Beach 2013 del VII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2013 del VII

Idag blir det nog inte särskilt beachigt - jag ska cykla till och från jobbet som vanligt, men jag tror inte jag kommer iväg till gymmet. Behöver verkligen plugga inför en inlämning på fredag (och få min uppsatspartner att förstå vad vi ska göra = många långa minuter i telefon.... :meh: Planerar löpning lördag eller söndag i alla fall, men då ska jag nog bara springa 5:an. Kanske gör jag lite hemmastyrkeövningar också.
 
Sv: Beach 2013 del VII

Precis så men du tar den inte ett halvt varv utan ett kvarts bara, från rakt fram till rakt upp. :)
 
Sv: Beach 2013 del VII

Låter som min fredag ungefär :) Hinner nog inte klämma in någon träning idag, men möjligtvis i morgon. Jobb på söndag så då blir det nog också svårt, men en promenad borde jag egentligen hinna med.

Utmaningen i helgen blir att klara kcal-budgeten - misslyckas ju ständigt under helgen. Vi ska äta hos sambons föräldrar ikväll och imorgon, så vi får se vad det bjuds på.
 
Sv: Beach 2013 del VII

Vilken bra dag du hade igår Sleepan! Förstår att du är nöjd med kalorierna också, imponerad att du äter så pass lite trots träning liksom. Jag äter allt om oftast upp en del eller alla av mina träningskcal (dock brukar jag alltid minska dem någon-några hundra kcal mot vad endomondo säger). Att jag kan äta mer är typ den bästa motivationen för mig att komma ut :angel:
 
Sv: Beach 2013 del VII

kl

God morgon Beachtråden, idag tänkte jag sticka ut och springa! Det är mulet och typ 7-8 grader, riktigt bra löpväder tycker jag. Tänkte mig en lite längre runda men då ska jag variera att springa och att gå. :)
 
Sv: Beach 2013 del VII

Jösses vad du har hållit igång! Bra att du kämpar mot konstiga mat-tankar, men synd att du ens ska ha dem. :( Du måste ju ÄTA! Med all motion idag har du ju inte fått i dig några kcal alls, och vad ska då kroppen ha för att driva runt alla organ och muskler?

Orkade aldrig laga någon mat efter det där, men åt upp resterna av dipen med de chips som krävdes för att göra slut på den för att inhämta mycket kalorier på så lite ansträngning som möjligt.
Idag ska det bli matlagning, det är mitt enda krav på mig själv den här lediga dagen. Laga mycket mat och göra matlådor av det jag inte äter upp. Funderar på köttfärssås, det var ett tag sen sist och är enkelt att göra större mängd av.
 
Sv: Beach 2013 del VII

Kl. Är det ens möjligt att tighta till kroppens skinn genom träning? Magen har jag gett upp hoppet om då jag har vart gravid ;) Men resten? Lår och röv? Vägde 20 kg mer förr och var nog päronformad skulle jag tro. Överkroppen ser fin ut, om jag får säga det själv! Men vad fan, underkroppen med tack!
 
Sv: Beach 2013 del VII

kl

Jag har haft en ganska obeachig vecka faktiskt. 2 gympass och ett joggingpass bara samt onyttigheter att äta. Kroppen har känts trött och jag har helt enkelt inte kunnat trycka ut kroppen genom dörren för att träna mer. Idag ska jag rida och imorgon blir ska jag mocka en massa då jag har jour i stallet. Sån motion är den bästa för den gillar jag och gör automatiskt utan att tänka efter innan. :)
 
Sv: Beach 2013 del VII

Stolt och glad Qelina idag! Idag är det min "officiella vägningsdag" då jag vägs på dagvården. Ska i framtiden bara väga mig på torsdagar, det är ett av mina mål att bara väga mig 1g/vecka.

Men i vilket fall, jag hade gått upp 0,5 kg sen förra veckan och jag känner inte ångest över det utan bara lättnad och stolthet :banana:

Jag har fått en ny terapeut och vi har satt upp nya mål och jag är så peppad idag! Jag måste gå upp 0,5-2 kg i månaden som minst för att få vara kvar på dagvården och jag vill verkligen klara det här målet och de delmål vi satt upp.

Känns så bra att jag dessutom har fått hemuppgifter och praktiska saker att jobba med över helgen, då kan jag verkligen se de framsteg och utmaningar jag gör.

Har satt en målvikt också på BMI 17,5, dit ska jag nå. Men det är ganska långt fram i tiden så det lär ta ett tag men det är skönt att veta lite vad jag ska sikta på. Lite av paniken lättar när jag inser att några hekton eller kilon hit eller dit inte är någon fara när jag i det stora hela ska gå upp mycket, mycket mer.

Åh vad glad jag blev när jag läste detta!! HEJA DIG! :banana: Kom ihåg att ju mer du går upp i vikt, destu piggare, starkare (både fysiskt och psykiskt!) Blir du! Allt blir lättare, liksom som en boll som kommer i rullning i nedförsbacke.. Den behöver bara en putt sen går det fortare! Du ska vara minst sagt stolt över dig själv!

KL
Styrkepass igår, blev besviken då det inte alls var så bra som vanligt ("fel" ledare.. hehe) MEN mina skuldror/axlar känns bra idag. Senare idag blir det ett muskelpass betonade på andra muskelgrupper. Blir nog fint de! Vad händer för er idag i träningsväg?
 
Sv: Beach 2013 del VII

Vilken instruktör man har kan spela stor roll, hoppas det känns bättre nästa gång :)

kl

Löptur idag, blev 5,3 km där jag varvade löpning, aningen snabbare än mitt bekvämlighetstempo, och rask gång. Därefter kände jag att jag började tappa klippet i benen så då gick jag över till att endast promenera de drygt 2,1 km hem.
Har fått en liten känning på utsidan av ena höften, ska vila från löpningen nu ett par dagar och efter träningen idag la jag extra mycket krut på att stretcha höftböjaren och sätesmuskeln.

Nu blir det lite lunch innan jag ska iväg och rida :)
 
Sv: Beach 2013 del VII

Vilken bra dag du hade igår Sleepan! Förstår att du är nöjd med kalorierna också, imponerad att du äter så pass lite trots träning liksom. Jag äter allt om oftast upp en del eller alla av mina träningskcal (dock brukar jag alltid minska dem någon-några hundra kcal mot vad endomondo säger). Att jag kan äta mer är typ den bästa motivationen för mig att komma ut :angel:

Haha, jag håller med dig. Att få äta mer är något av det bästa med träning! :p
Dock lär helgen bli onyttig så det känns ändå bra att jag inte åt så mycket igår. :)

KL

Idag har jag klarat av min skytteexamination. SÅ jävla glad! :D
Och eventuellt kommer jag att få gratisbiljetter till GHS i helgen. HURRA! :D
 
Sv: Beach 2013 del VII

Mm, känns vansinnigt bra! :) Klarade alla tre serierna med, och eftersom man bara behöver klara en för att bli godkänd så känns det grymt! :D

Och jaa, GHS vore så fint! Inte helt hundra på att jag får biljetter än, men jag hoppas :D
 
Sv: Beach 2013 del VII

Ananya- Vad duktig du är som kommit igång så bra med löpningen och det är så härligt när det bara flyter på i kroppen, känns som meditation. Tycker inte du ska vara missnöjd med tiden, det viktigaste är ju att man kommer ut (om du inte tänkt springa något lopp iof?)
 
Sv: Beach 2013 del VII

Grattis till skytteexamen Sleppan! Tänkte på dig förut och undrade hur det hade gått för dig.

Sockergryn-Tack, jag hoppas verkligen det kommer gå lättare och lättare, det är så otroligt kämpigt att hålla kvar modet och styrkan hela tiden men det gäller att aldrig ge upp. Hur var det för dig? Växlade du också mellan panik över maten och enorm rädsla för viktuppgång och sen panik över att inte gå upp i vikt? Hur lång tid tog det för dig att gå upp det du skulle och hur lång tid tog det efter det tills du vant dig vid kroppen? Jag vet inte om du skrivit det men vilken sorts behandling fick du?

Idag är jag sååå trött, kom inte upp ur sängen förrän halv tio men eftersom jag är ledig idag var det ingen katastrof, känns dock inte som att jag har vaknat än. Har iaf lyckats orka med att träffa en kompis och storstäda hemma, fast det var rejält motigt. Nu väntar en lugn kväll då jag ska försöka tillåta mig att slappna av.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 530
Senast: Twihard
·
Kropp & Själ Jag har insett att det är dags för mig att tackla min tandvårdsrädsla.. fobi.. men hur gör man? Jag har inte varit hos tandläkaren på...
Svar
9
· Visningar
268
Kropp & Själ När jag var ung tonåring, sisådär år 2000, fick man hem produktprover med infoblad i brevlådan. Ibland delades de ut i skolan också har...
Svar
10
· Visningar
598
Senast: movi
·
Kropp & Själ Blev lite inspirerad av tråden under Barn som behandlar FHM's rekomendationer om skärmtid. Vad har man egentligen en padda till? I min...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
2 429
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp