Beach 2013 del VII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2013 del VII

Så länge det fotonda inte är något som blir sämre av att träna tycker jag att du ska masa dig iväg. Även om det är segt innan brukar kroppen kännas bättre efteråt. :) och som du säger för att skapa en rutin.

+ zass och ananya

Ja, jag blev jätteglad. Blir ännu mer pepp på att gå på passen och ge järnet. :D
 
Sv: Beach 2013 del VII

Jag känner mig för övrigt också lite seg. Öm i benen (träningsvärk) och trött. Hade tänkt jogga innan crosstrainingen men sover nog fram till dess och joggar i eftermiddag istället. :)
 
Sv: Beach 2013 del VII

Idag är det fint väder här. Hoppas ni har fått lite vårväder till era städer igen också :bump:

Ska nog ta ut inlinesen på en tur idag, det finns lite vägar som är sopade. Ska undersöka saken på väg till skolan!
 
Sv: Beach 2013 del VII

God morgon!
Jag har träningsvärk i armar och bröst efter gårdagens gym.
Det känns inte riktigt aktuellt med simning idag, men solen skiner så en cykeltur kan det nog bli :)
 
Sv: Beach 2013 del VII

God morgon god morgon! Idag har jag träningsvärk i rumpan, övningen igår tog visst mer än jag trodde. :)

Funderar på att springa en runda efter jobbet idag? Den stora frågan är dock: kommer jag att ha någon motivation att springa efter jobbet?
 
Sv: Beach 2013 del VII

Ja, men bara om du gör det DIREKT efter jobbet.
Att först komma och hem och landa i soffan = livsfarligt.

Du kanske ska prova att springa en ny runda, det brukar vara motiverande :)
 
Sv: Beach 2013 del VII

Ja, jag får nog inte hinna sätta mig i soffan eller lägga mig i sängen:D

Jag tycker det är så svårt med nya rundor, dels för att jag ska hitta ett skogsparti nära hemmet och dels för att jag vill veta på ett ungefär hur långa rundorna är innan jag springer dem.
 
Sv: Beach 2013 del VII

Nä, känns som en blåsa men syns inget. Det blev träning, och det är jag glad över! Sjukt kul, peppig instruktör och musik som får en att tänka tillbaka på att dansa i månljus på en strand i Mexiko :)
Dessutom funkade skon trots att terroristen bet på den häromdagen...

Kl
Vågen fortsätter peka nedåt, ännu mera pepp!
 
Sv: Beach 2013 del VII

Förstår att du blev pepp av en sådan fin kommentar! Så roligt att tränaren lägger märke till hur grym du är! :D
 
Sv: Beach 2013 del VII

Kl

Jag har bestämt mig för att träningen måste flyttas ner några steg på prioriteringslistan. Tenta på måndag och jag har sjukt mycket att plugga in. Dessutom är det sittning på fredag, högst olämpligt. Så jag måste ta tillvara på så mycket tid som möjligt. Ännu en anledning till att ta det lugnt är att jag inte känner mig helt hundra, så jag vilar litegrann och hoppas kunna köra igång igen nästa vecka. :)

Lite promenader ska jag ju ta förstås, man måste ta paus i pluggandet. Men inga långa rundor :/
 
Sv: Beach 2013 del VII

Det är ju bra anledningar till att skjuta lite på träningen tycker jag. Du har ju en plan och vet varför du gör det :)

Jag har tenta på lördag och har alldeles för dålig koll. Och har väldigt svårt för att plugga inför den av någon anledning...

kl

Idag har jag träningsvärk! Det var jobbigt att springa i backar igår! :D
 
Sv: Beach 2013 del VII

Var det zumba? :)

Sleepan, ja men precis! :D

Tvingade mig ut på en joggingtur efter crosstrainingen, fy vad tungt det var! Hemskt underlag och noll kraft, men masade mig runt 5 km iallafall. Känns skönt nu! :D

Crosstrainingen: tabataintervaller 20 sek, 10 vila, 8 set per station, en minuts vila mellan stationerna.
1: spurta fram och tillbaka
2: burpees med jämfotahopp över en 30 cm båge mellan varje
3: skivstång upphöjd på steplådor, roddar från liggande, rumpan i luften hela tiden
4: bolla medicinbollar mot en vägg
5: benböj med axelpressar (modifierade till bara benböj, höjde vikten)
6: upphopp på scenen, ca 40 cm
7: mountainclimber (modifierade till stående höga knän)
8: upphopp - sätta sig på huk - rulla bakåt till du står på axlarna och fötterna är rakt upp mot taket - rulla tillbaka upp på fötrer - upprepa tills du spyr (;))

Det var jobbigt. Jag lovar. :p

5 h 24 m hittills den här veckan, nöjd. Nu är det jobb så har bara en joggingtur, ett bodypumppass och ett crosstrainingpass kvar. Om jag inte vaknar snortidigt imorgon och hinner simma, men jag tror inte det. :)
 
Sv: Beach 2013 del VII

Om du har inspelade föreläsningar kan du lyssna på dem under promenaderna, om du vill multitaska. :) annars låter upplägget klokt. :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 531
Senast: Twihard
·
Kropp & Själ Jag har insett att det är dags för mig att tackla min tandvårdsrädsla.. fobi.. men hur gör man? Jag har inte varit hos tandläkaren på...
Svar
9
· Visningar
268
Kropp & Själ När jag var ung tonåring, sisådär år 2000, fick man hem produktprover med infoblad i brevlådan. Ibland delades de ut i skolan också har...
Svar
10
· Visningar
599
Senast: movi
·
Kropp & Själ Blev lite inspirerad av tråden under Barn som behandlar FHM's rekomendationer om skärmtid. Vad har man egentligen en padda till? I min...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
2 429
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp