Beach 2013 del VII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2013 del VII

+ resten

Härligt att höra att ni har lite sol idag! Det har spruckit upp här också och även om det fortfarande ser ut att blåsa lite så är det underbart med sol igen.

Rastlösheten kryper i min kropp, ovant att vara hemma och ledig! Men måste vänta någon timma till med promenaden eftersom jag ska möta upp sambon på hans lunchrast. Tänkte köra ett Nike Training-pass nu istället för att fördriva tiden lite till. Blir mitt första, vi får se hur det går :) Jag är ju allt annat än stark!
 
Sv: Beach 2013 del VII

Gött med Nikepasset! :)
Hoppas det går bra!

Kl

Nu har jag nyss stigit upp, haha. Börjar inte förrän 10.15 men går å andra sidan i skolan till 18.30 idag eftersom jag är resursbarn på skyttet, haha :D
Har bokat plats på BodyPump ikväll men är reserv. Dock brukar man ju alltid få plats, så de ska nog inte vara några problem ikväll. Måste bara försöka planera lite mat så att jag inte behöver varken skjuta eller träna vrålhungrig... :p
 
Sv: Beach 2013 del VII

Här var det sol imorse, men nu är det gråmulet och väldigt blåsigt... hemstudier idag, så jag sitter och planerar inför min kommande australienresa!! :D

Igår blev det promenad som motion, idag blir det stallet och ridning. Kaloriräkningen går för det mesta bra! Funderar på att lägga till fasta för att speeda upp ämnesomsättningen igen... har ju gått ner som sagt, men snittar bara 2 kilo i månaden ner (knappt) trots ett kaloriintag på 1200 kalorier. Alltså så länge det går neråt så tycker jag verkligen att det är okej, men har hört så många andra fördelar med att fasta också, frågan är väl om det bara är en modefluga eller om det faktiskt är vettigt... tänker mig i så fall ett 5/2 upplägg... Men jag ska fundera lite till på det... och kanske testa. kan ju hända att det inte passar mig alls.
 
Sv: Beach 2013 del VII

Kl
Jag känner mig typ överkörd av en ångvält. Ge mig energi och gör mig frisk! Och låt mig sova bättre på nätterna.
Nä, ingen zumba idag.

Vågen visar 70 trots att jag skött mig sämre de senaste dagarna, alltid något!
 
Sv: Beach 2013 del VII

Bra plan att planera lite mat, är ibland svårt när man ska träna tycker jag. Att hitta den där balans - mat i magen men inte för mätt...

Mitt styrkepass gick sådär, vet inte vad som hände alls men jag kände yrsel ganska tidigt in i passet och sedan blev det bara värre. Fick avsluta efter ca 30 min för jag var så galet yr, kände mig svag och fick sitta en stund på golvet för att ens kunna gå in till vardagsrummet. Nu sitter jag här i soffan och är hur illamående som helst, yrseln sitter kvar och känner mig allmänt svag. Ingen aning vad som hände, visst blev jag lite svettig och trött av träningen men tog knappast ut mig så mycket! Blodsockerfall eller dylikt? Någon som känt liknande? Har ju ätit frukost men sitter och knaprar på en morot nu, även om det är svårt att få ner p.g.a. illamåendet. Jag som är livrädd för diabetes är det första jag tänker på, men jag hoppas att det här är sånt som andra kan uppleva ibland också....?

Ska sitta och vila en stund nu innan det blir en promenad i solen. Men fick en klump i magen nu...
 
Sv: Beach 2013 del VII

Kan inte ca 0,5 kg/vecka vara ett ganska lagom tempo att gå ner i vikt på? Nu vet jag förvisso inte hur mycket du behöver gå ner, jag förstår om man tycker det är lite väl lite om man har många kilon kvar. Samtidigt har jag för mig att man brukar säga att 0,5 kg/vecka är en bra takt för att kroppen (huden?) ska hänga med också, men jag vet inte hur mycket substans det ligger i det yttrandet. Vet ingenting alls om fasta eftersom jag inte är särskilt insatt i kroppen fungerar fysiologisk, men jag skulle kika upp det ordentligt innan jag prövar om jag vore du :) Kanske har någon i tråden mer kunskaper, jag vet att det pratats om det tidigare...
 
Sv: Beach 2013 del VII

Du kanske har ätit för lite till frukost? För lite igår kväll? Jag blir slö och yr om jag äter dåligt och försöker träna/röra på mig upp och ner.
 
Sv: Beach 2013 del VII

KL

Mina ben..... KÄNNS verkligen idag! :banana: Illgött!! Vilodag för mig idag. Vad står på ert schema? Ha en bra dag allihopa!
 
Sv: Beach 2013 del VII

Ja, det är konstigt hur mycket känslan förändras! Ett löp-pass kan kännas helt annorlunda beroende på dagsform, humör, vad man ätit, hur man sovit, om man tränat dagarna innan osv osv.
 
Sv: Beach 2013 del VII

Idag vart jag så sjukt sugen på att springa. Har Cross-pass ikväll. Men gav mig ut på en backig runda i tallparken. 3km på 19.15min är jag nöjd med. Dessutom låg alla träningskläder i tvättmaskinen, men hittade ett par tights och en långärmad tröja. Svettigt och varmt idag. Men skönt nu efteråt.
 
Sv: Beach 2013 del VII

Usch så läskigt hördu! :/
Det där händer ju mig lite då och då, och det verkar vara när jag kommer upp i puls för snabbt som vid typ spinning och box. Kanske kan det vara något sådant för dig?
 
Sv: Beach 2013 del VII

Duktigt! Jag är lite sugen på att hitta jobbiga backar att springa i, upp och ner som en tok. Måste ge mig ut på en spaningsrunda efter backar :D
 
Sv: Beach 2013 del VII

Skönt att höra att fler råkar ut för det ibland! Då är det säkert inget konstigt, tänkte också att det kunde vara för lite frukost / för snabbt upp i puls som gjorde det. Jag överanalyserar alltid alla symtom som KAN vara diabetes, min skräcksjukdom av någon anledning :angel:

Mycket piggare nu och kände inte av något under promenaden heller. Snart dags för jobb! God din lunch lät, måste också få i mig nåt.
 
Sv: Beach 2013 del VII

Vad obehagligt! Jag var med om något liknande igår, efter sista övningen så blev jag lite yr och illamående så det var väldigt jobbigt att stå upp och stretcha. Det gick dock över när jag fick sitta ner och dricka vatten. Vet inte vad det berodde på.
 
Sv: Beach 2013 del VII

Jag gör praktik på Länsstyrelsens naturavdelning :) Det är en kurs via skolan, sista kursen på mitt kandidatprogram. :)

Det blev hemgång för mig, vila inför nästa vecka. Mackor och smoothie på mango, kvarg och juice i magen, nu blir det vila.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 531
Senast: Twihard
·
Kropp & Själ Jag har insett att det är dags för mig att tackla min tandvårdsrädsla.. fobi.. men hur gör man? Jag har inte varit hos tandläkaren på...
Svar
9
· Visningar
268
Kropp & Själ När jag var ung tonåring, sisådär år 2000, fick man hem produktprover med infoblad i brevlådan. Ibland delades de ut i skolan också har...
Svar
10
· Visningar
598
Senast: movi
·
Kropp & Själ Blev lite inspirerad av tråden under Barn som behandlar FHM's rekomendationer om skärmtid. Vad har man egentligen en padda till? I min...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
2 429
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp