Beach 2013 del VII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2013 del VII

Jag är sååå nöjd med mig själv - skrapade ihop 7,2 km på 45 minuter. Drygt 6 min/km är tydligen mitt default-läge där kroppen bara rullar på, rätt nöjd och glad liksom. :D Kände mig pigg och fräsch hela rundan! Nu längtar jag tills nästa gång!
 
Sv: Beach 2013 del VII

KL

Det blev ingen simning, men en skön powerwalk i solen i stället.
Gött!

Mindre gött:
"Ett kilo fett innehåller 7000 kalorier. För att gå ner ett kilo i fett behöver du förbränna 7000 fler kalorier än du stoppar i dig."

/Hon som åt broccolimos i stället för pasta till middagen.
 
Sv: Beach 2013 del VII

Åh vad kul! Så najs när man får såna pass i ryggen, sådär så det bara suger och när man planerar nästa pass.

Bra jobbat med! Att ha 6 min/km som bekvämlighetsfart är ju mycket bra!
 
Sv: Beach 2013 del VII

Den där övningen har jag för mina axlar! Den kallar min sjukgymnast för utåtrotation, jag hör en till som kallas inåtrotation, precis som hon står men man kör med andra armen (den närmast maskinen alltså). Ett tips är att ha en handduk eller kudde eller något mellan armbågen och sidan för att se till att armen stannar på plats. :)

Quelina: bra jobbat!

Jag körde bodypump idag, ökade vikten på benböjen till 25, kände mig stark. Ökar nog på lördag! :) Sprang på kvällen, håll första 2 km, sedan ökade jag farten. Började känna av höger vad lite så slutade vid dtrax efter 5 km... efter stretch kunde jag knappt gå. :( fick problem med andningen direkt efter också, men det släppte. Jag hadr inga problem med andningen undrr tiden jag sprang, skumt. Kurerat vaden med tigerbalsam, hoppas den känns bättre imorgon. :) grit plyo på schemat om den gör det. :)
 
Sv: Beach 2013 del VII

Japp, både utåt och inåt ska man göra - jättebra för överrörliga leder men så sjukt tråååååkigt! Men från och med nu ska jag vara en duktig patient och träna!
 
Sv: Beach 2013 del VII

Den övningen bränner så sanslöst i mina axlar... Gjorde med elastiskt band och tittade med suspekt blick på de personer som gjorde med vikt. Blöh så ont det gjorde. Kan inte påstå att jag märkt till eller från heller, då jag inte haft problem med axlarna, men sjukgymnasten kände att det glappade i leden. Det är svårare att motivera sig till att göra övningen då :p
 
Sv: Beach 2013 del VII

En övning till är att du håller överarmen rakt ut åt sidan från axeln, underarmen framåt, vrider sedan underarmen så den står rakt uppåt och tillbaka. Armbågen i samma position (fast vriden såklart) genom hela övningen. 90 gradet i srmbågsleden genom hela. :)

Gick det att förstå den där förklaringen? :)
 
Sv: Beach 2013 del VII

Just det! Såg när jag gick in på enfomondo att jag förbättrat mig på 1 km, men det var i en lååååång nedförsbacke så vet inte om det täknas direkt. :p
 
Sv: Beach 2013 del VII

Har inget gymkort längre, så då måste jag köpa ett elastiskt band att ha hemma. Har inte kommit så långt ännu... Har inte ens köpt nya jogging/träningsskor eller trekkingskor. Trots att mina joggingskor är tejpade och snart faller sönder. :p

En ny punkt på Att-göra-listan.
 
Sv: Beach 2013 del VII

Inte konstigt att tankarna åker berg&dalbana, men jag tycker i alla fall att du resonerar väldigt klokt i ditt inlägg tidigare idag.
Det kommer vara tungt på vägen, men jag lovar dig att du kommer må vansinnigt mycket bättre när du väl tillåtit dig att gå upp några kilon. Hjärnspökena kanske kommer finnas kvar ett bra tag, men kroppen kommer fungera mycket bättre! :)
 
Sv: Beach 2013 del VII

Men det måste jag ju SPENDERA PENGAR?! :eek:

Arma tanke.

Nää men seriöst så har jag planerat för ett par nya, härliga fältbyxor snart. Och trekkingskor vore nog rätt så användbart, men varför ska dessa båda produkter hamna på typ 3000 tillsammans? Känns... svettigt.

Mitt gym hade band från Casall, 129 kr kostar det såg jag nu. Avsevärt mer överkomlig summa. :D
 
Sv: Beach 2013 del VII

Jag är sååå nöjd med mig själv - skrapade ihop 7,2 km på 45 minuter. Drygt 6 min/km är tydligen mitt default-läge där kroppen bara rullar på, rätt nöjd och glad liksom. :D Kände mig pigg och fräsch hela rundan! Nu längtar jag tills nästa gång!

Awesome! Heja vad bra du är!! :D
 
Sv: Beach 2013 del VII

Sleepan: Men shit, grymt jobbat ju!

KL

Gym idag! Körde lite helkropp med fokusering på mage! Körde många och tunga repetitioner av en lite modifierad atomic situp. Kör benlyft och situpen för sig och i långsamt tempo, upplever att det tar bättre och att jag har bättre kontroll. Kommer ha träningsvärk imorgon. Sen var det rätt kul för jag hade ökat (för mig) mycket i benövningarna, kändes som att jag hade bra drag i dem.

Imorgon blir det nog springa igen och sen på söndag kör jag ett till gympass! Screw 4 gånger i veckan, it's on!

(Och maten har varit usel idag. Värsta fettiga pastagratängen till lunch i stort lass och sen maxmat till middag. Nåväl jag har ju i alla fall tränat!)

Tack fina du! :)

Och fan vad duktig du är med gymmet! Jag mååååste ta tag i det snart.
Och du, pastagratäng och MAXmat låter asgött. Det är okej att ha dåliga matdagar :)
 
Sv: Beach 2013 del VII

Nu är jag sååå satans trött. :p
Benen gör ont efter dagens löpning, jag har träningsvärk efter armhävningarna häromdagen och ryggen är trött efter jobbet. Strax dax för sängen så att jag är någorlunda utvilad imorn när jag ska examineras i skytte.

Skulle egentligen gjort armhävningar idag igen, men sparar banne mig dem till efter skyttet imorgon ifall jag skulle få ännu mer ont. :p

Nöjd med maten idag med. Käkade ett Kexchoklad till fika och kom upp i 1429 kcal(lite mer egentligen, inte räknat grönsakerna!) men eftersom jag sprang bort betydligt fler än så, så är jag väldigt nöjd med att jag ätit lite mer än de 1200 jag satsar på :)
 
Sv: Beach 2013 del VII

En övning till är att du håller överarmen rakt ut åt sidan från axeln, underarmen framåt, vrider sedan underarmen så den står rakt uppåt och tillbaka. Armbågen i samma position (fast vriden såklart) genom hela övningen. 90 gradet i srmbågsleden genom hela. :)

Gick det att förstå den där förklaringen? :)

Hmm, jag tror det! Alltså armarna ut i 90 % från kroppen, och sen rör man underarmen så att den pekar rakt ner respektive rakt upp, men håller överarmen stilla?
 
Sv: Beach 2013 del VII

Åh vad kul! Så najs när man får såna pass i ryggen, sådär så det bara suger och när man planerar nästa pass.

Bra jobbat med! Att ha 6 min/km som bekvämlighetsfart är ju mycket bra!

Ja, det var härligt! Tiden är ju inget att hurra för, men det känns ändå som en stabil nivå att utgå från.
 
Sv: Beach 2013 del VII

Den övningen bränner så sanslöst i mina axlar... Gjorde med elastiskt band och tittade med suspekt blick på de personer som gjorde med vikt. Blöh så ont det gjorde. Kan inte påstå att jag märkt till eller från heller, då jag inte haft problem med axlarna, men sjukgymnasten kände att det glappade i leden. Det är svårare att motivera sig till att göra övningen då :p

Om sjukgymnasten säger att det glappar så är det bara att sätta igång! Trassel med axlarna gör en väldigt handikappad... Även om du inte har problem nu så kan det ju utvecklas vartefter, tyvärr.
 
Sv: Beach 2013 del VII

Vilken aktiv dag för dig! Förstår att du var trött igårkväll. Bra att du lyssnar på kroppen och inte gör armhävningar också "bara för att".
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 530
Senast: Twihard
·
Kropp & Själ Jag har insett att det är dags för mig att tackla min tandvårdsrädsla.. fobi.. men hur gör man? Jag har inte varit hos tandläkaren på...
Svar
9
· Visningar
268
Kropp & Själ När jag var ung tonåring, sisådär år 2000, fick man hem produktprover med infoblad i brevlådan. Ibland delades de ut i skolan också har...
Svar
10
· Visningar
598
Senast: movi
·
Kropp & Själ Blev lite inspirerad av tråden under Barn som behandlar FHM's rekomendationer om skärmtid. Vad har man egentligen en padda till? I min...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
2 429
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp