Beach 2013 del VII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2013 del VII

Givetvis är det ett alternativ, men det är ju lite tråkigt när inte träningstiden stämmer. Fast jag har nog hellre rätt kcal än tid
 
Sv: Beach 2013 del VII

Superbra jobbat med löpningen! Ingen tokig tid heller ju! Skitbra! :)

KL

Kan inte ni försöka peppa mig till löpning ikväll? haha.
Inte supersugen, men det är ju kalasfint väder och det borde jag utnyttja! :D
 
Sv: Beach 2013 del VII

Ut och spring med dig! Passa på när det är fint väder, det kommer vara jätteskönt och du kommer känna dig nöjd efteråt! ;)
 
Sv: Beach 2013 del VII

Nu har faktiskt jag sprungit så nu måste du oxå springa ;) Haha nejdå! Men pepp till att springa ikväll. Kommer kännas grymt skönt efteråt.

*knapp*
Här om dagen skulle jag sätta på mig en vanlig bh (har mest sportbh när jag jobbar och rider så det blir inte så ofta vanlig bh) och sätter på mig gamla vanliga, och det får ju plats ett halvt bröst till i bhn. Mina bröst som alltid varit typ samma storlek jämt, nu först börjar dom ändra sig. Ja ja, bara till att stanna på Cubus på resan upp till norrland på fredag.
 
Sv: Beach 2013 del VII

Idag blev det totalt 11,58 km avverkat, inte dåligt! Superhärligt väder ute. Började med 5,53 km promenad tillsammans med en vän och därefter sprang jag 5,3 km (gick lite i uppförsbackarna men sprang typ 90 % av sträckan) och gick sen de sista 750 meterna hem. I löpningen kände jag mig lite stum i benen men det gick hyfsat.

Så till veckans sammanställning:

Totalt har jag tränat i 8 h 1 min :bump:

Varav
1 h 33 min löpning (13,48 km totalt)
4 h 8 min promenad (23,17 km totalt)
1 h jympa
1 h skivstång
20 min yoga

Väldig nöjd med veckan, träningsmässigt. Maten har gått sådär, men inte helt katastrof. Kör vidare nästa vecka :)
 
Sv: Beach 2013 del VII

Vi får peppa varandra, jag hann inte nu under dagen så det får bli vid 9-halv10 när jag kommer hem från jobbet.

Kl
Vet fortfarande inte hur jag ska göra med morgonens trippla pass... Beslutsångest :p
 
Sv: Beach 2013 del VII

Men hörru, tusan vad bra! :) Vilken dag!
Tycker verkligen att det känns som att du kommit igång på riktigt nu. :)

Jenka: Absolut! Ikväll springer vi! Jag är hemma någon gång efter 19, men jag ska försöka peppa dig så att du också kommer ut sen!
 
Sv: Beach 2013 del VII

Ja det känns superbra! :) Det som känns bäst är att jag har ju varit sjuk ett par gånger men jag kommer tillbaka ganska snabbt igen, förut hade jag lagt av :p
 
Sv: Beach 2013 del VII

Näringsdryckerna jag tog igår och idag har verkligen varit äckliga och samtidigt helt smaklösa, hoppas det beror på att dom var gamla för om alla smakar så här kommer jag inte kunna få i mig dom.

Ångesten är skyhög nu för att jag har druckit flera hundra kalorier utöver maten och att det dessutom varit äckliga kalorier= bortkastade kalorier som jag hade kunnat lägga på något annat. Sen känner jag mig så äcklig, illamående och tjock just nu och näringsdrycken ligger som en klump i magen, vill ha den ogjord för det känns som jag gått upp minst ett kilo bara idag. Får ni också extra ångest av äcklig mat och tänker att ni hellre skulle velat vara utan den?

Men jag får ge dom en chans till, testa de nya näringsdryckerna och prova igen, annars måste jag ersätta dom med något annat.

Måste försöka att inte tänka på den där näringsdrycken jag just drack men vet inte vad jag ska tänka på istället...Film går inget bra att se, inte läsa, inte göra korsord för jag känner hela tiden den där ångesten som gör det svårt att koncentrera mig. Får försöka tänka att näringsdryckerna är medicin för mig.
 
Sv: Beach 2013 del VII

Vad får ni för psykisk hjälp i vården du går? För att bara äta upp sig i kilo räcker ju inte, att få hjälp ganska omgående för att slippa känna sig äcklig och även komma tillrätta med eventuella bakomliggande problem som bidragit till/orsakat sjukdomen känns ju ganska så nödvändigt...
 
Sv: Beach 2013 del VII

Håller med Lizan, det känns som att du behöver mer hjälp än bara att komma igång med ätandet...

Jag tycker att det låter jättebra att du verkligen försöker få i dig näringsdryckerna.
Tänk inte att du är tjock och äcklig, utan tänk att du ska bli pigg och stark och att du ska hjälpa din kropp att orka med att leva! Det finns så vansinnigt mycket fint och roligt att uppleva! Kram!
 
Sv: Beach 2013 del VII

Idag sköter jag mig lite bättre.
Två minibaguetter med ost + ett glas mjölk till frukost, som vanligt.
En liten päronfestis för att få i mig någon vätska under jobbpasset.

Men sen! Jag har stått och lagat mat i en hel jäkla timme :D
Så nu har jag avnjutit fläskkarré med råstekt potatis och bearnaisesås.
Blir lite stolt över mig själv. Hade den där "jag vill laga god mat"-känslan när jag åkte hem och tänkte att jag får bara inte släppa den den här gången. Sen fokuserade jag på slutresultatet medan jag lät kroppen gå på autopilot för att komma dit. Funkade riktigt bra. En och en halv matlåda blev det också.

Nu tänker jag ge mig själv en liten chokladhare till efterrätt för en väl genomförd middag.
 
Sv: Beach 2013 del VII

Och förresten.

Här är min vecka 6:

Måndag: - (ont i halsen)
Tisdag: 0,5 km simning
Onsdag: -
Torsdag: 1 km simning
Fredag: 11,94 km cykling
Lördag: - (men tränade på att göra armhävningar med bästa H)
Söndag: 12,01 km cykling

Total distans: 25,45 km

Övrigt:
Bläh.
Har verkligen ångest över träningen den här veckan.
Till mitt försvar har jag haft ett lurigt halsont och under fredagen kom det 1 dm snö, så cykelplanerna för lördagen blev liksom bara planer.
Har dessutom haft lösgodisfest under lördagen och i princip bara ätit snabba kolhydrater hela söndagen och ser inte det minsta fram emot måndagens mätning och vägning.

Bläsch.
 
Sv: Beach 2013 del VII

Du är så jäkla duktig som får i dig dom trots att dom inte smakar gott!! Verkligen imponerad!
 
Sv: Beach 2013 del VII

Nu blir det ingen löprunda här ändå. Kom just hem och insåg att jag var tvungen att prioritera mat framför träning.
Så nu håller jag på att göra blomkålsgratäng och tänkte att jag kanske skulle köra något träningsprogram från NTC istället :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 530
Senast: Twihard
·
Kropp & Själ Jag har insett att det är dags för mig att tackla min tandvårdsrädsla.. fobi.. men hur gör man? Jag har inte varit hos tandläkaren på...
Svar
9
· Visningar
268
Kropp & Själ När jag var ung tonåring, sisådär år 2000, fick man hem produktprover med infoblad i brevlådan. Ibland delades de ut i skolan också har...
Svar
10
· Visningar
598
Senast: movi
·
Kropp & Själ Blev lite inspirerad av tråden under Barn som behandlar FHM's rekomendationer om skärmtid. Vad har man egentligen en padda till? I min...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
2 429
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp