Beach 2013 del VII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2013 del VII

Ja, det skulle ju säkert funka! Kommer ju säkert vara jobbigt de första gångerna men sen verkar det ju som att man vänjer sig...

På vetenskapens värld sa de till exempel att fördelen med att fasta jämfört med att hålla ett lågt dagligt kaloriintag är att ämnesomsättningen inte sänks, vilket den kan göra om man ständigt ligger på underskott i kalorierna, men sen då också att det minskar risken för diabetes, hjärt- och kärlsjukdomar och andra såna åldersrelaterade sjukdomar på grund av att vissa värden i kroppen förbättras... Men programmet ligger kvar ett tag till på play om man vill kolla!
Sen handlar det såklart också om kalorier in och ut, för om man "fastar" 2 dagar i veckan så sänks ju automatiskt kalorisnittet för hela veckan. även om man äter fritt eller så mycket man vill de andra dagarna så orkar man liksom inte äta hur mycket som helst.
 
Sv: Beach 2013 del VII

Jag vet faktiskt inte heller! Jag vet att bodybuilders använder periodisk fasta när de ska deffa, och har läst runt lite på olika bloggar helt ovetenskapligt... Det jag kan få fram är väl att det är jobbigt de första gångerna man fastar, men när man har kommit in i det ska det bara vara att köra på som vanligt. Vissa lägger till extra protein innan och efter träning för att maximera effekten av träningspasset... Men sen är det ju så också att man äter ju lite, så man får väl lägga det i anslutning till träningen. Jag kör ju aldrig både fm och em, så det borde gå och planera in.
Det som hindrar mig just nu är att jag är lite rädd för att bli så hungrig... har alltid haft lite svårt med blodsockerfall, blir grinig och yr och illamående om jag inte äter i tid, men å andra sidan så ska ju det stabilisera sig av fastan...
 
Sv: Beach 2013 del VII

Jag hade ingen bil så kunde inte köra intervallspinningpasdet jag tänkt, då vsr enda passet jag orkade åka till ett zumbapass och det var jag så opepp på att jag skippade det. Testade grit plyo istället. High intensity interval training med fokus på spänst istället för styrka det är på det gritpasset jag brukar köra. Sååå roligt! :D lite känning i vaderna men inte så farligt. :) nu är jag pepp på bodypump och joggingtur imorgon. :)
 
Sv: Beach 2013 del VII

Och shit pommes frites vad ni skriver! :D
Kan bara hålla med :D Jättesvårt att komma in i tråden igen :o Därför jag inte skriver så mycket, haha. Det var lättare när man själv var med och tokskrev, men nu är det mest som att man går på en grusväg längs med motorvägen i stället för att hänga med i flowet motorvägen :D

KL

Idag har jag verkligen bekämpat sötsuget. Jag är ju en tvättäkta humörätare, och idag har jag haft tråkigt eftersom jag är så otroligt begränsad iom att jag är sjuk. Framåt eftermiddagen tog tristessen över och jag höll på att bli TOKIG på sötsuget. Gjorde lite äggfluff med två tsk vaniljsocker och en tsk kakao (dvs inte så stort kcal-innehåll men mättade sötsuget) som kvällsmat. Har ätit ca 1000kcal idag.

Jag inser att det är lättare att vinna över hjärnspökena när jag fokuserar på konsekvenserna;

Onyttigheter = dålig hy, äcklig mättnad, dåligt samvete, viktuppgång och enbart tillfälligt mättat sug.

Började dagen med att se på Biggest loser och det satte motivationen för dagen, det är lättare att ta till sig de bra tankarna efter all pepp som är i det programmet :p

I morgon ser matschemat ut så här:

Frukost: Havregrynsgröt
Lunch: Kycklingrisotto
Middag: Morotspuré, med något till :p
 
Sv: Beach 2013 del VII

KL

Gått bra denna vecka! Igår blev det en joggingrunda med nytt PB, kändes som jag bara flög fram och det var en otrolig känsla. Plankan på detta också (värsta övningen jag vet, men gud så givande)

Idag blev det styrketräning på gymmet. Är mör i armarna, och önskar att man kunde se resultat snabbare, men så snabbt kommer inga resultat.

Imorgon blir det jogging igen, sen gymmet på fredag. :)
 
Sv: Beach 2013 del VII

Queen: angående fasta är jag tveksam till hur det funkar med träning? Jag skulle inte fixa att träna på 600 kalorier på en dag i vilket fall.

Kanske tänker man sig att vilodagarna ska sammanfalla samtidigt som fasta-dagarna?

För mig skulle det aldrig fungera som viktnedgångsmetod tror jag. Om jag skulle fasta två gånger per vecka och mitt basala kcalbehov/dag ligger på ca 1800 kcal så skulle jag "bara" frigöra 2400 kcal genom fastningen. Att äta upp 2400 kcal under en fredagskväll har jag inga som helst problem med... Så jag skulle fortfarande behöva räkna och vara återhållsam med kalorierna trots fasta :p

Men det kanske kan vara värt det för de andra hälsoeffekterna, som jag inte alls är insatt hur de fungerar (hur ofta man måste fasta för att uppnå det, under en hur lång period o.s.v.) :)
 
Sv: Beach 2013 del VII

Och heeeerreeeguuud vilken träningvärk jag har idag efter mitt korta, lilla styrkepass igår. :eek: Min rumpa, rygg, hela mage, axlar, bröst, rumpa, lår... Kan typ inte röra mig, på riktigt. Hemskt pinsamt - vittnar om hur länge sen jag körde styrka alltså. Undrar lite hur jag ska kunna ta mig till skolan idag :eek:
 
Sv: Beach 2013 del VII

Haha, usch! Träningsvärk är så jobbigt, även om det är lite skönt med :D

Jag känner av mina armhävningar jag. Skitont, haha! Så det känns sådär att jag ska fortsätta med dem idag... :p
 
Sv: Beach 2013 del VII

Haha jamen LITE träningvärk kan ju vara ganska nice men inte när det blir överdrivet :p Förstår känslan att inte vilja träna samma muskler när man redan har ont i dem - jag tänkte köra en premiärtur på mina inlines idag men vettefan om mina ben och rumpa orkar det nu...
 
Sv: Beach 2013 del VII

Hahaha din stackare! Lite träningsvärk är skönt men för mycket är mest plågsamt :p

kl

Lite sovmorgon, lite yoga och nu lite frukost. Skön morgon! Ska iväg och labba i eftermiddag.
 
Sv: Beach 2013 del VII

Håller med. Lite träningsvärk är gött, men inte mycket :p
Tycker absolut du ska testa åka lite inlines - träningsvärken släpper :)

Här är det dax för milen om lite mer än en timme... Får se om jag pallar! :p
Laddar upp med stor frukost(för att vara jag), bestående av en bytta kvarg med funlight & hallon, och en rostad macka med mjukost(Skrattande kon, så jävla goood!) & tomat med salt på. :d Mums!
 
Sv: Beach 2013 del VII

Det låter himla intressant! Vad är ditt blivande yrke? :)

Tror inte jag svarade på detta?

Jag blir nån slags allmän biolog nu med min kandidat. Sen lutar det nog åt en master eller magister inom rinnande vatten :) har fått jobba inom detta nu på praktiken och det är himla kul! Bäst är ju såklart allt det praktiska, när man får va ute i fält!
 
Sv: Beach 2013 del VII

Det fixar du! Om inte annat är det ju bara att du går en liten stund och sen fortsätter springa :)
 
Sv: Beach 2013 del VII

Det fixar du! Om inte annat är det ju bara att du går en liten stund och sen fortsätter springa :)

Noo, jag har ju springsällskap så jag känner press att springa hela :p
Dessutom ska jag ju springa millopp om 10 dagar, så det är nog bara att bita i det sura äpplet och SPRINGA! :p

Och tack för pepp! :)
 
Sv: Beach 2013 del VII

Tack, jag ska! :D Ska bli gött att få en lite längre sträcka i benen! Planen är att klara av en 1,5 milsrunda innan Göteborgsvarvet med... längre än så blir det nog inte innan :p
 
Sv: Beach 2013 del VII

Hu, sån där träningsvärk är hemsk! Men lite lätt motion brukar faktiskt vara skönt för att få ur den värsta mjölksyran. Jag har träningsvärk i magen sen i måndags men idag blir det gym igen. :p Ska ändå bli väldigt skönt. Och imorgon blir det veckans första riktiga springtur, men på löpband istället för ute, mest troligt. Dålig löparvecka det här...
 
Sv: Beach 2013 del VII

Kram. Vet inte riktigt vad jag ska skriva - blir så ledsen av att läsa dina anorexi-tankar om vätska och vikt. :(
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 530
Senast: Twihard
·
Kropp & Själ Jag har insett att det är dags för mig att tackla min tandvårdsrädsla.. fobi.. men hur gör man? Jag har inte varit hos tandläkaren på...
Svar
9
· Visningar
268
Kropp & Själ När jag var ung tonåring, sisådär år 2000, fick man hem produktprover med infoblad i brevlådan. Ibland delades de ut i skolan också har...
Svar
10
· Visningar
598
Senast: movi
·
Kropp & Själ Blev lite inspirerad av tråden under Barn som behandlar FHM's rekomendationer om skärmtid. Vad har man egentligen en padda till? I min...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
2 429
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp