Beach 2013 del VII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2013 del VII

Haha, ja jag vet, men jag tror att den är hyfsaat synkad, brukar visa ett halvt eller ett kg mer än på morgonen om jag vägt mig samma dag, därför jag vågar lita på den. Kan iof vara att jag druckit dåligt också. :p
 
Sv: Beach 2013 del VII

Skönt att det är så :) själv håller jag mig till en våg, har blivit besviken på olika resultat allt för många gånger..
 
Sv: Beach 2013 del VII

Kl
Ang Loka har jag inte testat. Låter gott men risken är väl att det bara blir... Fel.

Har inte fått mkt gjort idag, tränat och lagat mat (tacos).
Höjde vikten på ben och rygg på bodypumpen och kan nog höja ytterligare på ryggen snart :)

Känner mig rätt duktig som inte tar del av sambons naturgodis för tillfället :D inte ens sugen...
 
Sv: Beach 2013 del VII

Loka choklad låter faktiskt ruskigt och då älskar jag ändå choklad! ;)

*kl*

Hyfsat lugnt vecka här! Löpintervaller i onsdags, klättring och bodybalance i fredags och så löpning idag troligen.
 
Sv: Beach 2013 del VII

Så kan jag också känna mig. Kan vara hungrig och inte känna minsta inspiration till att laga mat eller leta upp något jag är sugen på så då blir det istället att jag hoppar över att äta. Kan å andra sidan också vara riktigt inspirerad till att prova vissa rätter, men när jag väl står i köket för att laga maten tappar jag suget totalt..
Det är så himla irriterande! Man går runt i butiken och tänker "åh, det där vill jag laga ikväll! Eller nej, det DÄR vill jag laga ikväll!!" och tror att man har världens inspiration och kommer få till något riktigt gott när man väl kommit hem. Och sen bara tvärdör det och så äter man en ynka macka eller nåt istället.


Cili- Vet du vad den där spärren beror på? Hur går dina tankar kring maten och vad är det som stoppar dig från att laga till ens enkla maträtter? Känner du dig aldrig hungrig rent fysiskt eller är det en mental spärr? Kan det vara så att du kanske är deprimerad och därför har svårt att motivera dig eller ta tag i saker och har tappat matlusten?
Jo, jag känner mig hungrig nån gång då och då.
Om jag skulle gissa hej vilt så tror jag att det hör ihop med stress. Alltså inte stress över att äta, utan annat i livet - och att det i sin tur påverkar ätandet. Att jag när jag kommer hem är så jäkla matad med information och måsten att jag kraschar mentalt, sätter mig i soffan och "gör ingenting" tills jag är trött nog att gå och lägga mig.
Jag kan vara jättehungrig, men ändå inte lyckas ställa mig upp och laga till ens makaroner och pulversås. Har köpt hem wasas crisp'n 7 grains att ha vid sånna tillfällen nu. Dom står sig i evigheter, smakar jättegott och går i värsta fall äta utan pålägg alls. Då har jag ingen anledning att låta bli att äta helt och hållet i alla fall. Det är ju även av den anledningen jag alltid har en fylld godisskål. Det är alltid lättare att lyckas öppna pappret på en dumle och äta den, än att ställa sig upp och ägna flera minuter åt matlagning.
 
Sv: Beach 2013 del VII

Knapp

Vad bra det är att läsa här! Var på Ullared igår, :D så är redigt sliten idag, men så läser man tråden och får ändå inspiration till att ta sig ut och promenera eller springa! ska plugga lite först och sen ta mig ut.
Vågen visar ytterligare lite ner. står på 70.5 nu på morgonen!!! och mitt första delmål som ju är att komma under 70 är härligt nära!!! När jag gör det har jag gått ner 10 kilo!!! sen slutet på november. känns riktigt kul faktiskt! :)

Heja heja alla som kämpar!! ni är grymma som orkar trots sjukdomar och skador!
 
Sv: Beach 2013 del VII

Hoppas det ordnar till sig med ditt ätande snart.

*knapp*

Tanken var idag yoga och joggingtur. MEN! Fick en inbeordran på jobbet från 14. Dock sitter det fint med kvalificerad övertid och helgtillägg. Så jag får gott hålla mig till ridning idag. Tror dock att mina knän är glada för det. För jag har som lite småont i dom hela tiden. Känner dock inte av när jag springer eller rider.

Dessutom visade vågen lägstavikt idag. 71.6kg så jag hoppas dom där sista 1.6kg är borta till 1maj, eller egentligen 30april då vi ska på fest. Får jobba hårt nu :)
 
Sv: Beach 2013 del VII

kl

Finns det något sätt som man kan stoppa in en egen workout med egenuträknad kaloriåtgång på Endomondo?
Har roat mig med mitt wii fit nu när jag känner mig lite piggare och vill ha in det i endomondo för att få bättre översikt på vad jag gör, men det finns liksom ingen sport som går jämnt upp med kalorierna som wiiet räknat ut (och det diffar rejält: ungefär dubbelt så mycket på endo som i wiiet, oavsett vilken sport jag testar att lägga in).

Har blivit av med ett halvt av mina mystiska tre kilon också. Fast det kan ju lika gärna bero på att jag ätit betydligt bättre dagen innan förra vägningen.
 
Sv: Beach 2013 del VII

Gott med ny lägstavikt och övertid! :D Visst, man är ju gärna ledig en söndag men om det genererar mycket pengar så... :D :p
 
Sv: Beach 2013 del VII

Jobb på mitt schema även idag. Lite drygt, men ganska okej.
Blev mycket glad över att en kille jag i princip bor granne med dök upp på jobbet idag och dessutom frågade om jag vill ha skjuts hem. Det innebär att jag slipper vänta på tåget en timme, sen åka tåg, vänta på buss, hoppa av en bit hemifrån och gå med resväska. Nu får jag åka bekväm bil med trevligt folk direkt hem. TACKAR!
 
Sv: Beach 2013 del VII

Vilken tur du hade! Såna saker kan man bli så glad över :)

Min vecka har varit under all kritik, men jag tänker inte hänga upp mig över det. 2 styrkepass och ett spinningpass har det blivit. Avboka spinningen idag, eftersom det inte kändes försvarbart att köra spinning 12 timmar efter att man druckit en flaska rödvin :angel:
Förutom den hela flaskan igår blev det ett par nävar chips, men inget annat onyttigt iaf. Och onsdagens ben&jerry+choklad middag bidrar till veckans kaloriöverskott. Men SÅ mycket för mycket är det ju inte. Har varit allmänt dålig på alla plan denna vecka faktiskt, pluggat dåligt också.
Ny vecka nya tag! ;) imorgon :p
 
Sv: Beach 2013 del VII

Usch vad jag har tappat muskler och styrka! :p Har varit ute och sorterat bland lite grejer och kastat pinne med hunden, sen tyckte jag det såg hyfsat för jävligt ut på stallplan bland ensilagebalarna. Så jag krattade upp en himla massa hö på en hög, så det kan se lite fint ut och snön kan smälta under. Så jäkla apjobbigt!! Dyngsurt ensilage som sitter fast i isen... Mmmm!

Inne på lite halvtidspaus nu, sen ska jag ut och tvätta bilen. Det får nog duga för idag. :cool: Enligt termometern är jag lite extra varm idag, men jag hade ingen lust att låta en hel fin söndag gå till spillo!
 
Sv: Beach 2013 del VII

I samma "rad" som training, challenges etc finns lägg till workout (näst längst till höger). Vet inte hur det går till exakt då jag aldrig gjort det själv, men testa och se :)

Precis det som du skrev ang luset att laga mat är exakt så som jag känner mig ibland. Andra gånger är jag riktigt inspirerad till att laga något och ska precis till att börja när det är någon ingrediens som inte finns hemma... Det dödar lusten rejält. Jag är en sån person som lagar enligt receptet första gången och kan ändra om i receptet om jag gör rätten igen.
 
Sv: Beach 2013 del VII

kl
Jag ska ägna dagen åt en joggingtur, jobb och lite genetikplugg. Underbart väder ute så det blir väl en promenad också.
 
Sv: Beach 2013 del VII

Ellerhur. Så jävla gött att slippa krånglet! Mycket nöjd! :D

Alltså, jag tycker inte din vecka låter så katastrofal :) 3 träningspass är ju bra! Och jag tycker att det var vettigt att avboka spinningen idag, haha :p
 
Sv: Beach 2013 del VII

Om vädret fortsätter att vara fint ikväll så ska jag nog försöka ta mig ut på en joggingrunda. Börjar få rejält med ångest inför Göteborgsvarvet. Särskilt när mina syskon plus respektive tydligen satt och gissade på att jag skulle komma under 2 timmar på Varvet iår. You wish liksom. Jag känner pressen :p
 
Sv: Beach 2013 del VII

Kan du inte knappa in aktiviteten men med halva tiden mot det du körde för att få rätt kcal-förbrukning? :)
 
Sv: Beach 2013 del VII

*knapp*
Blev inget jobb för mig idag. Det gör mig inte så mycket även om pengarna suttit fint. Så jag tog mig ut på en löptur som var tänkt ca 3 km. Men slutade på 5.14km på 34:58min så det känner jag mig nöjd med ändå.
 
Sv: Beach 2013 del VII

KL

Jag har ALDRIG kunnat rocka rockring.
Heter det så, förresten?
Att rocka?

Hur som helst, jag har aldrig bemästrat denna konst och vill lära mig. Det ska tydligen vara kalasbra mag- och ryggträning.
Givetvis kan min man (som är irriterande bra på ALLT) och han har sagt att han kan lära mig.

Vad kostar en ringjävel?
Räcker det med en rockring från leksaksaffären till att börja med?
 
Sv: Beach 2013 del VII

En kompis fick en träningsrockring, som var lite tyngre och med lite inbuktningar på insidan som jag inte vet vad de var bra för... Men jag som inte kunnat rocka rockring sen jag gick på dagis kunde med den! :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 530
Senast: Twihard
·
Kropp & Själ Jag har insett att det är dags för mig att tackla min tandvårdsrädsla.. fobi.. men hur gör man? Jag har inte varit hos tandläkaren på...
Svar
9
· Visningar
268
Kropp & Själ När jag var ung tonåring, sisådär år 2000, fick man hem produktprover med infoblad i brevlådan. Ibland delades de ut i skolan också har...
Svar
10
· Visningar
596
Senast: movi
·
Kropp & Själ Blev lite inspirerad av tråden under Barn som behandlar FHM's rekomendationer om skärmtid. Vad har man egentligen en padda till? I min...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
2 429
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp