tills för ett par veckor sedan, då vaknade det fanskapet till liv och började klaga såfort jag har suttit still en liten stund i samma position. Smärtar sedan vid ansträngning.

Och ja, alla skador är kollade hos olika läkare som i princip skakar på huvudet och skickar mej på sjukgymnastik och div behandlingar. Och då har jag inte gått in på de problem jag har i överkroppen..:wtf:

Nån avgiftning som du nämner har jag gått och klurat på länge, liksom kickstarta kroppen ordentligt. Jag tror att det är något som jag verkligen behöver, för att hitta motivationen och glädjen med att träna igen..

Mvh Domino_s
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Vet inte riktigt vad jag skulle döpa tråden till. Varning för låååååååångt inlägg. Vet inte riktigt var jag ska börja i hela historien...
2
Svar
23
· Visningar
3 792
Senast: Lipperta
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 348
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag ramlade ner i en liten mental grop i helgen. Jag blev bara så förbannat trött på och uppgiven över min hälsa. Jag försöker annars...
Svar
0
· Visningar
1 360
Senast: cassiopeja
·
Relationer Anonymt nick, om någon vet vem jag är så säg ingenting. Nu tror jag inte att någon känner mig då jag varit rätt anonym här tidigare...
2
Svar
25
· Visningar
7 222

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp