Beach 2013 del VII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2013 del VII

kl

Tog mig ut på en promenad, drygt 6 km :) Skönt att få lite motion idag också, har haft en bra träningsvecka som sammanfattas såhär:

Totalt 8 h 1 min träning, varav:

1 h 19 min löpning (11,35 km)
5 h 22 min promenad (30,12 km)
1 h skivstång
20 min yoga
 
Sv: Beach 2013 del VII

Absolut, jag är hur nöjd som helst! :) Promenaderna tar visserligen största delen av tiden, men all motion är bra motion :) Tre löppass är jag supernöjd med.
 
Sv: Beach 2013 del VII

Vilken dag! Hade tråkigt så vi åkte och skådade fåglar. Har varit iväg hela dagen, varit vid tre olika lokaler samt södra Sveriges högsta vattenfall. Dock ej naturligt, det är en damm. Men fint ändå. :) har sett/hört mängder med åkergrodor, en kärrhök och diverse gäss, svanar och andra sjöfåglar.

Gick ner och upp för många många trappor vid fallet, samt har gått och stått hela tiden. Nu är alla helt slut. :p skön dag, nu har jag ätit pizza utan dåligt samvete och ska slappa hela kvällen!

Imorn väntar ännu en hel dag utomhus, arbetandes i vattendragen! :)

Hoppas ni andra haft en fin dag!

Mvh, det är svårt att bara vila och göra ingenting
 
Senast ändrad:
Sv: Beach 2013 del VII

Ja det var en himla skillnad mellan löpningen idag och i onsdags så jag nästan dog av pytte 3,3 km. Så konstigt att det kan vara så stor skillnad mellan passen! Nu är jag mer pepp på att fortsätta springa:)
 
Sv: Beach 2013 del VII

Sammanfattning:
2 löpturer
3 gympass
1 ridtur

Helt okej vecka, känns bra att jag avslutade starkt idag:) (att jag nu gör blåbärspaj har inte med saken att göra;))
 
Sv: Beach 2013 del VII

Sammanställning av veckan då:

1h gym-pass (framför allt ben och mage/rygg)
14 km promenad
12,2 km löpning

+ en del transportcykling

Inte nöjd med veckan. Hoppas nästa vecka blir bättre! Nya friska tag!
 
Sv: Beach 2013 del VII

Känns som att jag bara upprepar mig hela tiden men; du är så duktig! :)

kl

Sprungit idag! Samma runda som förra söndagen (nya söndagsrundan?), 7 km. Kom runt på samma tid idag med, 1 timme, men jag tror egentligen jag sprang mer och snabbare*. Första kilometrarna var seeega och joooobbiga och jag funderade seriöst på om jag skulle vända hem igen men nä, promenerade bara när det var som värst. Sista 2 kilometrarna körde jag intervaller, öste på ett par hundra meter, gick 1-200, öste på igen osv. Sista intervallen trodde jag verkligen att jag skulle dö, när jag stannade stod jag stilla hur länge som helst och trodde verkligen jag skulle kräkas. Hade Rammsteins Du hast i öronen, bästa intervallmusiken!

Fett nöjd med mitt pass!

* Anledningen till att tiden alltså blev densamma tror jag är för att jag stod stilla mycket mer den här gången :angel:
 
Senast ändrad:
Sv: Beach 2013 del VII

KL

Igår skulle jag och en kompis på bio, innan skulle vi ta nåt glas vin bara.
4 glas vin senare hängde vi på låset till krogen - vi skulle bara vara där en liten stund.
Oklart antal drinkar och 5 timmar dans senare var klockan stängning!!! :eek:

Näatan 5 timmars dans... mör tjej! Räknas det som träning? :angel:

Nu ska jag fortsätta mitt extremt-bakishäng i soffan.. (och fortsätta snoka på FB...)
 
Sv: Beach 2013 del VII

Ni är så jäkla duktiga hela högen! Vad ni tränat på i veckan! :)

För min del blev det fyra pass i alla fall, som planerat. Var på MRL igår, och jag dööör så jobbigt det var stundtals! :D
Tack för resten av grattisen gällande skyttet med. Awesome känns det!
Och inget GHS för mig tyvärr, men men, jag har haft en jättefin helg ändå! :)
 
Sv: Beach 2013 del VII

Haha nej, men vi är så impulsiva så det lär bli någon kväll framöver :p

Åh det vaaar jättekul, även om dagen gått åt till bakishäng och minnesluckor-ifyllning. Justja, jag hade ju som viktnedgångsmål att pierca naveln, det gjorde jag förra fredagen (min syster och jag var ute och åkte när hon berättade om ett ställe med drop in... impulsiva klubben) och jag är inte helt van med den än. Jäklar vad ont det gjorde att slänga sig över bardisken..
Börjar bli för gammal för sånt här ;)
 
Senast ändrad:
Sv: Beach 2013 del VII

Trappor...
164198_461370327265894_2102009789_n.jpg


Och lite utsikt över en fågelsjö...
48059_10151398878630163_202602103_n.jpg


Ni är hemskans duktiga med er träning allihopa! Beachen närmar sig och ansträngningen ökar... ;) Jag är då helt slut efter min dag.

Ananya, tycker allt du ska vara nöjd med din vecka. Det är många minuter och kilometer du knåpat ihop, var stolt över det!
 
Sv: Beach 2013 del VII

Jäääääklar vilka trappor! :eek: Förstår att man blir trött av att springa runt i såna!

+ Wysiwyg: tack hörni. Har ju som mål att springa 3 ggr och gymma minst 2 ggr i veckan, så jag har ju inte nått mitt mål, men det är ju inte hela världen ändå.
 
Sv: Beach 2013 del VII

Jag hade planerat 3 gympass och 2 springpass i veckan men det blev "bara" 2 gympass och 2 springpass, alltså 4 istället för 5. Men det känns helt okej! Framförallt eftersom det alla gånger är bättre än ingenting :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 529
Senast: Twihard
·
Kropp & Själ Jag har insett att det är dags för mig att tackla min tandvårdsrädsla.. fobi.. men hur gör man? Jag har inte varit hos tandläkaren på...
Svar
9
· Visningar
268
Kropp & Själ När jag var ung tonåring, sisådär år 2000, fick man hem produktprover med infoblad i brevlådan. Ibland delades de ut i skolan också har...
Svar
10
· Visningar
591
Senast: movi
·
Kropp & Själ Blev lite inspirerad av tråden under Barn som behandlar FHM's rekomendationer om skärmtid. Vad har man egentligen en padda till? I min...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
2 429
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp