Beach 2013 del VII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2013 del VII

Jo du är så duktig så! Glöm icke det.

Jag hoppas att mitt nya liv börjar märkas snart. Har inte direkt dragit ner på sött men jag tycker motionen kan få kompensera för det.
 
Sv: Beach 2013 del VII

10 kg på bicepscurl på stången?! :eek: wow! Du är stark! Jag som tycker att jag är duktig som kör halva låten på nio och halva sju. :p tio känns långt bort. Eller har jag missförstått konceptet, är inte det typ bodypump med annat namn? :)

Emth: jag har lärt mig att man ska öka max 10 % per vecka, så dra inte upp till milen för snabbt! Finns en tråd på s som heter vi som springer, ställ frågan där. Många trevliga där. :)

Knapp: fm värmde upp själv i spinningsalen i 20 min, sedan körde jag biceps, triceps och axlar i 30 min i gymmet. 30 min grit på eftermiddagen. Najs dag! :)
 
Sv: Beach 2013 del VII

Riktiga! :)

Chili: Det är tack vare att du upplyste mig om den för längesen som jag kom på tanken :) Vi ska ju ha ett test i skolan om några veckor, och till 100 hinner jag tyvärr inte innan dess, men förhoppningsvis hinner jag förbättra mig en hel del :)

KL

Så, nu har jag gjort armhävningar(sammanlagt 51 st) och även lite rörlighetsträning för mina hamstrings. Jag är SÅÅ ovig. Nu ska jag sätta mig med en sån där grip-grej och träna lite greppstyrka... Och så får det bli ett gäng sit ups med :)
 
Sv: Beach 2013 del VII

Härligt! Jag tycker de är bra för man måste vara stark i stora delar av kroppen för att orka riktiga armhävningar. Du kommer definitivt bli starkare, för mig gick det jättefort!
 
Sv: Beach 2013 del VII

Skönt att höra! :) Det gick så kasst för mig sist vi gjorde testerna, så jag vill kunna förbättra en hel del på vissa punkter - däribland armhävningar :)
 
Sv: Beach 2013 del VII

Trist med viktplatå, men ändå skönt att se kämparglöd i ditt inlägg!

Kl
Mår lite bättre idag men jag och halsen var inte helt sams på jobbet... Hoppas verkligen på att jag kan gå på zumban imorgon!
Dagens motion blev promenad, 5 km på en timme.
Maten inget vidare... Betydligt mindre motiverad när det känns som att det var en evighet sen jag tränade, blir för mkt sött då... Känns som att det ändå inte är nån idé, vilket såklart är fel. Dessutom har jag haft en sån dg när jag kan äta hur mkt som helst utan att hålla mig mätt, men det i sig tänker jag inte ha dåligt samvete för. Vägrar gå hungrig, jag har sådana dagar och jag jag dagar jag äter för lite (och lagom dagar, såklart). Det jämnar ut sig men man kan ju äta nyttigare.

Nån cm bort i midjan, oförändrat på höfterna fortfarande. Vågen har jag inte velat kolla :p
 
Sv: Beach 2013 del VII

Ja typ som bodypump! Vi kör inte så långa set bicepscurl, 16 + 16 reps bara men de sista är jäkligt tunga :p

Det är kul att känna att man blir starkare, i början körde jag 5 kg :)

Sleepan, det där låter ju hur bra som helst! Riktiga push-ups är ju sjukt jobbigt, jag orkar knappt en... :angel:
 
Sv: Beach 2013 del VII

Sleepan, det där låter ju hur bra som helst! Riktiga push-ups är ju sjukt jobbigt, jag orkar knappt en... :angel:

Inte jag heller - inte riktiga i alla fall. :o Borde alltså verkligen ge mig på den här utmaningen! Men just nu är mitt liv kaotiskt med NP, galet mycket på jobbet och min kurs, så jag får nog se mig slagen och förhoppningsvis kan jag haka på i maj-utmaningen istället.
 
Sv: Beach 2013 del VII

Ja, ibland får man vara acceptera läget... Det kommer ju perioder när man faktiskt inte hinner. Tycker du verkar hålla i gång ganska bra ändå :)

KL

Vaknade runt 6.15 och då tyckte jag allt att det kikade fram lite sol mellan persiennerna. Om det var så, så har solen ändå försvunnit nu... Mörkt på himlen och rejäl blåst. Ska ta mig ut på en powerwalk lite senare hade jag tänkt mig, så solen får gärna komma tillbaka en stund :p

Vad är era planer för dagen?
 
Sv: Beach 2013 del VII

Jo, jag försöker ju att ändå träna minst 3 ggr i veckan även när det är galet mycket - det är mitt andningshål, annars orkar jag inte. Men hoppas jag snart kan komma igång ordentligt med löpningen och få in lite mer träning i veckorna!

Bra plan med powerwalk! Här ser det inte så blåsigt ut (hoppas det håller i sig tills jag ska cykla till jobbet) och det är lite halvsol. Jag ska cykla till och från jobbet och sen springa en runda (men har grym träningsvärk i både mage och lår idag sen i måndags så vi får se hur det går).
 
Sv: Beach 2013 del VII

Powerwalk låter som en bra idé :)

Min plan är att springa i eftermiddag, en lite längre tur. Här är det sol och blå himmel men blåser en del emellanåt.
 
Sv: Beach 2013 del VII

Jag kan tänka mig det, bra jobbat! :)

Knapp

Just det, var hos sjukgymnasten igår. Överansträngda vadmuskler. Avstå från burpees några veckor, köra 2x15 enbenta tåhävningar. Han torterade mig genom att trycka och hålla på de ömma musklerna tills det släppte. Fyfaaaan vad ont det gjorde! Men ömheten efter det har släppt nu iallafall. :p
 
Sv: Beach 2013 del VII

Här skiner solen, det tar som tusan! Det skulle ju vara regnigt och blåsigt idag. Blåsten uteblir nog inte tror jag... Igår blåste det så precis när vi hoppade ut bilen på ett ställe så brakade ett träd i skogen. En stor gran visade det sig vara. Så var rädda om er om ni är ute i blåsten! Det skulle blåsa 14 m/s igår så det tar ändå inte så farligt.

Idag blir det möte. Sen kanske jag går hem... Har ont i huvudet, är snuvig och nyser och raspig i halsen. Inget enormt men nästa vecka händer det grejer och då kan jag icke vara dålig. Bland annat ett arbetspass i fält på typ tolv timmar eller mer! Vi jobbar tills vi är klara, och så får vi hoppas att det inte regnar :p
 
Sv: Beach 2013 del VII

Sprang en runda på 3,3 km precis (även om gpsen inte riktigt ville vara med, skitgps!) och fyfaan vad jobbigt det var. Säkerligen en av de jobbigaste gångerna. Tack och lov att det är gjort för under tiden som jag sprang gick mina tankar såhär "fyfaan vad jobbigt, jag döööööör"

Konstigt hur man ibland flyger fram och ibland känner som att man väger 200kg och knappt orkar lyfta fötterna..
 
Sv: Beach 2013 del VII

Jo, just det. Jag är typ halt pga smärtor i höften. :p känns som om en stor fet nerv ligger i kläm mellan lårbenet och bäckenet. Jag tror att det är överansträngning och nåt inflammerat muskelfäste eller liknande. En sån förbannad strålande smärta att jag inte kan stödja på benet ibland. Det blev värre efter strapatserna igår.

Surt att man inte bara kan få jobba och vara glad men jag går ignorerat i några veckor nu och fortsätter nog på den linjen, och tar lite antiinflammatoriska.
 
Sv: Beach 2013 del VII

Nej vad tråkigt! Men bra att du kollade upp det! är det endast burpees du måste avstå? Du kan göra allt som vanligt annars?:)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 531
Senast: Twihard
·
Kropp & Själ Jag har insett att det är dags för mig att tackla min tandvårdsrädsla.. fobi.. men hur gör man? Jag har inte varit hos tandläkaren på...
Svar
9
· Visningar
268
Kropp & Själ När jag var ung tonåring, sisådär år 2000, fick man hem produktprover med infoblad i brevlådan. Ibland delades de ut i skolan också har...
Svar
10
· Visningar
599
Senast: movi
·
Kropp & Själ Blev lite inspirerad av tråden under Barn som behandlar FHM's rekomendationer om skärmtid. Vad har man egentligen en padda till? I min...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
2 429
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp