Beach 2013 del VII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2013 del VII

Och jaa, kul med löpargrupp! Det är inför Göteborgsvarvet och idag är troligtvis enda gången jag kan vara med så det gäller att passa på! :)
 
Sv: Beach 2013 del VII

Åh, du kommer med så kul grejer! Du la väl till loggan till Endomondo-utmaningen och nu denna hashtagg på insta? I like!

Tråkigt att man inte kan följa en hashtag bara :(
 
Sv: Beach 2013 del VII

Tack!
Jag är lite nördskadad eftersom jag jobbar med blanda annat formgivning och internet :D

Och det går ju att söka på hashtaggar, så jag tycker inte att det är så tråkigt.
 
Sv: Beach 2013 del VII

Hurra! :) Bara #BBeach var redan använt så Bbeach13 blir kalas! :)

Kl

Nu ska jag snart ut och beacha mig! Ska springa med en löpgrupp för första gången i mitt liv! Hoppas på att det ska bli riktigt kul och givande. :)
(...dessutom får man ett/en kexchoklad efteråt ;))


Åååååh vad kul med löpgrupp!! Jag har tänkt gå med i en klubb som finns här i stan, men det var innan jag blev sjuk i örtiförti veckor... du måste utvärdera ordentligt efteråt!
 
Sv: Beach 2013 del VII

*kl*

Härlig dag! Tog mig SJÄLV till gymmet utan motivationsproblem - härlig promenad i solen! Sen körde jag powerwalk ca 2 km och löpning ca 4 km, där jag varvade 400 meter ca 6:40 min/km och 400 meter ca 5:00 min/km. Galet jobbigt och kul! Det ska jag verkligen göra mer! Sen körde jag lite axlar och mage, och sen cyklade jag hem, MYCKET tillfreds! :love:

Blir gymmet på torsdag också, men det blir nog mest löpning för mig då också - känner mig mycket mer motiverad att förbereda ligament och senor för Blodomloppet än att köra styrka just nu, så då får det bli så. Jag längtar verkligen tills mina löprutiner sitter så jag kan börja öka!

Ni löpvana - om man har sprungit sporadiskt sen 1:a mars (blandat 3 pass i veckan à ca 5 km med uppehåll på 2-3 veckor), hur dumt är det att ganska snabbt nu öka upp till milen? Jag är rädd om mina knän och leder, och vill verkligen inte dra på mig skador, så jag är lite rädd för att öka för fort (kondismässigt är det inga större problem bara jag springer långsamt).

Vad tror ni?
 
Sv: Beach 2013 del VII

KL

Åh, vad avundsjuk jag blir på alla som springer! Löpargrupper och lopp låter så himla kul :)

Har tränat lite bättre än jag hängt med i tråden de senaste dagarna....får läsa ikapp lite. Idag blev det en timme crosstrainer på gymmet men det var riktigt segt, 10:e träningsdagen i rad så imorgon blir det välförtjänt vila! Tågresa och konferens/seminarium hela dagen med jobbet så det blir bara stillasittande men skall hålla mig ifrån allt sött och onyttigt iallafall :)
 
Sv: Beach 2013 del VII

Ni löpvana - om man har sprungit sporadiskt sen 1:a mars (blandat 3 pass i veckan à ca 5 km med uppehåll på 2-3 veckor), hur dumt är det att ganska snabbt nu öka upp till milen? Jag är rädd om mina knän och leder, och vill verkligen inte dra på mig skador, så jag är lite rädd för att öka för fort (kondismässigt är det inga större problem bara jag springer långsamt).

Vad tror ni?

Jag rekommenderar verkligen att man ska vara typ dubbelt så försiktigt som man tror, det är så himla, himla trist om man får problem. Och så himla lätt när det gäller löpning, för det ändå sliter såpass mycket.

Så öka så långsamt som du har tålamod till, skulle jag säga ;)
 
Sv: Beach 2013 del VII

Jag tror inte det bör vara något större problem (men är å andra sidan själv dålig på det där med upptrappning...), starta eventuellt med att varva det med gång för att skona benen lite. Du har ju ändå en ganska bra löpgrund bakom dig tänker jag! Bra jobbat för övrigt!

Här har varit 15+ idag, skulle pluggat en massa men precis inkommen från en promenad med en kompis, blev nog ca 3,5 km skulle jag tro. Annars två hästar ridna och blir inte mer idag heller. Mindre bra dag ur beachssynpunkt då jag ätit lite väl mycket sötsaker... :down:

Sleepan: Enjoy! och ja ETT kexchoklad!

Blåbäret: Bra jobbat!

Och ja det som hänt i Boston är skrämmande! :crazy:
 
Sv: Beach 2013 del VII

Jag rekommenderar verkligen att man ska vara typ dubbelt så försiktigt som man tror, det är så himla, himla trist om man får problem. Och så himla lätt när det gäller löpning, för det ändå sliter såpass mycket.

Så öka så långsamt som du har tålamod till, skulle jag säga ;)

Jo, jag vet ju det... Men det är ju så trååååååååkigt. ;) Men tack för voice of reason!
 
Sv: Beach 2013 del VII

Jo, jag har ju haft uppehåll mellan mitten av oktober och mars, men innan dess sprang jag ju milen två gånger i veckan ungefär. Man kan ju hoppas att senor och ligament "minns" det litegrann åtminstone!
 
Sv: Beach 2013 del VII

Åååååh vad kul med löpgrupp!! Jag har tänkt gå med i en klubb som finns här i stan, men det var innan jag blev sjuk i örtiförti veckor... du måste utvärdera ordentligt efteråt!

Så, nu har jag kommit hem! :)
Det var riktigt riktigt kul faktiskt, även om jag kanske hellre hade sprungit intervaller eller så.

Vi pysslade med fartlek, så vi sprang inte så jättemycket egentligen.
Ca 1,5 km uppvärmning till slottet som ligger här oh sen kutade vi omkring i backar upp och ner i massa olika tempo med spurter och sånt i ca 2 km och sen joggade vi 1,5 km tillbaka till samlingsplatsen igen. Där fick vi varsin banan och varsitt litet kexchoklad. Vi var nog minst 100 pers tror jag, uppdelade i tre grupper så det var riktigt skoj! När vi körde fartleken delade vi upp oss i mindre grupper så jag sprang med en tjej jag känner lite sen innan(som jag inte visste skulle vara med) och en annan tjej som var helt okänd. Riktigt kul! Så jag är nöjd. :)

5,5 km löpning och 3,4 km promenad med dit och hemväg. :)
 
Sv: Beach 2013 del VII

Låter som en riktigt najs runda du! Måste vara peppande att springa med så många andra?

Kl

Arbetskompisen backade ur så jag körde ungefär 45 min på gymmet själv. Blev lite axlar, ben och rygg med fokus på det sistnämnda. Var så skönt att bli av med värken och verkligen dra ut musklerna.

Planen som följer är att vila imorgon, springa på torsdag och sen gymma måndag kväll. Sen kör jag nog en vecka till med 2 helkropps gympass + 2 joggpass innan jag kör igång "på riktigt" med 3 delade gympass och 2 joggpass.

Wooho, pepp och hepp! Ska börja snäva åt kosten lite också nästa vecka, blir extra peppad när jag tänker på utomlandsresan jag och bästis ska göra i sommar :) Vägde mig imorse och ligger kvar på samma vikt som innan jag blev sjuk. Känner mig dock som 7 svåra och slappa år..
 
Sv: Beach 2013 del VII

Jaa, det var rätt peppande faktiskt :) Jobbigt i början dock för jag kände mig inte riktigt pigg(fortfarande, jävla skit så segt det går med löpningen!) men det släppte efter en stund. Men SHIT vad trött man blir av att kuta allt man pallar, haha. :)

Härligt med träningen! Inte konstigt att det känna slappt nu i början, du har ju varit sjuk :) Jag tycker att du är skitduktig jag! :)
 
Sv: Beach 2013 del VII

Nu ska jag vila ons-fre. Mina knän och jag är inte riktigt sams. Det som svider i dom. Så tar tre dagars vila. Det har varit lite dåligt med vilodagar på ett tag. Eller ja, ridning blir det ju men det räknas inte :P

Idag har jag gymmat. En säkring hade brunnit på gymmet så ingen utav konditionsmaskinerna funkade så fick bli en del magövningar med pilatesboll. Svettigt ändå.
 
Sv: Beach 2013 del VII

Ja jag antar det.. Och tack, vad gullig du är!

Linisen: Klokt att vila! Hoppas det blir bättre snart :)
 
Sv: Beach 2013 del VII

Bra med en plan! Tycker också att du kämpar på jättebra, du verkar framför allt tycka att det är så kul, och det är väldigt peppande!
 
Sv: Beach 2013 del VII

Äsch då! Vi är ju gulliga som tusan hela högen här! :D

KL

Nu har jag också använt Bukehashtagen! :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 531
Senast: Twihard
·
Kropp & Själ Jag har insett att det är dags för mig att tackla min tandvårdsrädsla.. fobi.. men hur gör man? Jag har inte varit hos tandläkaren på...
Svar
9
· Visningar
268
Kropp & Själ När jag var ung tonåring, sisådär år 2000, fick man hem produktprover med infoblad i brevlådan. Ibland delades de ut i skolan också har...
Svar
10
· Visningar
599
Senast: movi
·
Kropp & Själ Blev lite inspirerad av tråden under Barn som behandlar FHM's rekomendationer om skärmtid. Vad har man egentligen en padda till? I min...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
2 429
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp