Beach 2013 del VII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2013 del VII

Det kommer gå fint! Spring inte alltför fort bara så du drar på dig nån onödig skada. :)

Nä, skador ska vi undvika! Hoppas på att springsällskapet tycker att det är okej med typ 6min/km... :p
Huuu. Inte alls jättepepp, men det är i alla fall fint väder :)


Gott med gym för din del! Jag måste ta tag i mitt gymmande i höst, så att jag blir lite stark med :p
 
Sv: Beach 2013 del VII

Det som diskuterades i dokumentären är ämnet IGF-1 som är ett anabolt ämne, när du tränat vill du ha höga nivåer eftersom det ökar celldelning=återuppbyggnad. Det de kommit fram till är att låga nivåer gynnar DNA reparation, något de kallar "föryngring" av befintliga celler. De är också inne på effekten av protein (ffa animaliskt) och nämner flera gånger att man bör minska det i kosten. Verkar lite i linje med Campbell och Esselstyns teorier (från filmen Forks over Knives som promotar veganmat).

Litet inlägg från en nörd :p
 
Sv: Beach 2013 del VII

Haha fattade inte mycket av vad du skrev, får läsa om det ikväll när jag kommer hem! Menar du att detta ämne skapas när man fastar? Så det ger gynnsamma effekter direkt även om man bara fastar någon gång eller i perioder bara en del av sitt liv ? Konstigt formulerade frågor, hoppas du förstår. Blev intresserad av ämnet i morse och försökte artikelsöka i vår medicinska artikelbas men hade svårt för vilka sökord jag skulle använda mig av. Ska pröva det där ämnet du nämnde och se om jag lyckas bättre :)

Intressant att veta även om fasta aldrig skulle vara något för mig. Bra att du finns här och har lite koll, detta med kost och hur den påverkar kroppen osv är väl ditt specialområde :)
 
Sv: Beach 2013 del VII

Ja det hoppas jag med! Får försöka bygga upp en mental styrka tills jag är frisk och får träna! :) (har husarrest av mormor, hon vill inte ens att jag går en promenad haha)
 
Sv: Beach 2013 del VII

Bööö, träningskompisen bangar både idag och imorgon. :meh: Då är frågan: pallra sig bort till gymmet idag, eller springa en runda ute (om fina vädret fortsätter)? Och hur göra imorgon? Gym, löpning inne, löpning ute? är mest sugen på att springa, och mest kvalitet blir det när jag springer på band och kan reglera farten, men är det sol vill man ju vara ute...

Hilfe! Viilka enorma problem jag har! :p Mest msåte jag nog bestämma mig, så jag inte jobbar över idag/imorgon istället vilket jag egentligen skulle behöva...
 
Sv: Beach 2013 del VII

Ja nästan, det finns hela tiden men fasta minskar halten och mat (insulin?) höjer halten :) lägre halt=mer reparation=mindre åldrande. Detta regleras direkt, att fasta en dag på ett år ger obetydlig effekt, men att göra det regelbundet skulle göra skillnad.
Kul att kunna bidra med något vettigt :D vet inte varför jag lärt mig så mycket, antar att det är mina medicin-gener som smyger fram
 
Sv: Beach 2013 del VII

Löpningen kan man reglera ute också! Löpband är ju tråk ;)

Idag ska jag gymma, imorgon tänkte jag springa ute :) 5 km +några spurter upp för någon backe tänkte jag
 
Sv: Beach 2013 del VII

Passa på ute om det är sol och pallra dig till gymmet om det är mulet eller regn! Med solen får du kanske lite färg på näsan till och med :D
 
Sv: Beach 2013 del VII

Håller med föregående talare. Ut och spring om du ska springa! :D

KL

Så, nu är jag hemma efter min "lilla" runda. :p Blev strax över 14 km allt som allt, varav 12 km löpning i ett svep och resterande 2 km promenad(uppvärmning och nedvarvning). Nu har jag ont i mina beeeen! Har stretchat och ska du duscha varmt och linimenta in mitt ena knä som verkade ta lite stryk när jag sprang...

Hur som helst väldigt nöjd med vad vi åstadkom. 12 km på 1 h 12 min 13 sek känns ändå klart godkänt. :)
 
Sv: Beach 2013 del VII

Tack! :) Det kändes dock som att det gick fortare, men det var nog bra att det inte gjorde det :p
Superfin runda, men ganska tung...
 
Sv: Beach 2013 del VII

Tack. 6min/km så jag är väl inte supernöjd, men med tanke på att senaste gången jag sprang en mil var i augusti så :p :D
Rätt kul att vår långsammaste kilometer var den första, och den snabbaste den sista :p :D
 
Sv: Beach 2013 del VII

Efter 6 min blev det en kamp mot väggen, för jag stod mot en (blank) dörr och hade enbart bh på mig, så det blev väldigt... Halt :p Men jag inser att jag verkligen klivit över en mental spärr, för det var inte alls jobbigt! :eek: Woho! :banana:

Galna burpeeutmaningen
Mammas 9/3 #1 16:22.
Mammas 11/3 #2 20:32
Mammas 16/3 #3 16:52
Mammas 17/3 #4 14:55
Mammas 25/3 #5 14:09
Niyama 10/3 #1 19.28
Niyama 21/3 #2
LindgrenV 11/3 #1 13.12

Squatsutmaningen (50 squats)
Niyama 21/3 #1 2.15
Niyama 23/3 #2 2.46
Trollunge 3/4 #1 - 1:26
Jenka 30/3 #1 2.12
Raider_ 5/4 #1 - 1:16

90grader-utmaningen!
LindgrenV #1 22/3 - 0:35
LindgrenV #2 22/3 - 1:15
LindgrenV #3 24/3 - 1:20
LindgrenV #4 25/3 - 1:32
LindgrenV #5 26/3 - 2:00
LindgrenV #6 27/3 - 3:20
LindgrenV #7 24/4 - 5:01
LindgrenV #8 25/4 - 7:00
lizan #1 22/3 - 1:05
lizan #2 24/3 - 1:10
lizan #3 26/3 - 1:35
Niyama #1 22/3 - 2:35
Sleepan #1 25/3 - 2:02 (efter Body Pump - inte så smart, pust!)
Mammas #1 25/3 0:35
Blueberry #1 26/3 - 0:41
Blueberry #2 26/3 - 1:05
Trollunge #1 3/4 - 3:20
Raider_ #1 5/4 - 2:05
Raider_ #2 24/4 - 4:00

Plankanutmaningen!
LindgrenV #1 24/3 - 2:01
LindgrenV #2 26/3 - 2:05
LindgrenV #3 27/3 - 2:15
Trollunge #1 3/4 - 2:30
Jenka #1 2/4 0:46
Yew #1 30/3 1:45
Raider_ #1 5/4 - 3:00
cili #1 21/4 0:45
 
Sv: Beach 2013 del VII

Jag har varit hos min sjukgymnast och fått beröm. :cool::laugh: Hon tyckte att jag hade jobbat på fint! Fick också lite skäll och pepp för att verkligen ta tag i min hat-övning: rotatorcuff-tramset. Så nu blir det 3*10 av den åt varje håll direkt efter löpningen, som en sista uppvärmningsövning. Basta!
 
Sv: Beach 2013 del VII

Ananya, Klart du ska uuuut och springa! Det är ju så underbart vårväder ute idag :love: Ska snart ut jag med, ska trotsa träningsvärken och ta fram inlinesen! Men blir en lugn tur då jag kör med när sambon springer, så det blir mest att utforska om det finns några bra vägar här i Linköping...

Härligt med beröm från sjukgymnasten också. Vet inte vad för övning du pratar om, men det låter bra att du ska skärpa dig med den ;)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 530
Senast: Twihard
·
Kropp & Själ Jag har insett att det är dags för mig att tackla min tandvårdsrädsla.. fobi.. men hur gör man? Jag har inte varit hos tandläkaren på...
Svar
9
· Visningar
268
Kropp & Själ När jag var ung tonåring, sisådär år 2000, fick man hem produktprover med infoblad i brevlådan. Ibland delades de ut i skolan också har...
Svar
10
· Visningar
598
Senast: movi
·
Kropp & Själ Blev lite inspirerad av tråden under Barn som behandlar FHM's rekomendationer om skärmtid. Vad har man egentligen en padda till? I min...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
2 429
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp