Beach 2013, del X

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2013, del X

Alltså... Du måste sluta ramla och slå dig. :D

Jag förstår om löpning kanske inte är din starkaste sport i så fall.
Hur fungerar simning? Cykling?
Styrketräning vore nog bra för dig, det sätter igång förbränningen på ett bra sätt, samtidigt som det går att göra skonsamt mot kroppen. Vad säger sjukgymnasterna om det?
 
Sv: Beach 2013, del X

Alltså... Du måste sluta ramla och slå dig. :D

Jag förstår om löpning kanske inte är din starkaste sport i så fall.
Hur fungerar simning? Cykling?
Styrketräning vore nog bra för dig, det sätter igång förbränningen på ett bra sätt, samtidigt som det går att göra skonsamt mot kroppen. Vad säger sjukgymnasterna om det?

Jag brukar säga att jag är född med en klantgen..:o Mycket har att göra med att min kroppskontroll är dålig och att jag är så överrörlig. Tänk dej 15-årig tonårspojke som dragit iväg en halvmeter på längden och inte kan styra sej riktigt än.. Där har du mej..:meh:

Löpning är att glömma, då säger knäna upp sej direkt. Jag har joggat lite försiktigt i skogen på mjukt underlag nu det sista, endast korta sträckor och det har faktiskt känts okej..:)

Jag älskar att simma och det funkar kalas med kroppen, dock har jag långt till närmaste simhall så det är svårt att ta sej. Svenska sjöar är lite för kalla, så jag får oftast problem med lederna efteråt.. Cykling har tyvärr aldrig riktigt funkat det heller..:(

De är positiva till styrketräning, men vill att jag gör det under "övervakning" av en kunnig. Har testat ett par gånger utöver sjukgymnastiken/sjukträningen, men fastnade inte riktigt. Men det kan ju vara värt att testa.

Mvh Domino_s
 
Sv: Beach 2013, del X

KL

Har nu suttit i bil i tre evigheter och är inte framme än.. Längtar sååååå efter att röra på mig! :eek: Ätit lite godis, en hel del frukt, och två luncher :angel: (Lunchmat till frukost). Så jag känner mig lite tjock. Och extremt rastlös, mina ben vill röra på sig nu nu nu.

Har också upptäckt att min fot gör helt gaaaalet ont när jag suttit still i en bil. Det blir bättre när jag rör på mig ordentligt, men så fort jag varit stilla är det som att bli slagen med en hammare på ett blåmärke när man går :( Två veckor har gått nu... När bör man kolla upp det? Mormor och en vän har reflekterat över om det kan vara någon form av stressfraktur eller liknande. Det känns dock mindre logiskt i mina ögon...
 
Sv: Beach 2013, del X

Eller, jag har nog ändrat mig. Efter lite vidare diskussion och faktahämtning i ärendet. Det är nog snarare mycket troligt att det är en stressfraktur. Jäkla skit :(
 
Sv: Beach 2013, del X

-googlar stressfraktur-




Okey.
Vad har du för skor?
Springer du på asfalt?


(Det är nog dags att köpa den där cykeln nu ;))
 
Sv: Beach 2013, del X

Dessa skor har jag:

adidas.jpg


Springer på alla underlag och har ett stadigt steg, aldrig haft problem med varken benhinnor, träningsvärk eller något sådant. Aldrig sträckt mig. Har trappat upp långsamt, för en gångs skull, och nu cyklar/springer/promenerar jag. Det gör allra mest ont när jag suttit en stund. Det gör ont mitt inne i foten, och det känns inte som att det är varken muskler eller ligament som fått stryk utan det är liksom känslan av att något är trasigt inne i foten. Gör inte ont om man trycker och är inte svullet, men gör ont vid belastning och när man rör på foten (typ går, när foten böjs).
 
Sv: Beach 2013, del X

Kan ju tillägga att jag höll på att sjunka ihop och sätta mig på marken av smärta när jag klev ur bilen vid halvlekspausen vid Brahehus för två timmar sedan, efter två timmars bilresa :o Minst ont gör det nog faktiskt när jag varit igång ett tag (om man räknar med belastningsdelen alltså, rör jag mig inte alls gör det inte särskilt ont :p). Värst är som sagt i början av belastningen.
 
Sv: Beach 2013, del X

Men, men, men!! 1177 säger att man kan fortsätta att promenera och träna normalt under läkningen :p
 
Sv: Beach 2013, del X

Jag börjar också fundera på om Zumban var den utlösande faktorn, för jag minns att jag hade ont på väg till gymmet dagen efter jag zumbat. Kommer dock inte ihåg om jag hade ont under/efter zumban, men då dansade vi ju i en timme... I gräs... Barfota. Hm.
 
Sv: Beach 2013, del X

Normalt?
Du har ju nyss börjat träna (och jag la då minsann inte märke till någon långsam upptrappning... :cautious:) - så god only knows what som är normalt för dig egentligen :p

Ta en veckas chill, gör annat än att springa och gå. Vi kan lära oss att göra wall climbs tillsammans :D

http://www.youtube.com/watch?v=VCptZVnWvFE
 
Sv: Beach 2013, del X

Jag kom inte in i tråden igen förrän jag kommit igång ordentligt, har varit ganska tyst under upptrappningen :D

Okej, jag får väl ägna mig åt att utforska cykelmarkerna den närmaste veckan i stället :p

Åh vad roligt det där såg ut! Det gör vi!! :bump:
 
Sv: Beach 2013, del X

*kl*

Alla är så himla duktiga som tränar i sommarvärmen! :banana: *pepp*

Själv gör jag inte mycket, jag styrketränar 3ggr/vecka med lätta hantlar. Detta sedan ungefär två veckor tillbaka. Det känns lagom även om det inte händer mycket med kroppen pga dålig kost :arghh: :(
 
Sv: Beach 2013, del X

kl

Hej alla!
Efter en extremt oplanerad utgång igår (ah, att plugga på distans) har det inte blivit så beachigt idag. Inte fått i mig så mycket heller, men det känns inte som att det är det som är grejen haha.

Det är boot camp imorgon, men får se lite hur det blir med det, beror på sömn och hur kroppen känns och sådär. Sen så har jag fyra timmars slutprov vid 10 så vill helst inte vara helt död till det.

Sen bär det av till London imorgon kväll! Där blir det nog mycket promenerande, men har en känsla av att god mat och cider kommer att väga över :angel:
Tar med andra ord lite halvt semester från beachtänket nu, och återkommer all in på måndag! :D
 
Sv: Beach 2013, del X

Kl

Dagens motion blev en promenad på 3 km sen var jag tvungen att hänga upp tvätten:D efter det tog jag en löptur på 4 km varav större delen var backträning, jobbigt men behövligt med tanke på dagens pizza;)
 
Sv: Beach 2013, del X

Förresten, mina nya shorts rockar! Även att jag tycker de ser lite 70-tal ut:p sjukt luftiga och sköna, som silke mot benen, känns knappt att jag har dem på mig!
 
Sv: Beach 2013, del X

Kl

Mina alternativ för kvällen: en löptur, en lugn ridtur (skritt) eller en kladdkaka framför en film i soffan.
Jag vet inte vilket som känns mest lockande. Morgondagen kommer innebära lite drygt 9 timmar i stående/gående läge
 
Sv: Beach 2013, del X

kl

Arm/axel/rygg-pass idag, värmde upp och avslutade med crosstrainer så fick in lite cardio också.
Testade hantelrodd idag och jag måste gjort något fel, kändes mest på baksidan av axel och nedre delen av ryggen istället för övre delen av ryggen som var meningen :p
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Vet inte riktigt vad jag skulle döpa tråden till. Varning för låååååååångt inlägg. Vet inte riktigt var jag ska börja i hela historien...
2
Svar
23
· Visningar
3 792
Senast: Lipperta
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 348
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag ramlade ner i en liten mental grop i helgen. Jag blev bara så förbannat trött på och uppgiven över min hälsa. Jag försöker annars...
Svar
0
· Visningar
1 360
Senast: cassiopeja
·
Relationer Anonymt nick, om någon vet vem jag är så säg ingenting. Nu tror jag inte att någon känner mig då jag varit rätt anonym här tidigare...
2
Svar
25
· Visningar
7 222

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp