Beach 2013, del X

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2013, del X

Jag tycker det är svårt att träna latsen, jag lyckas liksom aldrig riktigt känna att det tar rätt under passet men ibland har jag fått träningsvärk i latsen efter så jag kanske gör rätt även att det inte känns?
 
Sv: Beach 2013, del X

KL

Ingen träning här idag inte. Jag är SÅ himla trött.
Så det är soffläge som gäller.

Har i alla fall lagat lunch för resten av veckan. Jobbet bjuder på grillad korv imorgon, men för min del blir det nu stekt lövbiff ihop med morot, lök, paprika och körsbärstomater som jag haft i ugnen. Till det en grönpepparsås som jag svängde ihop. Inte alls tokigt, och väldigt kalorisnålt faktiskt.
Så ingen träning inte, men bra skött mat i alla fall. :)
 
Sv: Beach 2013, del X

Ok :)
Det är nog typ den sista hundrasen jag skulle skaffa, men smaken är ju som baken :)
Fina är de iaf!
 
Sv: Beach 2013, del X

Då jag är nybörjare på rygg så är jag nog fel person att fråga, men eftersom du får träningsvärk på rätt ställe så måste du ju ha gjort rätt :D

kl
Grr misstänker att någon snyltar på mitt internet, går sjukt segt ibland och saker jag skriver skickas inte :banghead:
 
Sv: Beach 2013, del X

Tänkte vara lite onyttig och gjorde chokladbollar på stevia, lär hålla mig nyttig i fortsättningen för det var då inte gott :p
 
Sv: Beach 2013, del X

Ingen träning här idag inte. Jag är SÅ himla trött.
Så det är soffläge som gäller.

Samma här! Har sovit lite dåligt de senaste nätterna, tar på kroppen att inte få sova, gå upp klockan 06, springa runt en hel dag och sen träna på det.

Så imorgon blir det spring, torsdag överkropp och fredag ben!
 
Sv: Beach 2013, del X

KL

Idag har jag gjort första passet på mitt schema från allakantrana - nu ska vi bara se vad min arga lilla benhinna säger.
Det blev 8 minuters uppvärmning (rask promenad) och sedan 30 sekunder jogg - 30 sekunder gå x 8. Sedan fyra minuters gång, sedan 30 sekunder jogg - 30 sekunder gå x 8 igen och sedan promenad hem, typ 8 minuter, totalt 4,1 km.

Hann bli rejält svettig + att få superångest över ett gäng envisa bitflugor (de hängde på i en frikkin kilometer!).
Min nya bästis pulsklockan rapporterar att jag låg på 185 bpm som max och 155 i snitt. Kurvan för passet ser riktigt fin ut på endomondo :)
 
Sv: Beach 2013, del X

Det blev ingenting. Bara massa övertid för skit på jobbet. Jaja, blev ju inga kladdkakekalorier i alla fall...
 
Sv: Beach 2013, del X

Bra jobb, blåbäret! Håller tummarna för att benhinnorna håller sig friska!

*kl*

Jag är uppe på semester i norr och sysslar därför mest med promenader och löpning. Gick 8 km igår och idag blev det 6,5 km gång och 6 km löpning. Imorgon är planen 12 km gång, måste jaga kilometer till min utmaning. :D Har med mig yogamattan men då jag i princip bara är ensam nattetid är det lite svårt att finna ro till ett yogapass.
 
Sv: Beach 2013, del X

Jag åker på semester några dagar nu med och kommer ha svårt att hinna med träning känner jag. Eller rättare sagt, jag har annat jag vill göra på semestern:D

kl

Märkte att hela jag är rosa nu när jag springer. Rosa linne, rosa jacka och rosa shorts, kan det bli bättre?:D
 
Sv: Beach 2013, del X

Vi var värda vila idag! Imorn blir det andra bullar :)

Ditt schema låter bra :) Själv ska jag promenera och köra Body Combat :D
 
Sv: Beach 2013, del X

Man får vila ibland! :)

KL

Blev en promenad här idag faktiskt. Inte jättelångt, men det var skönt ändå. Imorgon är det löpning planerat!
 
Sv: Beach 2013, del X

Jag tänker att man kan känna av övningar på "fel" ställe om man är lite ojämnt musklad. Alltså om du är stark i övre ryggen men inte nedre ryggen och baksida axel känner du inte i övre ryggen för att du inte kan belasta så högt du behöver för att träna baksida rygg innan du fått upp baksida axel + nedre rygg till samma "nivå". Eller så gör du fel. :p Har du ingen som är lite kunnig som du kan träna med ibland? :)

Domino: Hej, och välkommen! :D Som senior är du såklart välkommen, du är en i gänget ändå, vi är många som egentligen hör hemma på S här. :D

Blåbäret: Bra jobbat med springpass! :D

Själv har jag inte gjort så mycket, ätit för mycket och promenerat. Blev iallafall en längre runda i högt tempo ikväll, precis vad jag behövde. Är SÅ sugen på att jogga, men frågade aldrig läkaren om jag fick det så vågar inte chansa. Är ändå bara två veckor kvar, det ska jag väl stå ut. Om jag bara styrketränar så. :p

(Var en massa jag tänkte svara på när jag läste igenom men glömde bort, sorry! Ska bli bättre på att kommentera vad ni andra skriver.)
 
Sv: Beach 2013, del X

KL

Jag har ätit pastasallad till frukost, kycklingsallad (+ en del pommes) till lunch, lite godis (+ frukt) i bilen och sedan burger king på Liseberg. Och en våffla med hjortronsylt och grädde. Och nu nästan en hel påse chips till Life of Pi (mormor vann på lotterihjul). Utöver det är jag halvdepp för att allt suger just nu och det enda jag vill är att gå bort alla sorger. I morgon stundar ullared.

JAG MÅSTE TRÄNA...!!!
 
Sv: Beach 2013, del X

Idag flyttar jag in på campus! Det kommer bli lättare att laga mat och jag längtar efter att hitta en bra joggingrunda, MEN med den studentkultur som råder här behöver jag nog trycka upp en t-shirt med texten "Öl byggde denna vackra kropp".... Kommer bli svårt att låta bli när det är fest fredag, lördag, söndag, onsdag och torsdag!!!
 
Sv: Beach 2013, del X

Hörru, noja inte över matintaget. Du har ätit sådär. Punkt. Är det ett problem att du frångår din vanliga kosthållning under semestern? Om ja, fundera över hur du kan äta så likt din vanliga kost även under semestern. (Har jag drömt att du hade problem/ont som blev bättre med kosten? ). Om nej, ät som du vill och återgå till din vanliga kost när du kommer hem. Men oavsett, noja inte över ditt matintag. Inget gott kan komma ur det. :)
 
Sv: Beach 2013, del X

Lär dig att festa nykter? (Ibland iallafall?)

Inte bara nyttigare: billigare också! :D
(Läs: mer pengar till träningskläder! ;))
 
Sv: Beach 2013, del X

Avancerade för övrigt fyra platser i utmaningen på kvällens prommis! :D Bra jobbat tycker jag. :D
 
Sv: Beach 2013, del X

Ullared är perfekt för kaloriförbränning :D
Och tips! Kycklingsalladen från deras restaurang är jättegod :)

KL

Än så länge har jag inte ont i benhinnorna. Jag stretchade vaderna, gjorde några tåhävningar och masserade lite igår. Jag känner att jag har gjort något och att de har varit aktiva, men det är ingen smärta än så länge. Gött!

Idag har jag bokat in mig på ett Zumbapass klockan 18.
Är helt nervös! :nailbiting:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Vet inte riktigt vad jag skulle döpa tråden till. Varning för låååååååångt inlägg. Vet inte riktigt var jag ska börja i hela historien...
2
Svar
23
· Visningar
3 792
Senast: Lipperta
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 348
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag ramlade ner i en liten mental grop i helgen. Jag blev bara så förbannat trött på och uppgiven över min hälsa. Jag försöker annars...
Svar
0
· Visningar
1 360
Senast: cassiopeja
·
Relationer Anonymt nick, om någon vet vem jag är så säg ingenting. Nu tror jag inte att någon känner mig då jag varit rätt anonym här tidigare...
2
Svar
25
· Visningar
7 222

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp