Beach 2013 del VII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2013 del VII

KL
Sprang valborgsruset idag, 5 km. Sluttiden blev 24.31 :) När jag tränat har jag legat i snitt på 5.20-5.30 så jag är så nöjd. Men farten ska förbättras ytterligare, jag kände mig lite mör på slutet :p
 
Sv: Beach 2013 del VII

:banana::banana::banana:KL

Idag är det exakt 5 månader sen jag vägde in för att gå ner i vikt, och detta är resultatet:

28 november: 79,9 kg
28 april: 69,5 kg
= minus 10,4 kg och normalt BMI :banana:
och nu för första gången under 70 som var mitt första mål!!!

Desutom ca 10 cm ner runt midjan och ca 6 cm ner runt byst och rumpa!

Är såklart supernöjd men inte färdig! Hade 68 som mål när jag började, men satsar nu mot 65 som morgonvikt. då har jag lite att pendla på också.


Ååh vad roligt, vad duktig du har varit! :banana:
 
Sv: Beach 2013 del VII

Idag har jag sprungit 6,11 km på 37,2 minuter och det känns skitbra! Sen var jag även på gymmet och tränade armarna :) kände mig stark och uthållig så jag är nöjd med dagen:)
 
Sv: Beach 2013 del VII

Ja, det känns sjukt bra att både komma under 70 kg och ner till normalt bmi på samma dag!!! Är mer redo för sommaren nu än någonsin, så nu kan beachsäsongen få sätta igång! :D
 
Sv: Beach 2013 del VII

Shit vilken bra tid! :banana: Din med fryckan!

Queen: bra jobbat!!

Vira: Välkommen till världens bästa tråd!
 
Sv: Beach 2013 del VII

+ Wysiwyg: inte skämmas! imorgon är en annan dag, och en dag utan träning eller med för mycket mat gör ju ingen skillnad! Känner dock igen problemet, cherie, med att vara ganska så nöjd och liksom slacka till sig... för mig slutade det med 3 kg plus på vågen. :rage: Morr på mig själv! Men nu är jag på rätt väg igen!

Så sant! Denna dag har varit mycket bättre, blev dessutom en ofrivillig promenad hem från Tornby. Någon som hade saboterat min cykel i cykelstället, så jävla tråkigt :( Så får åka dit en annan dag och skruva loss däcket för att kunna få med mig den hem... :rage: :arghh: Jag är så arg att jag inte vet var jag ska ta vägen!

Härligt att du är på rätt spår igen, ska också dit! Men den där motivationen alltså :p
 
Sv: Beach 2013 del VII

Åh så duktig du är Queen! Grattis och framförallt BRA JOBBAT! :) Förstår att du ser fram emot beachen!
 
Sv: Beach 2013 del VII

Sockergryn- du har helt rätt i att träningen inte är det viktigaste. Ibland får jag träningssug men det viktigaste för mig är att kunna leva normalt,klara av enkla saker som att tvätta, gå promenader med min hund utan att må dåligt, umgås med vänner, resa, börja studera och sen så klart att kunna äta och väga normalt så kroppen mår bra. Träningen kommer efter de andra sakerna :)
 
Sv: Beach 2013 del VII

Precis!! En normalt,, fullvärdigt liv! Det klarar du! Jag står ju bakom dig och pushar på också ;)

Det är lätt, tror jag, att f.d ätstörda går till att bli supernyttiga. Såklart att man ska vara rädd om sig själv och välmående mot kropp och själ men man får inte tappa bort sig själv. För i dagens samhälle är det väldigt "strong is the new skinny" eller "fit is the new skinny". Det byter inriktning och målen blir andra, men problemen återstår.

Därför vill jag poängtera att det viktigaste är att hitta sig själv och lära sig att uppskatta sig själv och inse sitt inre värde. Det är något alla kommer få jobba med livet ut. Jag har jobbiga dagar, igår var en sån dag då jag kände mig ful, dålig, misslyckad och allt det där. Men innerst inne vet jag ju att det bara är en känsla. Det är okej att känna så, det måste det få vara! Men man måste också resa sig ifrån det, säga att livet är mer värt än så. Vända på steken, acceptera och ta nya tag. Livet är för kort för att klaga på sig själv hela tiden, även om man även måste vara ärlig mot sig själv också.

För i slutändan tror jag, eller jag VET, att värdet kommer aldrig någonsin sitta i byxstorleken. Vi måste lära oss att acceptera oss själva och varann, sluta stirra oss blinda på ytan! Förr var jag verkligen avundsjuk/såg upp till folk som var lyckade. Kanske var de roliga, omtyckta såg lyckade ut utåt. Senare insåg jag att de som anses lyckade inte alltid var lyckliga! Idag är min största inspirationskälla de som är lyckliga. De som kanske inte är bäst i skolan eller vinner mest med hästen, men de som genuint finns där, som ser lyckan i det lilla och är trygga, stadiga i sig själva.

Mina noveller... Cred till er som orkar läsa:D!
 
Sv: Beach 2013 del VII

GRATTIS! Måste kännas så jäkla gött:banana: Bra jobbat!

fryckan: grym tid!!

Emtherlia: superbra sprunget och vad härligt det är när det känns bra:love:

knapp.

Veckan överlag har varit ganska dålig (för lite träning). 2 pass styrketräning, 1 spinning och 1 löpning. Men jag är glad ändå idag för var ute o sprang 5 km och det kändes så jäkla bra:love: Egentligen bakis (var på bröllop igår!), men ville springa ändå för min lillasyster skulle komma med o springa idag för första gången (hon bor inte i samma stad under terminerna och har precis börjat springa:)). Så blev ett lugnt och fint tempo vilket passade min alkoholtärda kropp utmärkt;) Kände mig konstigt nog trots gårdagen stark och lätt och hade framför allt inte ont i någon benhinna! GLAD! 4,8 km i strax över 6 minuterstempo, helt perfekt söndagseftermiddag:)
 
Sv: Beach 2013 del VII

Vad duktig du har varit!!!

fryckan: Grym tid ju!

Vira: Välkommen till tråden!

Jag har haft en alldeles för slapp vecka, sprang i måndags och sen har det blivit noll motion utöver ridningen. Har känt mig lite halvförkyld med lite öm i halsen i dagarna och fegat lite, men det har inte blivit direkt sämre och idag sken solen så jag skulle bara ta mig ut på en löptur för att inte tappa rutinerna fullständigt! Det blev så till årets första 13 kms runda i 5:41 min/km tempo. Väldigt nöjd och trött nu! :p Bränslet tog helt slut vid 11,6 km men då hade jag redan präntat in 13 km i huvudet så tvingade mig runt de sista 1,4 km för att få ihop till 13 blankt! :angel:
 
Sv: Beach 2013 del VII

Tackar tackar alla :D Målet för den här månaden var att orka springa 8 km, det har jag ännu inte prövat men jag har ju två dagar på mig :p

Och grymt jobbat Malanmjöl! :banana: Jag har sprungit och tävlat mycket tidigare för ett par år sedan men det var få gånger jag sprang så långt som 13 km.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 529
Senast: Twihard
·
Kropp & Själ Jag har insett att det är dags för mig att tackla min tandvårdsrädsla.. fobi.. men hur gör man? Jag har inte varit hos tandläkaren på...
Svar
9
· Visningar
268
Kropp & Själ När jag var ung tonåring, sisådär år 2000, fick man hem produktprover med infoblad i brevlådan. Ibland delades de ut i skolan också har...
Svar
10
· Visningar
596
Senast: movi
·
Kropp & Själ Blev lite inspirerad av tråden under Barn som behandlar FHM's rekomendationer om skärmtid. Vad har man egentligen en padda till? I min...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
2 429
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp