Beach 2013 del VII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2013 del VII

Jaa men det här med att vila går ju jättebra :angel: Har varit ute i en dryg timma och krattat gräsmatta. Försökt få bort mossa, samt krattat ihop skräp och nedfallna kvistar.

Är nu mycket trött men vill inte låta en fin dag gå till spillo... Ska nog ut och träna lite lydnad med hunden sen. :)

Det är helt enkelt tråkigt att vila! Nästa vecka är det fullt ös medvetslös, tur att onsdagen är röd dag så jag får vila för det finns ingen tid till det på helgen heller. :p
 
Sv: Beach 2013 del VII

Haha håller med, gröt är gott! :D

Såg ett recept häromdagen där man blandade gryn och yoghurt över natten bara. Kräver ingen tillagning, det sväller ju över natten och blir nån grynig massa. Sen äter man med bär och vad man vill ha.
Annars tycker jag det är gott att koka gröt på musli med massa torkad frukt i, blir riktigt gott det! Äts gärna med mjölk och äppelmos. :d
 
Sv: Beach 2013 del VII

Grym du är som kör intervaller så tidigt! Jag är totalt energilös innan frukost.

och gröt är verkligen gott!
 
Sv: Beach 2013 del VII

Nyss kommit in från min 5km-tur. Kände mig riktigt trött och seg i benen, tyckte det gick lååångsamt... så därför blev jag väldigt förvånad när jag tittade på tiderna. Snitt-tid 6 min/km (som alltid, haha) och bästa km 5 min 37 sek. Jag trodde jag skulle landa på 7-tider!
 
Sv: Beach 2013 del VII

Nu är jag öm i halsen igen (inte ont direkt men ömmar lite och mer när jag sväljer), så nu kör jag på din variant. Vilar till på torsdag, det blir fem hela dagar utan träning. Visserligen jobbar jag alla dagar, men hoppas att det blir tillräckligt med vila ändå. :)
 
Sv: Beach 2013 del VII

DSC_0592_zps71681b5c.jpg


DSC_0595_zpsed9d645d.jpg


Jordgubbar, hallon, blåbär, banan, en klick 10 % kvarg, apelsin/ananasjuice och en skvätt mjölk. Gottigott!

Har varit ute och kastat pinne/tränat med hunden, gick en sväng på knappt 2 km också. Sen krattade jag lite mer i trädgården. Har nu krattat mig till lätta blåsor i händerna. :p Nu måste jag nog vila på riktigt...
 
Sv: Beach 2013 del VII

Sockergryn- Tack så hemskt mycket! Det där var precis vad jag behövde idag. Jag skickar ett pm till dig :)

Idag fick jag lite motivation att gå upp i vikt, jag såg ett par tjejer som körde zumba och hörde musiken och direkt ville jag börja dansa till rytmen, insåg hur mycket jag saknar att träna. Inte med den kroppen jag har nu men med en frisk kropp. Om jag går upp till det där BMI vi bestämde på 17,5 kan jag kanske börja träna igen. Inte tokträna utan ett eller två pass i veckan för att det är roligt. Motivation!

Hatar att min kropp och jag inte är på samma nivå, jag känner mig svag rent fysiskt, jag var helt yr, svimfärdig, såg i princip dubbelt och hade svårt att stå på benen igår em och kväll. Inte roligt. Är väldigt trött idag också så jag har bestämt att imorgon ska bli en vilodag. Jag kommer klättra på väggarna av ångest och uttråkning men min kropp behöver en lugn dag med bara lite hundpromenader. Det blir morgondagens utmaning, att vila men ändå äta som vanligt.

Kolfinnur- det där låter jätte jobbigt, att slåss med ångesten och känslan av att vilja överäta :( Men vad bra att du inte tränade sen, för det är som sagt inte bra att träna för att kompensera, varken för kroppen eller mentalt. Man riskerar bara att ta bort glädjen och lusten till att träna. Hur går det med maten förutom när du överäter? Äter du regelbundet och tillräckligt eller märker du att du slarvat med maten när du får sådana sug?
 
Sv: Beach 2013 del VII

Kl

Hade stalljour i morse och har mockat en massa boxar. Jag är sjukt trött nu i hela kroppen och det är ganska skönt. :)
 
Sv: Beach 2013 del VII

Härligt med en aktiv dag :)

Kl

Blir ingen promenad för mig idag, men å andra sidan har jag gått sjukt mycket ändå när jag har flängt omkring på stan :p Har varit lite ledsen för att sambon jobbat så mycket så idag åkte vi till stan och hade lunchdejt :D Sen har vi varit och köpt grejer för att anlägga nya rabatter, kul :)

Så nu är jag trött i fötterna men ska hem, äta tacos och sen slappa i soffan!
 
Sv: Beach 2013 del VII

Jag cyklade 12 kilometer i morse, sen härjade jag i trädgården i flera timmar.
Nu ska jag ut på en långpromenad med hundarna.

Största bedriften är dock att jag motstod frestelsen att köpa Kinder Maxi (ÄLSKAR kinderchoklad) på Netto förut, och köpte en vinbärsbuske i stället :p
 
Sv: Beach 2013 del VII

Åh lunchdejt, det är så himla mysigt:)

blueberry: Bra gjort! och riktigt bra att du kunde stå emot chokladen, bär är nyttigare:p
 
Sv: Beach 2013 del VII

Precis! Se det lite som en utmaning, att faktiskt träna på att ta det lugnt! Man måste kunna vara icke-aktiv en dag utan att få världens ångest och ändå äta normalt. Kämpa på!!

För mig var det otroligt motiverande att se viktuppgången som en källa till att få röra mig igen! Det hjälpte otroligt mycket. Jag fick inte motionera vid bmi 17,5 dock. Se det som en motivation att gå upp i vikt och träna med gott samvete!

Jag är glad att det var totalt förbjudet för mig att ens gå en promenad. Visst, klart att den regeln inte hindrade mig, gjorde extrema saker för att röra mig, men ju friskare jag blev desto mer kändes det okey att just vara stilla och vila. Allt går om man vill!! Idag tränar jag ett par gånger i veckan, förr var alla rädda att mitt hjärta skulle stanna när som helst. Då tränade jag på tvång och ångest, idag ren och skär glädje.

PEPP!! Se nu dig själv på ett zumba-pass (jag såg mig själv på box!) blunda och känn hur din kropp är stark att du ler mellan dansstegen. Att du njuter av att röra på dig - på ett sunt sätt! För att det är kul och inte för att dämpa ångest!

Åh, juste - du är fysiskt trött! Din kropp försöker bara tala till dig. Se dig själv utifrån: Skulle du tvinga din kompis att gå på promenad när hon/han känner sig yr och svimfärdig? Skulle du säga "Du får gå ändå, jag skiter i hur du mår!"? Nej, jag tror inte du skulle det. Så varför är det okej att säga så till sig själv också? Ta en vilodag. Utmana lite, ta en lite kortare runda? Ta med sällskap så glömmer du av i vilket tempo ni går? Sätt dig på en sten och sola lite?

HEJA HEJA! :banana:
 
Senast ändrad:
Sv: Beach 2013 del VII

Nu är jag öm i halsen igen (inte ont direkt men ömmar lite och mer när jag sväljer), så nu kör jag på din variant. Vilar till på torsdag, det blir fem hela dagar utan träning. Visserligen jobbar jag alla dagar, men hoppas att det blir tillräckligt med vila ändå. :)

Tycker det låter som en god idé! Ska hålla tummarna för att du piggnar på dig!

Blir ingen promenad för mig idag, men å andra sidan har jag gått sjukt mycket ändå när jag har flängt omkring på stan :p Har varit lite ledsen för att sambon jobbat så mycket så idag åkte vi till stan och hade lunchdejt :D Sen har vi varit och köpt grejer för att anlägga nya rabatter, kul :)

Så nu är jag trött i fötterna men ska hem, äta tacos och sen slappa i soffan!

Låter som en jättebra dag ju! Gott med tacos :d

KL

Jag sätter skamset svansen mellan benen och inser att jag inte har sprungit idag och inte tänker springa heller. Blev sjukt trött och omotiverad och då får det vara. Blir dubbelpass imorgon om jag känner mig fräsch, annars går jag till gymmet och springer ett par km på bandet innan styrketräningen.

Och så är jag glad för jag hittade en stringhylla i jättebra skick på en antikaffär idag för ett bra pris! :banana: Den ska jag måla svart och sätta upp i mitt nya hem (som jag kommer flytta till nån gång.....) :D
 
Senast ändrad:
Sv: Beach 2013 del VII

*kl*

Jag promenerade 4 km och joggade två idag. Var sjukt seg och det var en plåga. Min hållning när jag springer är dessutom katastrofal efter typ en km :crazy: blir helt trött i nedre delen av ryggen och säckar ihop. Suck. Så jävla otränad.
 
Sv: Beach 2013 del VII

Det positiva är ju att jag inte bryr mig om hur det påverkar vikten, har lyckats släppa sådana tankar. Att det hänt oftare på senaste tiden kan säkert ha något att göra med att jag ätit dåligt. Inte med flit, haft magkatarr och andra magproblem så har haft svårt att äta. Har varit skitkul att träna dagen efter att jag överätit, har ju tappat en del power! Tror magen håller på att ordna sig, stressar mindre :) hoppas på att få tillbaka aptiten helt snart, tråkigt att behöva lasta av vikter i gymmet :(

Får tillägga att det är jätte kul att läsa om dina framgångar! Du är så duktig :)
 
Sv: Beach 2013 del VII

Också skamsen idag, eftersom jag inte hållt särskilt bra alls på kalorierna i helgen... Som förväntat! Till viss del är det "bra" för jag har helt enkelt inte motivationen att avstå från godsaker, god helgmat o.s.v. bara för att gå ner några fler kilon (= jag är alltså relativt nöjd med vikten som den är nu, egentligen). Men jobbigt när man ändå VILL, men inte riktigt tycker det är värt det :p Lite speciell helg dock, då vi var hos sambons föräldrar igår och idag vilket alltid innebär massor med fika, fet mat och annat gott. Fortsätter som planerat trots lite utsvängningar dock. Det enda är väl att jag går ner långsammare i vikt... :p

Ska i alla fall ta mig ut på en promenad i regnet snart.
 
Sv: Beach 2013 del VII

Sockergryn- Tack igen för härlig pepp!

Jag vet inte riktigt om jag kommer få börja träna vid BMI på 17,5, eftersom det är så mycket att gå upp i vikt för mig så har vi satt det som målvikt till att börja med eftersom det känns oöverstigligt annars, jag får se hur kroppen och knoppen mår när jag är där. Måste dock ligga stabilt i vikt ganska länge för att få träna så kroppen hinner reparera sig. Jag älskar också box!!! Det är en av mina favorit träningspass :D Hur lång tid tog det innan du fick börja träna? Sist jag gick upp i vikt sa dom att jag var tvungen att vänta ett år, var du också tvungen att vänta så länge?

Ja men du har rätt, jag skulle aldrig tvinga någon annan att gå ut och gå om hen inte kunde ta sig mellan soffan och köket utan att känna sig svimfärdig och matt. Konstigt att det är så mycket lättare att vara snäll mot alla andra... Ska verkligen se det som ett experiment imorgon, se till att inte gå mer än 40-50 minuter totalt och ta det lugnt däremellan. Att sätta sig ute är en bra idé, jag har så svårt för att ta pauser i mina promenader så det behöver jag träna på. Får hoppas på sol imorgon :)
 
Sv: Beach 2013 del VII

Mina kriterier var att vara viktstabil och normalt BMI! Sen såklart att inte räkna kalorier, lida av tvång och allt det där. Det tog totalt mer än ett halvår att få bukt på! Ju längre du väntar desto bättre är det! Om du börjar träna tidigt måste du ju kompensera med ännu mer mat/fler näringsdrycker för att inte minska i vikt! Jag vet också känslan "JAG VILL NU!" men låt din kropp återhämta sig ordentligt. Jag stirra mig blind på att just få träna, men egentligen vill man ju leva! Ett normalt liv. Som innebär både styrkepass och soffhäng! Jag vet inte under hur lång tid just din kropp varit underviktig, men den tar stryk utav det. Det tar tid att återhämta sig! Hur går det med näringsdryckerna? Ett tips är att mixa i dem i en smarrig smoothie eller så!

Var snäll mot dig själv, lova att försöka lyssna, uppskatta dig själv. Behandla dig själv som du skulle behandla din allra närmaste vän! Tänk varma tankar kring dig själv! Ge dig själv en chans! Ta fram det bästa utav just DIG! Visa vem som bestämmer! Jag håller på dig jag :banana:
 
Sv: Beach 2013 del VII

Vad jobbigt det låter att det inte känns bra när du joggar. Kan du inte typ minska på tempot och koncentrera dig på hållningen för att få in en bra rutin? :)
 
Sv: Beach 2013 del VII

Skulle visa en reklamfilm för Grit för en kollega och genast slog träningssuget till. Tur att jag avbokat morgondagens pass, annars hade jag säkert varit sugen på att skippa min vila. :p Skojar ni att jag inser att det här är ett problem för mig?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 530
Senast: Twihard
·
Kropp & Själ Jag har insett att det är dags för mig att tackla min tandvårdsrädsla.. fobi.. men hur gör man? Jag har inte varit hos tandläkaren på...
Svar
9
· Visningar
268
Kropp & Själ När jag var ung tonåring, sisådär år 2000, fick man hem produktprover med infoblad i brevlådan. Ibland delades de ut i skolan också har...
Svar
10
· Visningar
596
Senast: movi
·
Kropp & Själ Blev lite inspirerad av tråden under Barn som behandlar FHM's rekomendationer om skärmtid. Vad har man egentligen en padda till? I min...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
2 429
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp