Beach 2013 del VII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2013 del VII

kl

I helgen har jag varit obeachig eftersom jag och killen hade en weekend i Stockholm. Vi gottade oss på Grand Hotel och åt massa gott, detta plus ingen som helst träning (förutom att vi gick hur mycket som helst = ont i fötterna) så känns min kropp väldigt degig just nu:p

Jag vet inte hur jag ska lägga upp veckan eftersom det känns som att jag är på väg att bli sjuk och min tå gör fortfarande ont:(

Idag var jag hos läkaren för att kolla upp andningen och jag ska nu testa att använda en inhalator när jag får problem (även om läkaren inte riktigt trodde det) samt ta tabletter för magen och se om det kan ha något samband. Även blodprov är tagna och hon lyssnade på lungor och hjärta som var i utmärkt form:D
 
Sv: Beach 2013 del VII

kl

Jag känner mig rätt seg idag, vet inte om det beror på att jag sov för lite i natt kanske. Funderar ändå på att skippa jympan ikväll, det är ett ganska tufft pass och ifall det är sjukdomstecken jag känner så vill jag vila i förebyggande syfte. Framför allt vill jag se till att vara pigg till skivstången imorgon :D Det blir nog en promenad bara, möjligtvis lite yoga eller styrkeövningar. :)
 
Sv: Beach 2013 del VII

*kl*

Planen för idag var ett hårt gym-pass. Naturligtvis har jag då glömt att lägga träningsbyxorna i gym-väskan. :rage: Åååh jag blir så trött! Det får bli ett pass imorgon istället. Då SKA jag ta mig iväg trots att kompisen inte kan köra då!
 
Sv: Beach 2013 del VII

KL

Min vecka 6 har verkligen varit en vecka av bläh, det syns även på vägning och mätning.
Och jag piskade faktiskt ut mig själv på 12 km cykling innan jag vägde mig för att inte få tvärångest... Vecka 7 börjar således med två pass, eftersom jag ska simma ikväll. Det ser jag fram emot :)

Vikt:

Totalt: - 3,2 kg
Vecka 6: -0,1 kg
Vecka 5: +0,6 kg
Vecka 4: -0,7 kg
Vecka 3: -2 kg
Vecka 2: +1 kg
Vecka 1: -2 kg

Mått:

Midjemått där midjan är som smalast:
Totalt: -4 cm
Vecka 6: 0 cm
Vecka 5: 0 cm
Vecka 4: -1 cm
Vecka 3: -1 cm
Vecka 2: -1 cm
Vecka 1: -1 cm

Strax under naveln, där jag är som tjockast:
Totalt: -8 cm
Vecka 6: -1 cm
Vecka 5: -1 cm
Vecka 4: 0 cm
Vecka 3: -1 cm
Vecka 2: -1 cm
Vecka 1: -4 cm
 
Sv: Beach 2013 del VII

kl

Jag är verkligen som natt och dag. Ena stunden har jag knappt motivation att bre en macka, nästa står jag och bakar bröd.
Så nu är tekakor på gång här hemma. Visserligen har det gjort att jag inte ätit någon frukost, och att jag kommer äta en jävla massa mackor istället för lunch - men vad sjutton gör det?!
 
Sv: Beach 2013 del VII

Men vad gött! :D

Din relation till mat kanske är lite som min kreativitet? Den blixtrar inte bara till helt plötsligt utan måste liksom matas och underhållas för att öka och växa.
 
Sv: Beach 2013 del VII

Men så gott med nybakat! :love:

Jag åt inte heller frukost, men så gick jag upp rätt sent med... :p
 
Sv: Beach 2013 del VII

Haha det hade jag gärna gjort om jag haft vägarna förbi. Dessvärre är jag inte i krokarna förrän på onsdag, och då har dom ju hunnit svalna. Dom är som godast när dom kommer direkt ur ugnen :d
 
Sv: Beach 2013 del VII

Börjar tycka det är lite kul att tom instruktören räknar med massa avbokningar :p

Fick plats iaf, lite trötta ben men kändes helt ok.

Funderar på om jag ska ge henne en chans till eller be om nån annan, det var inga tider närmsta veckan som var klockrena.
 
Sv: Beach 2013 del VII

Haha, ja det är lite lustigt. :p

Men det beror lite på pass/instruktör också. Det passet jag har bokat ikväll är för den enda instruktören jag inte kommit in på passet när jag åkte dit, och jag har gått från köplats 7 till 2 på en vecka, så jag vet inte ens om jag kommer med. Hoppas att två avbokar de närmaste timmarna eller inte dyker upp. I annat fall får jag väl gymma iof.

Körde ett kort pass i gymmet idag innan corepasset, blev liiite biceps och ett gäng övningar för triceps, de var rätt möra i slutet. :)
 
Sv: Beach 2013 del VII

Näringsdryckerna jag tog igår och idag har verkligen varit äckliga och samtidigt helt smaklösa, hoppas det beror på att dom var gamla för om alla smakar så här kommer jag inte kunna få i mig dom.

Ångesten är skyhög nu för att jag har druckit flera hundra kalorier utöver maten och att det dessutom varit äckliga kalorier= bortkastade kalorier som jag hade kunnat lägga på något annat. Sen känner jag mig så äcklig, illamående och tjock just nu och näringsdrycken ligger som en klump i magen, vill ha den ogjord för det känns som jag gått upp minst ett kilo bara idag. Får ni också extra ångest av äcklig mat och tänker att ni hellre skulle velat vara utan den?

Men jag får ge dom en chans till, testa de nya näringsdryckerna och prova igen, annars måste jag ersätta dom med något annat.

Måste försöka att inte tänka på den där näringsdrycken jag just drack men vet inte vad jag ska tänka på istället...Film går inget bra att se, inte läsa, inte göra korsord för jag känner hela tiden den där ångesten som gör det svårt att koncentrera mig. Får försöka tänka att näringsdryckerna är medicin för mig.

Okej, inte varit inne på ett dagar, hade flera sidor att ta igen :p

Men främst till dig Qelina
Vet du vad? En näringsdryck är just en näringsdryck. Den är fullproppad av massor av viktiga mineraler och vitaminer som du förlorat under svält. Den tvingar inte din kropp att gå upp i vikt, den hjälper sig att bli frisk. Det är ABSOLUT inga "onödiga, bortkastade, äckliga kalorier"! Det är inga onödiga kalorier alls. Bara bestäm dig för att bli frisk: Det går inte att kompromissa med en ätstörning för den skriker till dig att du är fet, har fel gör fel och allt är fel hela tiden! Dra inte ner på något annat för att ta en näringsdryck. Den ska tas UTÖVER ett normalt intag! Även om det är jobbigt (jag vet exakt hur det känns, jag drack tre stycken per dag!) så bestäm dig. Att det är DU som har kontrollen över DITT liv.

För att inte gå runt och ha ångest och inte tänka på att du just druckit en näringsdryck? Gör listor på saker du vill kunna göra. Vad vill du göra i framtiden? Vad har du för drömmar? Vad har du för visioner? Gör listor!

När jag hade vidrig ångest tänkte jag alltid på det jag ville göra men inte fick. Jag tänkte på härliga sommardagar med vänner på stranden (där ingen kollar på mig med "stackars-magra-tjej"-blicken) jag tänkte på att få träna, jag tänkte på glädje. Skratt. Lycka. Bli kär. Kärlek. Tryggheten i mig själv. Allt det där jag ville ha, som jag visste att anorexian aldrig skulle ge mig.

Jag ville (och vill!) vara huvudrollen i mitt liv. Med anorexian som "livskamrat" skulle jag aldrig få allt det där fina i livet: Varma kramar på söndagsmornarna, varma leenden, härliga skratt, varma sommarkvällar med vänner, vara upp-över-öronen-kär. Allt det där skulle bytas mot det jag redan hade: 2 ton ångest, tvång, lögner, tvång, ensamhet, tomhet, gråt, dödstankar. Någonstans inuti mig vägrade ta det, jag ville bli fri. Någonstans på vägen slutade jag fundera över om näringsdrycken var "farlig" eller inte. Den var en port till frihet liksom. I början var det mitt största hot, en inkräktare på min trygga mark. Men sen, tja. Det är ju bara en nyttig dryck liksom!

Kom ihåg att alla kilon du är ifrån normalvikt inte är fett. Du har tappat muskler. Jag väger normalt idag, och har fått tillbaka MUSKLER. För det var det jag svalt bort mestadels. Idag struntar jag i om jag har en mjukmage eller sexpack-mage. Egentligen. För inget av det där definierar mig som person. Inte mig, inte dig eller någon annan. Jag vill vara frisk och stark! Inte trött, utmattad, yr och hungrig.

Idag tog jag en näringsdryck (har flera kartonger över) fast jag inte behöver det. Varför? Kände mig lite trött, lite förkylnings-känning. Tänkte att det var perfekt läge med lite vitamin & näringsboost! Jobba med och för din kropp inte emot den. Ni är ett team! Ni ska ju bli starka och oslagbara! Kom igen nu! Dra inte ut på eländet. Bara att hugga i! kämpa, låt inte allt det fina gå förlorat! Kämpa på!!!

Blev kanske lite off topic.. :)

KL

Längtar ihjäl mig till nästa boxpass med min fina vän! Ska även gå på lite andra pass i veckan! Känns så himla bra att vara tillbaka mot ett starka jag! Endorfinerna rusar och LIVET ÄR TOPPEN! :banana:
 
Sv: Beach 2013 del VII

Okej, inte varit inne på ett dagar, hade flera sidor att ta igen :p

Men främst till dig Qelina
Vet du vad? En näringsdryck är just en näringsdryck. Den är fullproppad av massor av viktiga mineraler och vitaminer som du förlorat under svält. Den tvingar inte din kropp att gå upp i vikt, den hjälper sig att bli frisk. Det är ABSOLUT inga "onödiga, bortkastade, äckliga kalorier"! Det är inga onödiga kalorier alls. Bara bestäm dig för att bli frisk: Det går inte att kompromissa med en ätstörning för den skriker till dig att du är fet, har fel gör fel och allt är fel hela tiden! Dra inte ner på något annat för att ta en näringsdryck. Den ska tas UTÖVER ett normalt intag! Även om det är jobbigt (jag vet exakt hur det känns, jag drack tre stycken per dag!) så bestäm dig. Att det är DU som har kontrollen över DITT liv.

För att inte gå runt och ha ångest och inte tänka på att du just druckit en näringsdryck? Gör listor på saker du vill kunna göra. Vad vill du göra i framtiden? Vad har du för drömmar? Vad har du för visioner? Gör listor!

När jag hade vidrig ångest tänkte jag alltid på det jag ville göra men inte fick. Jag tänkte på härliga sommardagar med vänner på stranden (där ingen kollar på mig med "stackars-magra-tjej"-blicken) jag tänkte på att få träna, jag tänkte på glädje. Skratt. Lycka. Bli kär. Kärlek. Tryggheten i mig själv. Allt det där jag ville ha, som jag visste att anorexian aldrig skulle ge mig.

Jag ville (och vill!) vara huvudrollen i mitt liv. Med anorexian som "livskamrat" skulle jag aldrig få allt det där fina i livet: Varma kramar på söndagsmornarna, varma leenden, härliga skratt, varma sommarkvällar med vänner, vara upp-över-öronen-kär. Allt det där skulle bytas mot det jag redan hade: 2 ton ångest, tvång, lögner, tvång, ensamhet, tomhet, gråt, dödstankar. Någonstans inuti mig vägrade ta det, jag ville bli fri. Någonstans på vägen slutade jag fundera över om näringsdrycken var "farlig" eller inte. Den var en port till frihet liksom. I början var det mitt största hot, en inkräktare på min trygga mark. Men sen, tja. Det är ju bara en nyttig dryck liksom!

Kom ihåg att alla kilon du är ifrån normalvikt inte är fett. Du har tappat muskler. Jag väger normalt idag, och har fått tillbaka MUSKLER. För det var det jag svalt bort mestadels. Idag struntar jag i om jag har en mjukmage eller sexpack-mage. Egentligen. För inget av det där definierar mig som person. Inte mig, inte dig eller någon annan. Jag vill vara frisk och stark! Inte trött, utmattad, yr och hungrig.

Idag tog jag en näringsdryck (har flera kartonger över) fast jag inte behöver det. Varför? Kände mig lite trött, lite förkylnings-känning. Tänkte att det var perfekt läge med lite vitamin & näringsboost! Jobba med och för din kropp inte emot den. Ni är ett team! Ni ska ju bli starka och oslagbara! Kom igen nu! Dra inte ut på eländet. Bara att hugga i! kämpa, låt inte allt det fina gå förlorat! Kämpa på!!!

Blev kanske lite off topic.. :)

KL

Längtar ihjäl mig till nästa boxpass med min fina vän! Ska även gå på lite andra pass i veckan! Känns så himla bra att vara tillbaka mot ett starka jag! Endorfinerna rusar och LIVET ÄR TOPPEN! :banana:

Bra skrivet och starkt av dig att ta dig ur!! :bow:

Två hästar ridna och 10,22 km sprungna vid stallet. Såklart motvind uppför alla backar så genomsnittstiden blev 5:47 min/km, men pulsen låg på genomsnitt 179 så var ändå ganska hårt så jag normalt ligger kring 170! :p Min rygg är dock inte alltför glad just nu, hoppas min kiropraktor snart är tillbaka från semester... Riktig vårvärme här idag! :love:

cili: Bra att du börjar få lite bättre rutiner iaf, några dagar/vecka är ju bättre än inga dagar/vecka.
 
Sv: Beach 2013 del VII

Fick en tid till min sjukgymnast till i nästa vecka!Hoppas bara att jag kan träna som vanligt fram till dess. Spinning ikväll. :)
 
Sv: Beach 2013 del VII

Alltså :love: :bow:
Vad stark du är!

Jag har en annan JÄTTEVIKTIG sak som jag tycker att vi behöver reda ut i den här tråden:
Vi behöver nog en officiell bukebeachhashtag på instagram.
bukebeach?
bukeb13?
bbeach2013?

Vad säger ni?

insapinsta_516c0157e087c31947787534.jpg
 
Sv: Beach 2013 del VII

BB13, så kommer alla följa er i tron om att ni ska vara med i big brother? :D

//har inte heller instagram ;)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 530
Senast: Twihard
·
Kropp & Själ Jag har insett att det är dags för mig att tackla min tandvårdsrädsla.. fobi.. men hur gör man? Jag har inte varit hos tandläkaren på...
Svar
9
· Visningar
268
Kropp & Själ När jag var ung tonåring, sisådär år 2000, fick man hem produktprover med infoblad i brevlådan. Ibland delades de ut i skolan också har...
Svar
10
· Visningar
598
Senast: movi
·
Kropp & Själ Blev lite inspirerad av tråden under Barn som behandlar FHM's rekomendationer om skärmtid. Vad har man egentligen en padda till? I min...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
2 429
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp