Beach 2013 del VII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2013 del VII

Titta! Duktig tjej! :D

mail


Redan invigt med in/utrotationer! För övrigt så håller jag med Mammas där ang övningen. Min gyminstruktör var noggrann med att rörelsen bara görs i ett kvarts varv.

Har också provat några "outdoorskor"! Salomon Xa pro är ju såklart asskön... som sig bör för 1600 pix. ;)
 
Sv: Beach 2013 del VII

Våfflor till lunch, köttfärssås till middag.
Blev tre matlådor köttfärssås samt smet till ca tre våfflor kvar, så nu är ju morgondagens frukost given :D

Har fått hem den här också:
20130426-095647-e1366967785661.jpg

Får se om jag hinner testa idag. Kan ju inte trycka bort världscuphoppningen från tvn hur som helst ;)
 
Sv: Beach 2013 del VII

Jag har också problem, skulle behöva duscha men kan ju inte lämna hoppningen?! :p Får vänta tills det är paus för omhoppning.
 
Sv: Beach 2013 del VII

Jag äter ju gröt till frukost, varje dag i princip. Ibland äter jag det också på andra tider av dygnet. Hittade denna dikt och var tvungen att dela den;

Det kan tyckas som en motsägelsefullhet
Att en gråaktig smet
Skall hyllas för sin genialitet
Men det är kanske just på grund av dess enkelhet
Som den skapat sin överlägsenhet
För bland frukostar är den en vinnare
Jag skulle kunna kyssa fötterna på dess uppfinnare
När den första skeden landar på på min tunga
Vore det som om marken började gunga
Varm, len, al dente, perfekt salt och lagom söt
Jag ÄLSKAR ta mig fan min gröt!


Gröt är faktiskt bland det bästa som finns i världen tror jag! :D Längtar efter min grötfrukost varje dag :d

Hade en fruktansvärt obeachig, och ohälsosam på alla plan, kväll igår. Konsekvensen blev knappt 4 timmars sömn pga magsmärtor, 8 km promenad innan frukost idag pga ångest och illamående... Nu mår jag nästan normalt men jag hatar att spåra ur sådär. Var så trött så skippade löpningen, avstår hellre än gör det för att kompensera alla kalorier. Har ju trots allt promenerat idag. Blir bara så ledsen varje gång jag överäter, vet inte exakt vad som går fel i hjärnan heller. Tycker så synd om min fina och duktiga kropp som står ut med min hjärnas galenskaper :o
 
Sv: Beach 2013 del VII

Åh, min hjärna släpper också ibland, vet inte alls varför, kan ha perioder/dagar när jag kan äta obegränsat. Rätt obehagligt faktiskt. Men tänker inte heller kompensationsträna.

*kl*
Stressig period jobbmässigt just nu (Ja, Kan vara skälet till ovanstående ohälsosamma matintag vissa dagar). Vardagsmotion i form av cykel men inte så mkt yoga mm som jag skulle vilja.

Bra och sköna löppass blir det dock! Sjukt kul =)
 
Sv: Beach 2013 del VII

Ja jag ser också ett, ganska tydligt, samband mellan händelserna och stress. Brukar inte ha så mycket problem, men senaste veckorna har det varit mycket press i skolan och då har det hänt flera gånger :( ibland bara äter jag tills jag inte vill ha mer, och det kan bli mycket men ändå ingen fara. Men så igår tex så åt jag tills jag inte kunde äta mer, lite annan nivå på det hela liksom. Varför ville jag äta tills magen gjorde ont? Hjärnan är fantastiskt mystisk

Härligt med löpning :). Börjar också komma igång lite! Det är så tråkigt när jag har konditionen men inte benen för det, börjar få tillbaka känslan men det är lite segstartat.
Ska springa imorgon tänkte jag. Har du kanske något tips på kul upplägg? Är lite fantasilös
 
Sv: Beach 2013 del VII

Sockergryn-Tack, jag hoppas verkligen det kommer gå lättare och lättare, det är så otroligt kämpigt att hålla kvar modet och styrkan hela tiden men det gäller att aldrig ge upp. Hur var det för dig? Växlade du också mellan panik över maten och enorm rädsla för viktuppgång och sen panik över att inte gå upp i vikt? Hur lång tid tog det för dig att gå upp det du skulle och hur lång tid tog det efter det tills du vant dig vid kroppen? Jag vet inte om du skrivit det men vilken sorts behandling fick du?.

Det ÄR kämpigt, jobbigt hemskt och ångestfyllt! Det måste få vara det! Det är okej, bara man aldrig låter det vinna i slutet. Man måste vara modig! Men det betyder inte att man alltid sitter och njuter av maten, tycker allt går lätt eller känns inte allt ångestfyllt. Grejen är att den dag jag upptäckte att det som var min bästa ångestdämpning var just att äta. Genom att inte bli vrål-hungrig hela tiden slapp jag tänka på mat HELA tiden, och kunde sysselsätta mig med annat. Att faktiskt våga äta sig mätt och inte bara stilla hungern är ett enormt steg!

Jag växlade enormt. Kunde gå flera dagar då jag promt skulle "anpassa" matmängden till aktiviteterna under dagen, till att sisådär 3-5 dagar innan invägning få panik över att "jag kanske inte alls gått upp.." och sköta mig mer exemplarisk, och äta mer än vad schemat sa. Sen kunde det gå dagar som jag åt med extrem ångest, förvred all mat till att bli onyttig trots att det var vanlig mat. Eller tvärtom: Äta diverse onyttigheter utan problem!

Det jag tyckte var allra allra jobbigast var "mellan-tids-perioden". Då man har ena foten i sjukdomens läger och den andra i friskhetens. Jag vägde fram och tillbaka, vågar jag.. vågar jag inte? Det var den absolut jobbigaste perioden! Då kunde jag växla från glädje till ångest, ångest till glädje. Men en dag tog den tiden slut antar jag och jag hade placerat mina fötter, om än försiktigt, i friskhetens läger. Alla i lägret jublade.

Jag tror, efter det jag läst, att du är i mellan-läget. Du vågar ibland, ibland inte. Du säger "jag klarar det här!" fast du är inte säker. Men låt det ta tid, låt dig känna alla känslor! Men har du kommit såhär långt har du kommit LÅNGT! Det ska du veta! Du har insett och accepterat att jag har problem! Fortsätt som du gör, försök inte ens kompromissa med sjukdomen, du kommer alltid tryckas ner. Alltid. Försök inte bli vän med sjukdomen, för det är ingen riktig vän. Tro inte att du nånsin kommer kunna komma kunna deala med sjukdomen så du vinner på det - du blir alltid förloraren. Bli vän med dig själv istället, för du är underbar! Lägg tid på dig själv istället för sjukdomen, den har tagit tid ifrån dig som du kunnat vara med vänner, partner, familj, häst, djur - ja vad som helst som stärker dig och gör dig lycklig! Detta är ett unikt och toppenläge att inse hur värdefull du är och att du måste inse ditt egna värde. Ingen siffra i världen kommer någonsin kunna förklara ditt värde. För ditt värde sitter varken i sina lårs storlek, din vikt på vågen eller hur länge du kan gå utan att äta. Den sitter inuti dig och jag svär på av hela mitt hjärta att du är en underbar person som förtjänar att må bra. Det gör vi alla!

Dagar då jag velade "är det inte onödigt mycket?" eller "jag har inte gjort mig förtjänt av det här" bestämde jag mig för att kanske peta ner något "otäckt" ändå. För att smälla sjukdomen på käften. Kanske en nöt. Eller chokladbit. Vad som helst! Sen har du, antar jag, likt jag hade, livsmedel man var rädd för. Mina var exempelvis fullfeta produkter, banan, nötter/fröer, feta såser, ost, bröd, pasta och i stort sett alla kolhydrater och fett. Men det går att komma över! Jag lovar!

Men kom ihåg att det är okej att vara livrädd. Det är okej att känna ångest, känna alla känslor. Känslor är tecken på styrka! Ju mer du uthärdar, ju hårdare tag du tar kring viljan att bli fri(sk) destu lättare blir det. Sen kommer dagen då du har ångest och undrar "Vad är felet på mig?" Då har du glömt hur det känns att ständigt gå runt med ångest. Då blir man plötsligt glad och inser "f-n vad stark och BRA jag är!!" Ju mer du kämpar och tar dig framåt destu snabbare rullar bollen och det blir bara lättare! Det lovar jag!

Jag gick på öppenvård (tackade nej till dagbehandling och tacka ja till ett jobb istället) och hur jag vande mig vid kroppen? Såg till att ta mycket foton faktiskt var en del. Det var inte kul att känna sig skallig. Eller ständigt ha blödande/ömmande fötter. Jag insåg att det är rätt skönt att kunna sova på en säng utan att vakna om nätterna för det gjorde ont eller på morgonen inse att jag har blåmärken. Det blev roligare att shoppa! Kläder satt bättre. Kunna ta på sig gamla jeans igen. Se någorlunda kvinnlig ut och inte som ett förvuxet barn. Jag har/hade inte så svårt med kroppen (trodde jag skulle ha det) men såklart att jag kan sakna mina pinn-ben. Men det är och har aldrig varit jag! Jag vet att jag duger även fast jag inte har mina drömben. För hade nyckeln till lyckan varit (som jag antagligen trott) att ha dessa skat-ben jag hade jag då hade jag ruttnat inombords ändå. Jag vet idag att mitt värde sitter inte där. Ingen av mina vänner har någonsin valt - eller inte valt - att bli vän med mig för mina lårs stolrke. Det finns något mer vackert och fint än det. Det kallas personlighet och vem man är som person. Det är det som betyder något! Man måste påminna sig det varje dag.

Jösses! Som jag skriver! Men jag hoppas jag på något sätt kan hjälpa dig med motivation och inspiration! För sånt betydde (och betyder! Jag har fortfarande någon dålig dag då och då och jag uppskattar att kunna skriva av mig!) mycket för mig och kanske gör det det även för dig!

ENORM, VARM HÄRLIG STYRKE-CYBERKRAM TILL DIG FINA DU! :bow: Fortsätt, var modig! våga!

KL
Dagens pass var intensivt men rätt!! Squats <3 mig. Kände lite "make that ass grow"-feeling under passet! :D
 
Sv: Beach 2013 del VII

Åh, intervallsugen?!
Mina senaste pass har varit lite varierade... :

1 snabbdistans (6 km jämnt tempo)
1 terräng, 5 km varierad terräng åp skogsstigar = blöta fötter, men kul!
1 Intervall! Uppjogg c:a 2 km, löpskolning (skipping, höga knän, stegringslopp med tempoökningar etc) och sen korta intervaller (BÄSTA!!),

Tre set på:
(30 sek, 60, sek, 90 sek)

Vila efter 30 och 60 = 30 sek, vila efter 90 = 60 sek (dvs serievilan)
Totalt 9 minuter med högintensiva intervaller, men hela passet tar ju längre tid. Inte förglömma ordentlig nerjogg! =)

Ang maten: Näe, det är konstigt?! Men idag har jag sug efter frysta grönsaker... haha.. känns ju som ok snacks ;)
 
Sv: Beach 2013 del VII

Åh ja intervaller! Ska tänka på att jogga ner ordentligt, är bättre på att värma upp ;) Ditt intervallpass låter rätt lagom och varierande, hade tänkt 12x30sek intervaller men det är ju roligare att köra 30, 60 och 90 sek!

Jag har varit stört frukt-sugen senaste veckan :D hade jag inte varit så noggrann med min kost hade jag levt på bara frukt! Frysta grönsaker kan vara riktigt gott faktiskt ;) särskilt wokade, mmmm
 
Sv: Beach 2013 del VII

KL
Jag var faktiskt på GHS igår! Såå spännande! Men synd att det inte gick bättre för svenskarna... Får väl hålla tummarna för att Rolf-Göran vinner på söndag... Tog faktiskt en promenad på 5 km på förmiddagen innan jag åkte iväg vilket hjälpte för att inte kalorierna skulle sticka iväg alltför mycket! En hamburgemeny på McDonalds och lite popcorn, men annars helt bra mat trots mååånga timmar på mässa och tävlingar :)

Idag ska jag jobba och rida på förmiddagen. vet inte helt vad eftermiddagen kan bjuda på förutom mat hos föräldrarna!
 
Sv: Beach 2013 del VII

Körde ett intervall pass imorse! Superkul!! :D
Meen 90sek intervaller var lite för tufft, så körde 3 set 30, 30 60sek istället :) och avslutade med att kuta upp för en backe 3 ggr. Allt tog 40 min och ca 6 km (bara delar av rundan som är uppmätt).
Nu har jag ätit min heliga grötfrukost, med banan, psylliumfrön, pumpakärnor, vaniljpulver, kanel och lite sojamjölk :d

Vad ska ni göra idag? :)
 
Sv: Beach 2013 del VII

+ yew

Duktiga ni är med era intervaller! :) Och hurtigt som tusans att träna innan frukost kolfinnur!

KL

Den här slöa bönan sprang inte igår som planen var. Istället gick jag på after work med kollegor, åt hamburgare med aioli och gryyyyymt goda pommes samt drack tre glas rödvin. Massor med vatten dock med så jag har inte ens huvudvärk idag! :D

Idag blir det springtur! Tror jag kommer satsa på lång tur med varvat spring och gång.
 
Sv: Beach 2013 del VII

Kul med AW! :)
Jag åt extra igår kväll så jag hade nog med energi! :D Lång turer är mysiga tycker jag, bara rulla på i sitt tempo, gå lite om det blir jobbigt, jogga lite igen :)
 
Sv: Beach 2013 del VII

Kul med GHS! :)

kolfinnur: Hurtigt att springa intervaller innan frukost!

Wys: Kul med AW, hoppas löpningen går bra idag :)

Kl

För mig blir det en längre promenad idag, jättefint väder. Lite stel från gårdagen men det släpper förhoppningsvis.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 530
Senast: Twihard
·
Kropp & Själ Jag har insett att det är dags för mig att tackla min tandvårdsrädsla.. fobi.. men hur gör man? Jag har inte varit hos tandläkaren på...
Svar
9
· Visningar
268
Kropp & Själ När jag var ung tonåring, sisådär år 2000, fick man hem produktprover med infoblad i brevlådan. Ibland delades de ut i skolan också har...
Svar
10
· Visningar
596
Senast: movi
·
Kropp & Själ Blev lite inspirerad av tråden under Barn som behandlar FHM's rekomendationer om skärmtid. Vad har man egentligen en padda till? I min...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
2 429
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp