Beach 2013, del X

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2013, del X

Du är så snygg!

KL

Blev en springtur idag. Gick ganska långsamt, men sprang hela 8 minuter i sträck :D Imorgon blir det max en promenad, men troligtvis blir det vilodag.
 
Sv: Beach 2013, del X

KL

Precis hemkommen efter 10,5 km promenad med stavar. Spurtade också sista 700 m :p Dog lite av värmeslag och nu laddar jag upp inför en ytterst onyttig kväll... Just det - cyklade 7 km i förmiddags också!

I morgon åker jag ned till götet :banana:
 
Sv: Beach 2013, del X

+ Jenka

Det är verkligen fantastisk natur! Är så glad över allt jag fått se och uppleva i år, det är verkligen ett naturspäckat år än så länge. :) Knäet är lite kivigt när jag böjer det, men det är nog lite bättre redan. En ny slags smärta och inflammation, men med vila ska det gå över av sig självt. Annars får det bli kortisonspruta, det är iaf hur min mor behandlats för dito problem.

Inte lika glad över att jag sväller över på bredden. Fika, glass och godis i mängder som tydligen överstiger min aktivitetsnivå. :meh: Jag äger ej styrkan att säga nej till en glass på en härlig dag - däremot har jag faktiskt sagt nej på mulna, kyliga dagar. Så det så! :D Det känns just nu bra att detta är en sommar då jag upplever mycket utomhus men inte måste springa runt i bikini på en strand, för jag vill överhuvudtaget inte ta på mig en bikini i dagsläget. Skärpning skärpning, var i så bra form förra sommaren ju!
 
Sv: Beach 2013, del X

Hihi ja torhild är himla gullig:D

Klart det blir skillnad, varannan dag i två veckor = 7 ggr = jag tror det syns!
 
Sv: Beach 2013, del X

Känner mig dålig på att kommentera idag men det har varit fullt upp! Blev inte så mycket höpackande som jag trodde men ungefär 5 timmar (inklusive pauser) höll vi på. Tungt! Men himla mysigt att få hjälpa till med höskörd igen, det var ett par år sen nu. Lite blåmärken och sånt, får se om det känns i kroppen imorgon också.
 
Sv: Beach 2013, del X

Ja, nästa pass är 20 minuter, det känns lite läskigt! Men det kändes skönt, 8 minuter kändes visserligen ganska långt, men jag hade orkat längre (i mitt väldigt låga tempo iofs, men ändå)!
 
Sv: Beach 2013, del X

Kl

Idag vill jag bara svära över vad allt träningstights heter. Fy fan vad svårt det ska vara ärligt talat. Hade jag vetat det jag vet idag hade jag sprungit åt andra hållet i blotta förskräckelsen. Men nu är det för sent för det. Befinner man sig mitt i stormen är det ju lika långt att rida ut den som att gå tillbaka.
Det ligger verkligen blod, svett och tårar bakom det här (bildligt talat, bokstavligt är det väl bara svett).

Jag har i alla fall ätit vettigt de senaste dagarna. Borde hålla den standarden uppe idag med. Igår skulle jag laga storkok och göra matlådor. När jag börjat med maten och kommit en bit skulle jag ha i en burk creme fraiche som jag köpt några dagar innan, med utgångsdatum igår. Tror ni då inte att innehållet i burkjäveln var mögligt?! Fick improvisera med det jag hade hemma och fick till nåt halvvettigt i alla fall.
Är mest sugen på att åka till grannbyn och köpa en pizza idag, men resan + priset för pizzan + att jag vet att jag egentligen inte ens tycker att pizzorna här är goda, det gör att jag låter bli.
Vet inte alls vad jag ska laga för mat idag. Hela frysen är full med saker att göra mat av, men lusten dog lite nu när jag blev begravd i fakturor, mail och problem.
Tränat har jag inte gjort heller, trots att jag varit ledig från vanliga jobbet hela dagen. Men vet ni vad? Det skiter jag fullkomligt i :p Var ute på en jättesen ridtur igår som gav rejält brännande i ryggmusklerna, så jag vilar med gott samvete.
 
Sv: Beach 2013, del X

Men du kommer känna dig så jäkla nöjd när du har sprungit de där 20 minutrarna! Och det är en mycket bra idé att springa långsamt, öka tempot och sånt kan man tänka på senare. :)

cili: JA du kan vila med gott samvete ;)
 
Sv: Beach 2013, del X

*knapp*

Hemma från Crosstrainingen.Tränaren körde totalt slut på mig! Det gör ont i hela jälva kroppen. En massa löpning i dagens AMRAP så jag har skrapat ihop 3km löpning till på kvällen så runt 1 mil i benen idag. Och maten har jag skött exemplariskt!
 
Sv: Beach 2013, del X

Åh jag är så glad idag igen! :banana:

Körde (kändes som lätta) squats med 20 kg (första viktade squatsen ever), marklyft och LYFTE STORA STÅNGEN (20 kg) I BÄNKPRESSEN :banana: Det är så fånigt eftersom alla andra är så starka men när jag började träna kunde jag knappt ens rubba stången och kunde inte för mitt liv begripa hur någon alls kunde lyfta något så tungt. Nu körde jag 3*6 reps med den och jag tror jag hade kunnat lassa på vikter också men hejdade mig lite.

Även axlarna och magen fick sig ordentliga omgångar så imorgon kommer jag se fram emot träningsvärk ungefär överallt. :D

Dessutom är det flera kompisar och bekanta som sagt till mig senaste veckan att de tycker jag blivit smalare :) Kul när andra ser skillnad trots att man själv mest tycker man äter och äter och mest är sjuk :p
 
Sv: Beach 2013, del X

Ja, nästa pass är 20 minuter, det känns lite läskigt! Men det kändes skönt, 8 minuter kändes visserligen ganska långt, men jag hade orkat längre (i mitt väldigt låga tempo iofs, men ändå)!

Det spelar ingen roll hur långtsamt man springer bara ATT man springer! Du kommer klara det galant och jädrans vad nöjd du kommer vara när du klarat det!
 
Sv: Beach 2013, del X

Känner mig dålig på att kommentera idag men det har varit fullt upp! Blev inte så mycket höpackande som jag trodde men ungefär 5 timmar (inklusive pauser) höll vi på. Tungt! Men himla mysigt att få hjälpa till med höskörd igen, det var ett par år sen nu. Lite blåmärken och sånt, får se om det känns i kroppen imorgon också.

Låter som en härligt idyllisk dag! Tycker bilden på instagram var underbar förresten :D :up:
 
Sv: Beach 2013, del X

Jag fattar känslan. Jag rubbade inte heller stången i början! Nu är gymmet öppet så lite här hos oss och stängerna är ofta upptagna så det blir annat när det är på gymmet.
 
Sv: Beach 2013, del X

Och på tal om fluga i ögat.. Min lins skavde som fan i morse och när jag försökte pilla på den för att få den rätt så trillade en mycket trasig lins ut. Dock verkar inte hela linsen följt med = skaver satan. Och så har jag haft det sen 10-tiden idag... Skoj. :p

Men fy vad otäckt! Vad gör man åt sånt? Spolar ögat? Hoppas du får ut den!

Kontakta företaget och klaga tycker jag, det känns ju som himla viktigt att något man har i ögonen inte ska gå sönder!

Håller tummarna för att det ska vara tomt! :)

Jag var på g att köpa gymkort på Fitness24/7 bara för att de har tjejgym och för att det skulle bli ganska billigt för mig, men åh, jag tvekar. Får se hur jag gör...

Det var helt tomt! :D

Ja men gör det om det känns bättre att bara träna med tjejer! Jag personligen försöker att inte titta på andra som tränar alls för då blir jag bara stressad men jag föredrar helt klart vältränade killar framför vältränade tjejer. Det sista kan verkligen få mig att känna mig usel om jag har en dålig dag. Jämför mig mer med dem, är det kilar som är pumpade och tar 100 kilo i bänkpress kan jag tänka att det ju är killar som alltid kommer vara mycket starkare än jag :angel:
 
Sv: Beach 2013, del X

Låter som en grym dag!

Wys, fasiken vad stark du blivit! :banana: 20 kg är mycket tycker jag. Njut av träningsvärken imorgon :D Och ja, det var lite sådär svensk bondsommar över det hela :D Mys!
 
Sv: Beach 2013, del X

Lägger upp dagens pass.

Först ca 500-600m löpning som uppvärmning och sen 3 plankor på slutet.

Första AMRAPen
5 Burpees
2 airsquats
200m löp
5 diamantarmhävningar
10 cykelcrunches

Första vändan hann jag 6 varv.


Andra AMRAPen
5 highjumps
5 crunches
10 mountain climbs
200m löp
10 utfall
5 pushups

Andra vändan 7 varv.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Vet inte riktigt vad jag skulle döpa tråden till. Varning för låååååååångt inlägg. Vet inte riktigt var jag ska börja i hela historien...
2
Svar
23
· Visningar
3 792
Senast: Lipperta
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 348
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag ramlade ner i en liten mental grop i helgen. Jag blev bara så förbannat trött på och uppgiven över min hälsa. Jag försöker annars...
Svar
0
· Visningar
1 360
Senast: cassiopeja
·
Relationer Anonymt nick, om någon vet vem jag är så säg ingenting. Nu tror jag inte att någon känner mig då jag varit rätt anonym här tidigare...
2
Svar
25
· Visningar
7 222

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp