Beach 2013 del VII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2013 del VII

Klart du ska vara nöjd! Galet bra ju... Helt sjukt att folk ens kan springa så långt tycker jag :p Och så snabbt dessutom, knäppt!
 
Sv: Beach 2013 del VII

Det är ju skitbra kubbat! :D Good work!

Jag har trotsat förkylningen och varit ute i två omgångar idag och lekt/sparkat boll med hunden i trädgården. Varmt och soligt! Förutom det så har jag sovit idag. :meh: Såååå galet trött...

Äter en massa gott hela tiden också. Som i både god och bra mat, och lite... ehh... efterrätter. :angel: Igår tog vi mango till efterrätt och så fanns det kladdkaka sen dagen innan. Idag tog vi tag i "rensa bär- och grönsaksfrysen inför säsongen". Ja, här finns alltså en hel frysbox dedikerad åt det vi odlar själva. :p

Så ikväll blir det jordgubbar kokade med lite socker, och glass till. :d

Förslag på nåt nyttigt man kan göra med diverse bär, som inte är smoothies? Jag kommer ju bara på paj och kakor. Det finns t.ex. krusbär och då kan jag bara tänka på kräm hehe.
 
Sv: Beach 2013 del VII

+ resten: ja, ni har ju rätt förstås! Ut ska jag! Baske mig om jag inte ska försöka skrapa ihop i alla fall 6 km då... tål att tänkas på! Intefastnaisoffanhemmaintefastnaisoffanhemmaintefastnapåjobbeteftermötet.... *mantra*


Övningen är att man ska stå och dra i ett rep med motstånd i armbågshöjd, hålla överarm stilla och bara röra underarmen mot magen och bort från magen. Sen gör man samma sak fast åt andra hållet. Utrist men överlägset för att isolera alla småsmå muskler i axeln så att den blir stark inifrån!
 
Sv: Beach 2013 del VII

Såhär! Bild lånad från Google.
CIMG7739.JPG
 
Sv: Beach 2013 del VII

SJU MINUTER!? :eek:
Herregud, jag kan inte ens föreställa mig det. Haha.

Jag gjorde inget beachigt igår efter jobbet, men har haft ett ytterst peppigt lunchmöte med min hälsomentor. Vi har pratat puls (herregud vad jag vill ha en cykel!) och kost (herregud vad jag måste skärpa mig!).

Mina nya kostregler:
  • Undvik all kinds of kolhydrater efter lunch.
  • Fortsätt med smoothie till frukost.
  • Ät protein till mellanmål, skippa frukten.
  • Tänk på att bra fett är bra, välj rätt fettkällor.
  • Ät inte sallad, ät grönsaker.

I kväll blir det simning!
 
Sv: Beach 2013 del VII

kl

En ritt på 16 km med hare till häst (= bra balansträning!) genomförd
Ett stall mockat (vem tyckte att halm var en bra idé? den borde straffas...)
En gårdsplan krattad
En häst masserad

Behöver jag ens säga hur slut jag är just nu? Det här är första gången jag sitter ner (förutom i sadeln då) på hela dagen.
Funderar på att gå ut och njuta av solen lite till. Det är ju fantastiskt hur glad man blir av lite solsken och värme!
 
Sv: Beach 2013 del VII

+ ni andra som kommenterat: TACK! :)
Jag tyckte att det var sjukt jobbigt, helt klart. Men det gick! Blir väldigt peppad på att få en bra tid på Midnattsloppet i slutet av sommaren kan jag ju säga :)
 
Sv: Beach 2013 del VII

Sådär ja, en gräsmatta krattad också - i en timme. Kan ju lugnt säga att ingen fågel behövt gå hungrig här i vinter, för jäklar vad skal jag har krattat ihop. Gräsmattan var svart av skal när jag började, nu är den grön med svarta högar med jämna mellanrum. Något säger mig att armmusklerna kommer kännas imorgon.

Kom in, öppnade ett paket och där i fanns Zumba till Wii. Kan ju helt klart konstatera att jag testar det en annan dag...

Nu är det bara ätandet kvar. Har kommit upp i ca 600 kcal hittills idag, så jag behöver ju få i mig mer. En del av mig säger dock "nej, nej, inte behöver du äta mer, det är ju jättebra att ligga på ett så stort underskott, då går du ner i vikt", men den rösten vill jag inte lyssna på, speciellt inte en sån här dag när jag varit ute och rört på mig sedan 8 i morse.
 
Sv: Beach 2013 del VII

Stolt och glad Qelina idag! Idag är det min "officiella vägningsdag" då jag vägs på dagvården. Ska i framtiden bara väga mig på torsdagar, det är ett av mina mål att bara väga mig 1g/vecka.

Men i vilket fall, jag hade gått upp 0,5 kg sen förra veckan och jag känner inte ångest över det utan bara lättnad och stolthet :banana:

Jag har fått en ny terapeut och vi har satt upp nya mål och jag är så peppad idag! Jag måste gå upp 0,5-2 kg i månaden som minst för att få vara kvar på dagvården och jag vill verkligen klara det här målet och de delmål vi satt upp.

Känns så bra att jag dessutom har fått hemuppgifter och praktiska saker att jobba med över helgen, då kan jag verkligen se de framsteg och utmaningar jag gör.

Har satt en målvikt också på BMI 17,5, dit ska jag nå. Men det är ganska långt fram i tiden så det lär ta ett tag men det är skönt att veta lite vad jag ska sikta på. Lite av paniken lättar när jag inser att några hekton eller kilon hit eller dit inte är någon fara när jag i det stora hela ska gå upp mycket, mycket mer.
 
Sv: Beach 2013 del VII

Min inlinestur var apjobbig med den träningsvärken jag har. Jag håller med om att man vanligtvis brukar kunna "motionera" bort det värsta men alltså det gjorde så jävla ont hela turen, och nu är jag om ännu mer "stel". Jag har aldrig haft sån här träningsvärk! Jag kan knappt gå upprätt alltså - hemskt pinsamt :o

Men det var kul att vara ute och åka igen i alla fall! :bump: Motvind och dant, och jag kom bara 8 km på 43 minuter - vanligtvis brukar jag köra 12-13 km på samma tid... ;) Men det är inte lika enkelt här i Linköping heller då jag inte har någon riktigt bra raksträcka som sträcker sig långt. Åkte ju dessutom bara med i sambons tempo, men blev faktiskt lite svettig ändå p.g.a. alla backar och all vind.
 
Sv: Beach 2013 del VII

Usch vad hemskt med sådan träningsvärk! Men då har träningen tagit ordentligt i alla fall :D Och duktigt av dig att åka inlines trots att du har så ont!

Sleepan: Men shit, grymt jobbat ju!

KL

Gym idag! Körde lite helkropp med fokusering på mage! Körde många och tunga repetitioner av en lite modifierad atomic situp. Kör benlyft och situpen för sig och i långsamt tempo, upplever att det tar bättre och att jag har bättre kontroll. Kommer ha träningsvärk imorgon. Sen var det rätt kul för jag hade ökat (för mig) mycket i benövningarna, kändes som att jag hade bra drag i dem.

Imorgon blir det nog springa igen och sen på söndag kör jag ett till gympass! Screw 4 gånger i veckan, it's on!

(Och maten har varit usel idag. Värsta fettiga pastagratängen till lunch i stort lass och sen maxmat till middag. Nåväl jag har ju i alla fall tränat!)
 
Sv: Beach 2013 del VII

Tack!

Haha, efter att ha läst gårdagens inlägg och sen dagens direkt efter varandra så ser jag väldigt tydligt vilken bergodalbana mitt mående är :p Hur starkt påverkad av ångesten jag blir både känslomässigt och tankemässigt. Men jag är glad för att det finns bra stunder som gör att man orkar kämpa vidare :)
 
Sv: Beach 2013 del VII

Ja, jag tänkte också på det - men jag tror du verkligen måste minnas stunder som denna och komma ihåg känslan! Just eftersom det går så mycket upp och ner... Försök kom ihåg dina mer "friska" och glada stunder.

Tänkt mycket på dig på sistone då jag nyligen fått veta att en av mina kursare har lidit av svår anorexi under sina tonårsår, där hon bland annat blivit inlagd (fortfarande inte helt frisk ännu - det tar ju så lång tid - men mår mycket bättre och är så himla nöjd med livet som det ter sig). Hon kommer från dina trakter så ibland funderar jag om ni kanske till och med stött på varandra i samband med sjukdomen. Tänker att jag verkligen önskar att du kan ta dig dit hon är idag, och att du också kan få uppleva den lyckan och det måendet som hon uppnått. Som du kämpar, så tror jag du kommer klara det !
 
Sv: Beach 2013 del VII

Jösses vad du har hållit igång! Bra att du kämpar mot konstiga mat-tankar, men synd att du ens ska ha dem. :( Du måste ju ÄTA! Med all motion idag har du ju inte fått i dig några kcal alls, och vad ska då kroppen ha för att driva runt alla organ och muskler?
 
Sv: Beach 2013 del VII

Åh så härligt! Vad glad jag blir! :bump: Härligt med så fina mål också, och skönt att de underlättar för dig!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 530
Senast: Twihard
·
Kropp & Själ Jag har insett att det är dags för mig att tackla min tandvårdsrädsla.. fobi.. men hur gör man? Jag har inte varit hos tandläkaren på...
Svar
9
· Visningar
268
Kropp & Själ När jag var ung tonåring, sisådär år 2000, fick man hem produktprover med infoblad i brevlådan. Ibland delades de ut i skolan också har...
Svar
10
· Visningar
598
Senast: movi
·
Kropp & Själ Blev lite inspirerad av tråden under Barn som behandlar FHM's rekomendationer om skärmtid. Vad har man egentligen en padda till? I min...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
2 429
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp