Beach 2013 del VII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2013 del VII

Hmm, men ska inte stången ligga nedanför nacken? På den "köttiga delen" brukar min instruktör säga. Jag får ont i ländryggen när jag har höga vikter och jag slarvar med magstödet. :p

Ja, men det är kul också tycker jag. :) sedan ger det mer pepp att jag börjat få snygga lår mha spinningen. :D men pulspassen är roliga, det rekommenderar jag att testa om ni har det.

Ja, jo. Det är väl inte exakt i nacken det gör ont då. :p Mästare på att uttrycka mig idag känner jag! :D
Men det gör ont där stången ligger - vilket inte är nacken då då, haha. Asjobbigt! :(

Åh, jag borde börja med spinning igen. Får ta upp det i sommar när Göteborgsvarvet är sprunget. :)
 
Sv: Beach 2013 del VII

Kl

Jag äter antibiotika (igen) mot UVI, mår alltid riktigt pyton när jag har det (mina njurar funkar trots allt bara 52% resp. 48%) men snart är jag på g igen.
Min syster och jag drar igång träningen nästa vecka igen :)

Igår var jag med några kompisar på hingstfestival där det även var betäckningsauktion, slutade med att jag och min bästis tittade menande på varandra och började buda. Så vi får föl nästa år på gården igen :angel:
Mammas kommentar: "era jääävla knäppgökar!!" Bästis mammas kommentar: "åhh ni är ju riktiga affärskvinnor!!!" :D
Äe, fan vad avis jag blir! Rent ut sagt. :o
Kul med BB! :love:
*knapp*
Hemkommen från svinjobbigt pass idag. Idag bestod passet av

låga chins
burpees
planka i ringar
bakåtvända finnen
låga chins
handstående
tricepsarmhävningar
hopprep
höga hopp på matta
vadpress
burpeese
armhävning på box
dips på bänk
steps på bänk
toe to ring
grodhopp på matta

Avslutades med planka 2x40sek på varje station. Måste jag säga att jag mår lätt illa och är fortfarande skakig?! Imorgon väntas det gymdejt och ridning.

Jag mår illa bara jag tänker på det. :crazy: och då förstår jag inte ens hälften av vad som står där!
 
Sv: Beach 2013 del VII

Usch ni är så duktiga hela högen, sluta med det! :p Jag får så dåligt samvete, får nog sluta läsa här haha... Linisen dina pass är helt galna!

Jag har känt mig småkrasslig och på onsdag ska vi ut i fält hela dagen. Ska stå i vatten, men vadarstövlarna var rätt varma så hoppas det inte blir kallt! Rätt varmt i luften nu iaf. :) Tar det lugnt idag och imorn, vill inte riskera att bli dålig nu när vi ska ut!
 
Sv: Beach 2013 del VII

Du har inte något ställe nära som har det då? :)

Linisen: haha, ja det tänker jag också ibland. :p
 
Sv: Beach 2013 del VII

Ah, jag förstår. Du kan inte lägga ett par lager typ coachtejp där den ska ligga då? :)

Ja, det är rätt najs faktiskt. :)
 
Sv: Beach 2013 del VII

Vet inte. Jag har kört med en tunn liten matta som jag virat runt stången, men det gör ont ändå. Vet inte om jag gör fel eller vad grejen är... Blä.

KL

Nu ska det sovas! Natti!
 
Sv: Beach 2013 del VII

Duktig du är som kör så tungt! Men ska man inte ha stången på trapezius? Typ vilandes på musklerna? Eller kanske gör ont ändå, har aldrig kört benböj så tungt (hej 8 kg haha).

Mammas: Du är också grym som spinner! Och att det inte är jättejobbigt måste ju innebära att din kondis är bra! Heja!

Linisen: Vilket pass! Förstår att du är trött, bra jobbat :)
 
Sv: Beach 2013 del VII

Nja, det närmsta är friskis 5 km bort... men det är alltid massor av folk där och jag trivs inte riktigt på friskis. Sen blir det alltid ett projekt att ta mig till gymmet då, så det blir inte av så ofta. Satsar jag på promenader, löpning och hemmaträning blir det av. I Sundsvall bodde jag typ 500 m från ett helt fantastiskt gym, så jävla skönt.
 
Sv: Beach 2013 del VII

Fråga på gymmet? :)

Wys, haha, ja eller så skriver jag in för låg maxpuls. :p men när vi låg åå 75% var det svårt att inte trampa på och komma upp för högt, 80 % var lagom om man trampade på liite lite, 85 började bli svårt att orka i efter en kvart sådär och när vi skulle uppåt 90 var jag helt slut. :p men som sagt, kul! :D

Skönt att du är frisk nu! :)
 
Sv: Beach 2013 del VII

KL* lite halvt om halvt OT.

Vet inte om ni hört/sett/läst om det än, men Boston Marathon gick idag (ett av loppen jag vill springa när jag väl lärt mig tycka om att springa och har kondisen till det). Två bomber exploderade vid mållinjen och hitintills är det två döda och 23 skadade enligt några Amerikanska källor samt expressen.
 
Sv: Beach 2013 del VII

Praeterea: Gå en långpromenad och kör lite styrka hemma? =)

Det blev typ så. Eller, det blev åtminstone en jävla långpromenad. Tänkte gå en uppmärkt runda i skogen som skulle vara 7,5 km, så hemifrån mig ca 9 km, lite lagom på kvällskvisten tyckte jag. Knallade iväg och tyckte det var riktigt trevligt och mysigt. Efter lite drygt halva började det regna lite. I nästa korsning hittade jag inte längre skylten med uggle-symbolen på. Det började bli mörkt. Jag hade ingen mobil. Ingen visste var jag var. Det var första gången jag var i just den delen av skogen. Just där och då tyckte jag inte att den där idén med långpromenad var sådär jättebra längre. Nu visste jag att skogen inte är jättestor, den är liksom omringad av vägar, så att nånstans skulle jag ju komma till en väg och välja rätt håll och komma tillbaka. Och det gjorde jag också till slut. Lättnaden att se ljusen från det jag visste var rätt ställe och jag nästan var hemma var stor. Det som var tänkt att vara bara en promenad blev en rätt lång runda med inslag av löpning, för när mörkret föll ville jag bara ta mig därifrån så fort som möjligt. Det som var tänkt att bli ungefär 9 km blev istället nästan 14 km.

Jag tror jag hoppar över det här med styrka ikväll.....
 
Sv: Beach 2013 del VII

KL* lite halvt om halvt OT.

Vet inte om ni hört/sett/läst om det än, men Boston Marathon gick idag (ett av loppen jag vill springa när jag väl lärt mig tycka om att springa och har kondisen till det). Två bomber exploderade vid mållinjen och hitintills är det två döda och 23 skadade enligt några Amerikanska källor samt expressen.

Men fy! :(
Vet man varför där var bomber?
 
Sv: Beach 2013 del VII

Läser nu att de hittat ytterligare sprängladdningar utefter banan som nu desarmerats. Vad är det för jävla galning/galningar i farten?! :crazy:
 
Sv: Beach 2013 del VII

Samma här, har letat uppdateringar i nästan en och en halv timme nu.

Det undrar jag med, först biosalonger, sen skolor och nu marathon? 68 svenskar deltog enligt någon av de svenska tidningarna (hd, expressen, aftonbladet har jag kollat på).

Pilot: inte vad jag kan hitta i alla fall..
 
Sv: Beach 2013 del VII

Men fy! Vilka idioter! Så extremt tråkigt och tragiskt :(

kl

Min dag har blivit skit mot vad den skulle...

Unghästen har ändrat på sig så ingen sadel (provade 5) passar längre = blev longering ist för ridning.
Skulle promenerat till jobbet men tjejen jag tänkt åka med hem hade bytt passet = blev tvungen att ta bilen.
Kom iväg sent från jobbet = opepp på att träna. Tvingade mig ändå dit men blev helt slut efter 40 min, skulle kört iaf 20 min till...
Sen när jag kom hem avslutade jag min 1,5 kg godispåse som jag började på i lördags, resonerade som så att det var lika bra att den tog slut...

Så eh.. allt jobbade verkligen med mig idag, verkligen...

Men men, nya tag imon (när det ska regna..) :bump:
 
Sv: Beach 2013 del VII

Nya tag idag låter bra, det blir sådana där skitdagar ibland men det är bara att inte låta sig nedslås. Kör hårt! :)
 
Sv: Beach 2013 del VII

*kl*

Jäklar vad ni tränar på! Linisen, du är såå cool som kör crossfit, det är långt kvar tills jag vågar köra ett sånt pass... :o Fast kul låter det! ;)

Idag blir det cykling och sen ta sig till gymmet. Är dock inte alls sugen på styrketräning, så jag tänker mig ett längre powerwalk/joggpass på löpbandet om det inte är galen kö, och så bara en eller två maskiner.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 531
Senast: Twihard
·
Kropp & Själ Jag har insett att det är dags för mig att tackla min tandvårdsrädsla.. fobi.. men hur gör man? Jag har inte varit hos tandläkaren på...
Svar
9
· Visningar
268
Kropp & Själ När jag var ung tonåring, sisådär år 2000, fick man hem produktprover med infoblad i brevlådan. Ibland delades de ut i skolan också har...
Svar
10
· Visningar
598
Senast: movi
·
Kropp & Själ Blev lite inspirerad av tråden under Barn som behandlar FHM's rekomendationer om skärmtid. Vad har man egentligen en padda till? I min...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
2 429
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp