Beach 2013 del VII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2013 del VII

Grymt skön start på veckan för min del:
12 km på cykel i morse och 1 kilometer simning nu på kvällen.

Det var ganska mycket folk i poolen och jag var tämligt irriterad mest hela tiden, vilket verkligen gav utdelning när jag kollade mobilen efteråt: 40 vändor (+den obligatoriska duschen innan osv) på 34:46, en förbättring med nästan 7 minuter.
Bra jobbat, Blåbär! :D

Nästa gång ska jag nog ta med mig mobilen in i själva simhallen för att få en mer exakt tid.
Nu lämnar jag den i omklädningsrummet, så själva simtiden blir det ju lite sådär med.
 
Sv: Beach 2013 del VII

bbeach eller möjligtvis bbeach13, tycker jag :)

Jag är för övrigt ny i tråden men känner att jag behöver lite extra träningsmotivation efter en lång och sjukdomskantad höst/vinter/vår. Just nu är jag dunderförkyld men så snart jag vågar ska jag sätta igång med träningen igen! Det blir i huvudsak promenader, tid på crosstrainern, löpning och styrketräning för min del.


Vad är det för utmaning som ni skrivit om tidigare?
 
Senast ändrad:
Sv: Beach 2013 del VII

Knapp

Måste man ha instagram konto för att kunna kika på bilderna?

Jag blir inte klok på mig själv. Jag som skulle träna och äta ingenting. Idag har träningen hängt som ett mörkt moln över huvudet. Jag har gått runt hela dagen (har storstädat på gården) och känt efter vilka krämpor jag har. Nu ikväll tänkte jag, men om jag gör halva då? Genast kändes det mycket lättare och jag såg fram emot att träna. O_o
Då tycker jag överlag inte att passet är särskilt tungt, men jag kör slut på mig. :(
 
Sv: Beach 2013 del VII

Ett halvt pass är ju jättebra om du kände att det var just det du klarade av. :) Träning man inte ser fram emot brukar inte bli bra, så hellre ett halvt pass som känns okej än ett helt som man bara bävar för! :)

Och ja, på webstagram kan man kolla instagrambilder på nätet :)

KL

Nu är jag hemkommer från Body Pumpen vilken gick riktigt bra idag! Körde på mina 21 kg på knäböjslåten vilket är det jag har kört som max(några gånger tidigare med) och det känns helt okej med jag får så satans ont i nacken, haha.
Helt genomkörd och trött i hela kroppen, ser på Biggest Loser nu och lär nog sova föribannat gott när jag lägger mig.
 
Sv: Beach 2013 del VII

Kl

Jag äter antibiotika (igen) mot UVI, mår alltid riktigt pyton när jag har det (mina njurar funkar trots allt bara 52% resp. 48%) men snart är jag på g igen.
Min syster och jag drar igång träningen nästa vecka igen :)

Igår var jag med några kompisar på hingstfestival där det även var betäckningsauktion, slutade med att jag och min bästis tittade menande på varandra och började buda. Så vi får föl nästa år på gården igen :angel:
Mammas kommentar: "era jääävla knäppgökar!!" Bästis mammas kommentar: "åhh ni är ju riktiga affärskvinnor!!!" :D
 
Sv: Beach 2013 del VII

Ah, tankemiss från min sida, täkte inte på att det kan vara olika uppsättningar, hos oss finns bara 1, 2,5, 5 och 10, då får inte 10,5 plats på stången. :)
 
Sv: Beach 2013 del VII

Bra jobbat, 22 är mycket. Jag ökade till 24 sist, det gick helt ok. :)

Knapp

75 min spinning var... inte så jobbigt! :eek: känner musklerna i rumpan nu dock. :p
 
Sv: Beach 2013 del VII

Gott! :) Jag tycker det känns helt okej i benen, men jag koncentrerar mig på den satans nacken som gör så ont när stången blir tung...

Fan vad duktig du är! Spinning är så satans jobbigt!
 
Sv: Beach 2013 del VII

*knapp*
Hemkommen från svinjobbigt pass idag. Idag bestod passet av

låga chins
burpees
planka i ringar
bakåtvända finnen
låga chins
handstående
tricepsarmhävningar
hopprep
höga hopp på matta
vadpress
burpeese
armhävning på box
dips på bänk
steps på bänk
toe to ring
grodhopp på matta

Avslutades med planka 2x40sek på varje station. Måste jag säga att jag mår lätt illa och är fortfarande skakig?! Imorgon väntas det gymdejt och ridning.
 
Sv: Beach 2013 del VII

Hmm, men ska inte stången ligga nedanför nacken? På den "köttiga delen" brukar min instruktör säga. Jag får ont i ländryggen när jag har höga vikter och jag slarvar med magstödet. :p

Ja, men det är kul också tycker jag. :) sedan ger det mer pepp att jag börjat få snygga lår mha spinningen. :D men pulspassen är roliga, det rekommenderar jag att testa om ni har det.
 
Sv: Beach 2013 del VII

Fan vad grym du är som kör det där! :banana:

Jag har crosstraining inbokat på onsdag... ny instruktör för mig men har hört att han kör jobbiga pass.

Imorgon är det shape (typ funktionell styrka ) på fm och grit på em. Kul! :D
 
Sv: Beach 2013 del VII

Åh spinning :love: jag gick jätteofta på spinning när jag bodde i Sundsvall. Saknar det gymmet.

Är för övrigt nöjd med mina promenader: 9 km igår och 9 km idag :)
 
Sv: Beach 2013 del VII

tack! :)

Men idag när jag stod på tjocka mattan och gjorde dessa jävla upphopp rent utsagt så undrade jag om jag inte var lite dum i huvudet som gjorde det frivilligt och dessutom betalar för det! Men det känns grymt nu. Crosstraining är skitkul! Och svinjobbigt ;)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 530
Senast: Twihard
·
Kropp & Själ Jag har insett att det är dags för mig att tackla min tandvårdsrädsla.. fobi.. men hur gör man? Jag har inte varit hos tandläkaren på...
Svar
9
· Visningar
268
Kropp & Själ När jag var ung tonåring, sisådär år 2000, fick man hem produktprover med infoblad i brevlådan. Ibland delades de ut i skolan också har...
Svar
10
· Visningar
598
Senast: movi
·
Kropp & Själ Blev lite inspirerad av tråden under Barn som behandlar FHM's rekomendationer om skärmtid. Vad har man egentligen en padda till? I min...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
2 429
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp