Beach 2013 del VII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2013 del VII

Och ja på tal om viktplatåer, min kropp ville visst straffa mig för att jag skrev det igår så idag visade vågen 1,5 kg upp sen igår. Fy farao vad hemskt det känns. Jag vill ju upp men inte så här snabbt.

På dagvården pratade dom om att det är mest vätska och det känns ju bra på ett sätt att det inte bara är fett men det drog igång min gamla rädsla för vatten så nu har jag haft svårt att dricka under hela dagen och det är jätte jobbigt för jag är törstig men är så rädd att det ska samlas i kroppen och att jag ska väga så här mycket imorgon också. Åh, vad snabbt det går för mina tankar att falla in i gamla mönster, det var ett bra tag sedan jag var så här rädd för att dricka :(
 
Sv: Beach 2013 del VII

Qelina, du måste dricka!
Jag förstår att det känns jättejobbigt, men...du måste gå upp för att överleva! Du har ett superhärligt och fint liv framför dig som din kropp bara väntar på att få börja leva! Försök strunta i hjärnspökena och lyssna på din kropp. Är den törstig - drick!

Kram!
 
Sv: Beach 2013 del VII

Qelina, du måste dricka!
Jag förstår att det känns jättejobbigt, men...du måste gå upp för att överleva! Du har ett superhärligt och fint liv framför dig som din kropp bara väntar på att få börja leva! Försök strunta i hjärnspökena och lyssna på din kropp. Är den törstig - drick!

Kram!

WORD!

Jobbat idag och klockan är mycket efter mat och handling. Fortfarande lite småkänningar i halsen några få gånger/dag, så kan nog träna egentligen... Blev en lugn långpromenad igår och så får vi se om jag vågar springa lite imorgon.
 
Sv: Beach 2013 del VII

Jag skriver under på Sleepans ord. Kroppen behöver vätska, ge den det den behöver för att orka leva.

*kl*
Tack för era kommentarer kring mitt vikt-depp! Jag kom precis hem, dödstrött, och har bara skummat tråden lite. Ska försöka orka laga middag och sen imorgon är det beach-satsning igen :D har haft så mycket grejer de senaste tre dagarna, mycket psykiskt ansträngande, så har inte ens transportcyklat/gått utan åkt buss för att orka med. Dessutom har jag sovit jättedåligt, brukar ha svårt att somna men nu har jag dessutom vaknat flera gånger under nätterna. Hoppas på en hel natts sömn och piggare och pigg på träning imorgon.
 
Sv: Beach 2013 del VII

Kl

Med träningsvärk i nästan hela kroppen tänker jag ta helg med chips och dip i kväll. Fy fan vad gott det ska bli!! (och ska jag vara ärlig så behövs en rejäl mängd kalorier för att fylla upp mitt dagsbehov idag).
Imorgon väntar ledig dag och 16,5km uteritt. Om det finns ork kvar efter det blir det en omgång träningstvspel också.

Det är plågsamt att ta ett djupt andetag pga träningsvärken, men ni anar inte hur skönt det känns. Trotsar visserligen läkarens ord om att ligga lågt med träning, men så mycket som det ger psykiskt kan jag bara inte låta bli. Upplever ju inga försämringar fysiskt heller.
 
Sv: Beach 2013 del VII

knapp!

Många som var opepp på att träna idag knns det som:p Jag med, hann på 15 minuter ändra mig typ 7 gånger om jag skulle gå på det spinningpass som jag planerat eller om jag skulle lägga mig i soffan o vila istället:angel: Men jag gick dit tillslut iaf, så 55 min spinning idag. Helt ok pass med en gullig instruktör. Svettigt som alltid!

cherie: Ja visst är det tråkigt:( Har verkligen kommit in i att springa och tyckt att det vart så himla roligt. Men som sagt, jag kommer väl tillbaks! Däremot känns det som att gbg-varvet ligger lite i farozonen..

Qelina: Du ska ju upp! Att du hoppat upp något kilo är ju TOPPEN. Din kropp behöver det och att sluta dricka är ju helt knas, vilket du självklart vet med även om din sjukdom säger något annat. KÄMPA!
 
Sv: Beach 2013 del VII

Duktigt att du gav dig iväg! Tråkigt med dina benhinnor också :( Jag hoppas det reder till sig för dig så det inte blir ett permanent problem!

Cili: Huvudsaken är att kroppen känns bra! Och gott med chips och dip :d

KL

Såg nyss vetenskapens värld på SVT play och blev lite sugen på att fasta 2 dagar i veckan. Förslagsvis mina vilodagar.. Ska överleva denna vecka först och fundera lite på saken.
 
Sv: Beach 2013 del VII

Qelina, du måste dricka!
Jag förstår att det känns jättejobbigt, men...du måste gå upp för att överleva! Du har ett superhärligt och fint liv framför dig som din kropp bara väntar på att få börja leva! Försök strunta i hjärnspökena och lyssna på din kropp. Är den törstig - drick!

Kram!

Håller med Sleepan Quelina! Det är inte enkelt men du måste kämpa, för att överleva.

Jag tror på dig!
 
Sv: Beach 2013 del VII

Mitt primära mål med en eventuell fasta skulle vara viktnedgång. Har typ 5 kilo jag väldigt gärna skulle bli av med! Att fasta 2 dagar i veckan (och förslagsvis inte innan konditionspassen..) tror jag skulle vara enklare för mig än att ligga på underskott samtliga dagar.

Men fördelarna för testpersonen var många, skadliga halter av vissa ämnen sjönk jättemycket och han förbättrade drastiskt utsikten för de närmsta åren. Då vet jag i och för sig inte hur hans livsföring var innan men han verkade inte extremt tjock eller på annat vis matmissbrukare.
 
Sv: Beach 2013 del VII

KL

Ni är så duktiga allihopa - zassoo som springer längre sträckor och Trollunge som kom iväg på spinningpass trots velande. Bra jobbat!! Ni andra som inte fått träning gjort dig pga trötthet och väder, ni kommer igen i morgon igen. Ibland behöver kroppen lite vilopauser :)

Quelina, tack för dina tankar ! Tror säkert det kan vara något sådant som du beskriver. Är lite lugnare över det nu, förstår inte varför jag blev så orolig egentligen. Tycker du kämpar på jättebra med maten osv, men försök att inte låta hjärnspökena ta över nu! Du vet innerst inne att du behöver dricka. Sleepan sammanfattade det bra, tycker jag. Ta hand om dig !
 
Sv: Beach 2013 del VII

Apropå kalorier hamnade jag på 1250 kcal idag, när jag dragit bort kalorierna för dagens motion. Min nya tanke är ju att jag ska redovisa dagens intag här för att se om jag håller mig till kaloribudgeten bättre då.
 
Sv: Beach 2013 del VII

Ser att du redan fått svar men skriver ändå! Om jag kör på fastan har jag spånat lite kring att äta lite keso på morgonen, sallad med lite protein till lunch och sen lite keso på em.

Men jag får se hur det går med "att bara hålla sig till nyttig mat" först :D
 
Sv: Beach 2013 del VII

Första gången jag faktiskt fått till ett dubbelpass på en dag. Backar i förmiddags och cross-pass nu på kvällen. Idag jobbade vi fyra och fyra på stationer och växlade emellan. 30 sek x2 första svängen. 40sek x2 andra svängen. Jobbigt som tusan.

Stairs/planka på boll
Boxjumps/burpees
Toe to bar/hopprep
Högahopp på matta/burpees
Höga knän/armhävning
Burpees/djupa knäböj
Rodd i ringar/Magvridning med medicinboll
Utfall/tricepsarmhävning
Pullups/knäböj

Känns som jag kan sova med gott samvete ikväll. Imorgon blir det endast ridning.
 
Sv: Beach 2013 del VII

Queen: angående fasta är jag tveksam till hur det funkar med träning? Jag skulle inte fixa att träna på 600 kalorier på en dag i vilket fall.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 530
Senast: Twihard
·
Kropp & Själ Jag har insett att det är dags för mig att tackla min tandvårdsrädsla.. fobi.. men hur gör man? Jag har inte varit hos tandläkaren på...
Svar
9
· Visningar
268
Kropp & Själ När jag var ung tonåring, sisådär år 2000, fick man hem produktprover med infoblad i brevlådan. Ibland delades de ut i skolan också har...
Svar
10
· Visningar
598
Senast: movi
·
Kropp & Själ Blev lite inspirerad av tråden under Barn som behandlar FHM's rekomendationer om skärmtid. Vad har man egentligen en padda till? I min...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
2 429
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp