Beach 2013, del X

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2013, del X

Åh jag är så glad idag igen! :banana:

Körde (kändes som lätta) squats med 20 kg (första viktade squatsen ever), marklyft och LYFTE STORA STÅNGEN (20 kg) I BÄNKPRESSEN :banana: Det är så fånigt eftersom alla andra är så starka men när jag började träna kunde jag knappt ens rubba stången och kunde inte för mitt liv begripa hur någon alls kunde lyfta något så tungt. Nu körde jag 3*6 reps med den och jag tror jag hade kunnat lassa på vikter också men hejdade mig lite.

Även axlarna och magen fick sig ordentliga omgångar så imorgon kommer jag se fram emot träningsvärk ungefär överallt. :D

Dessutom är det flera kompisar och bekanta som sagt till mig senaste veckan att de tycker jag blivit smalare :) Kul när andra ser skillnad trots att man själv mest tycker man äter och äter och mest är sjuk :p

Åååh vad härligt det låter! Vilken träningsglädje. :) Känner igen, och saknar gymmet lite just nu. Håll kvar känslan!
 
Sv: Beach 2013, del X

Jisses vad stark du är! Jag hade aldrig kunna rubba stången! Och du är så pepp, så härligt!

Tack för peppen också! :)
 
Sv: Beach 2013, del X

Åååh vad härligt det låter! Vilken träningsglädje. :) Känner igen, och saknar gymmet lite just nu. Håll kvar känslan!

Känns som att jag är i ett träningsflow just nu :) Najs! Ska hålla i det veckan ut i alla fall, sen blir det en vecka vila då jag åker utomlands.

Kanske är aningens trög i huvudet (och möjligtvis ignorant också, förlåt isf) som inte fattat det men varför gymmar du inte längre? Är det jobbet som tar mycket tid eller rehabiliterar du dig efter skada?
 
Sv: Beach 2013, del X

Nä, skulle gjort det men jag ska åka med medryttarhästen till kliniken imorgon för hältutredning :(
 
Sv: Beach 2013, del X

Ingen fara, jag skriver inte om allt här alla gånger direkt. :) Jag slutade gymma pga flytt från Karlstad till Jönköping. Sen har jag inte haft tid och var inte så sugen. Nu har jag inte tränat på läääänge förutom promenader/vandring och vardagsmotion genom jobbet (rätt tungt nu förvisso, men inte alltid). Börjar känna träningssugen men väntar till augusti då jag är ledig. I dagsläget hinner jag inte, och orkar knappt heller. Men det kanske blir ett 10-kort i augusti, eller så har jag fullt upp med renovering då så jag har ingen tid i vilket fall. ;)

Sen tröttnade jag lite för det kändes motigt då nånting i kroppen alltid strulade och jag kunde aldrig veta var gränsen gick. Det kan jag ju inte veta nu heller, men i jobbet har jag ju fått tvinga mig förbi smärtan och nu funkar knän och andra leder oftast över förväntan. Iaf om man jämför med i början, då jag funderade på att gå i förtidspension.
 
Senast ändrad:
Sv: Beach 2013, del X

Kl
Inställd pendel och pressbyrån lockar. Men betydligt lättare att motstå när man går in här :)
 
Sv: Beach 2013, del X

Åh, förstår känslan! Jävla pressbyrån! Haha.
Bra att tråden hjälper :)

Själv är jag ute och går. Har en halvtimme kvar ungefär. Var inte så sugen då det blåste när jag kom ut från jobbet och jag ville mest hem, men men. Nu är jag ju ute så nu är det bara att fortsätta lite till ;)
 
Sv: Beach 2013, del X

kl

WÄH!

Ångesten när jag har varit ute och gått 5 km men inte kan regga det på endomondo. Min jävla skittelefon vägrade hitta satellit gång på gång på gång. Bläh. (Kommer väl enbart att använda my darling pulsklockan i fortsättningen.)
 
Sv: Beach 2013, del X

Hemma i vännens soffa och ska nu fortsätta beachandet med två kokta ägg, en burk makrill och fyra finn crisp, haha.
:D
 
Sv: Beach 2013, del X

Beachigt värre! Kan du överföra lite av nyttigheten till mig? :angel: Ledigheten har inte varit bra för mina matvanor :cautious:
 
Sv: Beach 2013, del X

Haha du, jag har mindre än två veckor kvar till ledighet. Lär inte bli nådigt i Spanien.
Chips, massa god mat och ÖL i mängder. Tur där finns mycket backar att gå i... ;) :angel:
 
Sv: Beach 2013, del X

Låter skönt med spanienresa :)

Var ute och gick nyss, mötte en man och tittade bara till lite snabbt på människan när vi möttes men när jag vände mig om står människan kvar och kollar efter mig och börjar gå efter. Då sprang jag tills jag kom bort en bit så jag inte såg honom. Vet ju inte varför han gjorde så men tyckte det var märkligt beteende, ingen lust och ta reda på varför heller :crazy:
Man skulle ha en hund.

Tänkte springa idag först, men kände av knäet och valde att gå istället och då fick jag ont i ryggen istället :meh:
Nu sitter jag och äter godis :angel:
 
Sv: Beach 2013, del X

Men men, lika bra att förbereda sig så gott det går innan så kanske inte skadan blir lika stor i Spanien, haha. Och om jag håller igång promenaderna här hemma fram till resan blir det nog lättare att hålla igång där :)

Mirre : det ska Verkligen bli underbart! Längtar ihjäl mig typ. :p

Och skumt med mannen! :s
Och på tal om hund - du är inte sugen på att skaffa det eller? Jag hade så gärna velat ha en - men man ska ju ha dit med...
 
Sv: Beach 2013, del X

Verkligen! Jag är lite svag för grisar! :love:

Hoppas! Eller ja, huvudsaken är ju att jag känner skillnad. :)
 
Sv: Beach 2013, del X

Kl

Hej trött!

Jobbat dubbla pass plus passat tvättstugan idag, inte mycket tid över men jag fick promenerat en runda på drygt 6 km. Det var en så himla härlig promenad idag, varma fläktar men inte för varmt och svetten rann. Gick på rätt raskt och fick upp lite puls också, härligt. Börjar - faktiskt - sakna löpningen.

Nu ska jag stensova. Zzz...
 
Sv: Beach 2013, del X

Hur länge blir ni där?
Åh jag vill också åka utomlands, fokusera på annat än bara problem och trassel jämt. (vi har det bra men mitt klantarsel till bror lyckas ju strula till allt som vanligt :meh: ) England, Portugal, Nya Zeeland....åh :love:

Ja visst var det märkligt, om han velat fråga nåt (klockslag tex) borde han ju ropat till tycker man. Jo vi är jättesugna på hund, speciellt nu men det är ju tiden som sagt. Funkar det med valp och småbarn osv. Fast en vuxen hund vore kanske en ide också.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Vet inte riktigt vad jag skulle döpa tråden till. Varning för låååååååångt inlägg. Vet inte riktigt var jag ska börja i hela historien...
2
Svar
23
· Visningar
3 792
Senast: Lipperta
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 348
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag ramlade ner i en liten mental grop i helgen. Jag blev bara så förbannat trött på och uppgiven över min hälsa. Jag försöker annars...
Svar
0
· Visningar
1 360
Senast: cassiopeja
·
Relationer Anonymt nick, om någon vet vem jag är så säg ingenting. Nu tror jag inte att någon känner mig då jag varit rätt anonym här tidigare...
2
Svar
25
· Visningar
7 222

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp