Beach 2013 del VII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2013 del VII

Tack du! :) Jag är ju inte direkt nöjd med haha, men men. Va tusan. Ny vecka imorgon och den som har gått tycker jag ändå varit okej. :)
 
Sv: Beach 2013 del VII

Dejt? ;)

+ sleepan

Tack, det känns bra ändå, även om jag föredrafit att vara frisk. :p :)

Raider , ja, det är ju prioriteringar, träna eller festa? :p
 
Sv: Beach 2013 del VII

KL
Tycker de flesta av er verkar ha haft bra veckor överlag, trots lite sjukor och sånt. Jag kan på rak arm inte säga vad jag har gjort den här veckan, men den har varit rätt bra tror jag. Jag är liksom inte så strukturerad att jag lägger sånt på minnet... fast skulle jag sätta mig och fundera skulle jag säkert komma ihåg det. :D

Har däremot haft en så himla bra helg! I fredags blev det restaurang och skitsnack. I lördags blev det först en galen shoppingrunda, sedan förfest och utgång och det är så jävla kul att dansa! Idag har det varit en lugn dag i sommarvärmen som helt plötsligt drabbade oss. Eftermiddagsbrunch i trädgården hos en vän, så jag har blivit lite solbränd på axlarna. Sen hem till en annan vän och byggt IKEA-möbler. Bara så jäkla gött att hänga med trevliga människor och njuta av livet.

Mitt största problem just nu: ta med träningskläder och gå till gymmet efter jobbet imorgon, eller gå hem och gå en långpromenad i skogen? Det senare lockar helt klart mest, då kan jag dessutom passa in det med lite mer andra praktiska grejer som tvätta och sånt, som behöver göras. Jag vill ju njuta av solen så länge det varar....
 
Sv: Beach 2013 del VII

KL

Ur ledighetssynpunkt har min helg varit fantastisk. Har sovit ordentligt, varit aktiv hela dagarna och känt mig utvilad och konstant genuint glad precis hela helgen! Ur matsynpunkt har det varit diskuterbart.. Åt american pancakes med lönnsirap och grejer till frukost idag, har ätit en massa chips och brödpinnar och godis och grejer hela helgen. Och bullar, macrons och annat gott... Men det var det värt! Nu har jag nya krafter att ta tag i nästa vecka! :bump:
 
Sv: Beach 2013 del VII

Jag är så sjukt stolt över mig själv! :banana:
2,21 km sprungna! 7,nånting i genomsnitt per km, jag är (alltför) medveten om att det är långsamt men jag sprang hela vägen i vad som faktiskt kan kallas för behagligt tempo (det visste jag inte ens att jag hade nåt :p).

Efter det sprang jag brant backe två gånger. Sen gick vi en omväg på vägen hem bara för att det var skönt att vara ute, och då sprang jag lite till. Var kom den orken ifrån? Jag kan inte springa, sist jag sprang så långt var i höstas och då var det mkt jobbigare. I annan konditionsträning är jag väl hyfsad iaf, men nej, inte att springa. Och det var roligt!

(ännu mer) kl
Nått mina mål den här veckan.

5 pass, varav två dubbla (4 var målet).
Godis/sött max två gånger (2 ggr, och med "rätt tänk" större delen av veckan).
Gått ner 1 kg (2 kg i april är målet) och tappat 2,5 cm i midjan.

Träningspassen=
30 min spinning
30 min core
2*55 min bodypump
55 min aerobics
30 min gym
2,2 km jogging

Nu ska jag avboka så att jag har ett pass i stället för tre imorgon. Nästa veckas planering ser ut så här:

Måndag: Intromöte med PT inkl träning
Onsdag: Zumba
Torsdag: Bodypump
Lördag: Bodypump

Tisdag och/eller söndag springa. Och så promenader på det. Viss reservation dock för att en kompis ev. kommer på besök i helgen.
 
Sv: Beach 2013 del VII

Det ska inte vara några problem. Jaa, sthlm trail verkar riktigt rolig. Hade du tänkt springa den?

Dock känner jag av min vad idag igen, reserverar mig innan jag varit till sjukgymnasten. :(
 
Sv: Beach 2013 del VII

Jag skulle gärna vilja, men jag vet inte om jag kommer fixa det då :o Stockholms brantaste var ett av målen för i år, men sen har jag varit sjuk så vansinnigt mycket och efter det varit lite rädd för att börja springa igen, eftersom jag blivit sjuk varje gång. Nu har jag tagit det väldigt och lugnt och *peppar peppar* hållit mig frisk.

Hoppas vaden slutar bråka.
 
Sv: Beach 2013 del VII

KL

Qelina: Du är superduktig som fått i dig näringsdryckerna! Heja dig :bump:

cili: Vad härligt att du fått i dig ordentlig mat! :bump:
 
Sv: Beach 2013 del VII

Hmm, men lär inte stockholms brantaste vara värre? Och tidigare. Den låter iof kul men jag måste ta ännu mer ledigt då, minst två dagar så det känns sådär... men lyssna på kroppen!

Ja, hoppas att det är något lindrigt. Och hoppas att min sjukgymnast har tid snart också. :)
 
Sv: Beach 2013 del VII

Vet inte exakt hur slingorna ser ut, men Sthlms brantaste är 3 km och Sthlm trail 5 km, varav en del är uppför Hammarbybacken. Men jo, just eftersom trail går senare så funderar jag att eventuellt försöka vara med där. För brantaste tror jag verkligen blir för tidigt.
 
Sv: Beach 2013 del VII

Och nu kom jag på att brantaste går elitloppshelgen, så det är uteslutet ändå. Skönt, då behöver jag inte gräma mig över att inte kunna vara med :D
 
Sv: Beach 2013 del VII

Haha ja visst är det så! Ska nog dock hålla mig till att inte festa mer än 1 ggn/vecka så träningen ändå kan hållas som den ska :D

Praeterea: Gå en långpromenad och kör lite styrka hemma? =)

Jenka: Härligt kämpat! Duktigt att göra mer än målet! :D


Kl

Har satt upp schema för kommande vecka nu! Det blir tufft men jag känner mig taggad så det ska gå awesome! :D

Måndag: Rida 2 hästar, gå till jobbet (7 km), gymma 1 h (ben)
Tisdag: Rida 2 hästar, cykla 2 mil, träna ihop med en kompis (kondis/styrka/smidighet, 1 h), mymma 1 h 20 min (överkropp)
Onsdag: Rida 2 hästar, magövningar 20 min, 1 mil på crossen
Torsdag: Rida 2 hästar, Cykla till/från jobbet (2 x 7 km), gymma 1h 20 min (överkropp)
Fredag: Rida 1 häst, gå/springa 5 km, gymma 1 h (ben)
Lördag: Rida 2 hästar, cykla 2 mil, gymma 1 h 20 min (överkropp)
Söndag: Vila (jobba 8-22)

Totalt blir det ca 13 timmar + 11 ridpass :D
 
Sv: Beach 2013 del VII

Kanske, får kolla upp det!

Jenka, fan vad bra! :banana: Du har ju haft en riktigt bra vecka, och vad kul att du fått en bra känsla med löpningen :)
 
Sv: Beach 2013 del VII

Nu ska jag avboka så att jag har ett pass i stället för tre imorgon. Nästa veckas planering ser ut så här:

Måndag: Intromöte med PT inkl träning

Lagom irriterande då denna människa precis avbilade för andra gången i rad. Och passen jag tänkt gå på är fullbokade.

Får gå dit och se om jag får plats, annars gymma.
 
Sv: Beach 2013 del VII

Irriterande! Kan du inte be att få gå till någon annan då? Hoppas du får plats på pasden, men det går nog om du bokar nu och går dit. :)

Kl

Min plan för dagen: gymma och köra core på ett annat center, ikväll kör jag 75 min pulsspinning. :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 530
Senast: Twihard
·
Kropp & Själ Jag har insett att det är dags för mig att tackla min tandvårdsrädsla.. fobi.. men hur gör man? Jag har inte varit hos tandläkaren på...
Svar
9
· Visningar
268
Kropp & Själ När jag var ung tonåring, sisådär år 2000, fick man hem produktprover med infoblad i brevlådan. Ibland delades de ut i skolan också har...
Svar
10
· Visningar
598
Senast: movi
·
Kropp & Själ Blev lite inspirerad av tråden under Barn som behandlar FHM's rekomendationer om skärmtid. Vad har man egentligen en padda till? I min...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
2 429
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp