Beach 2013 del VII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2013 del VII

Byt yoghurten mot kvarg? Inte lika gött, men massa protein och mycket mindre socker :)

Och välkommen! :)
 
Sv: Beach 2013 del VII

Trollunge: Har du testat att behandla benet på något vis? Massage, stretch, vila som sagt, värme eller is..? Testa att gå en promenad så musklerna blir varma och sedan stretcha ordentligt? Svårt område att stretcha men det går hyfsat om man tänker efter.

Jag brukar stretcha efter träning, men det är ju svårt som du säger:p Sen har jag senaste veckan provat med lite Voltaren gel på för att minska inflammationen.

Grattis till jobbet!

Wysi - Ja det har du kanske rätt i. Ska nog provspringa imorgon, är det fortf inte bättre ringer jag en sjukgymnast på måndag!

knapp

30 min crosstrainer och 20 min styrka avklarat:) Ikväll blir det rejäl fest (hemma hos mig:p) och utgång verkar det som:D

Upptäckte även träningsvärk utsida säte/lår efter badmintonen. Och att typ lyfta ett glas med högerhanden är jobbigt! Det var hårda matcher igår;)
 
Sv: Beach 2013 del VII

+ hälla i lite vatten eller mjölk när man mixar om man vill ha en lite mer rinnig kvarg! (går lika bra att blanda mha en sked om man inte ska mixa i nånting)
 
Sv: Beach 2013 del VII

Känner inte av halsen idag, så det blir bodypump senare. :)

Meeen, på kolonilottens städdag idag fixade jag med staketet, satt alltså på huk. Och det gjorde svinont i vaderna varje gång jag skulle resa mig. Har ju fått lite ont efter burpees. Tror ni att det går över med vila eller bör jag ringa min sjukgymnast? Idag har jag inte tränat sedan i tisdags, och ändå kände jag av vaderna.

Sedan har jag blivit jättesugen på att börja bygga lite muskler. Träffade en kollega igår som lagt på sig rätt bra med muskler och jag vill också! Men alltså, hur gör man? Måste man ha en pt eller insatt polare, går det inte att köra själv?
 
Sv: Beach 2013 del VII

Hör med sjukgymnasten tycker jag, om du ändå vilat i flera dagar och känner av det... Kanske behövs stretch eller något utöver vila?
 
Sv: Beach 2013 del VII

Skulle nog också rådgöra med sjukgymnast, för att vara på den säkra sidan :)

Och för att börja bygga muskler rekommenderar jag helkroppspass med basövningar. Kolla in tex. Starting Strength, superbra och enkelt program!
Det finns instruktionsfilmer i mängder på olika övningar på nätet, men en pt eller kunnig kompis är alltid topp att ha!
 
Sv: Beach 2013 del VII

+ lizan och niyama

Ja, ni har nog rätt, det är nog klokt. Ringer honom på måndag! :)

Kolfinnur, tack, det låter bra. Jag tror att jag har lite koll på tekniken i många övningar, men hur man ska tänka när man bygger är ju assvårt.
 
Sv: Beach 2013 del VII

Mitt tips, som jag dock sällan har lyckats följa själv, är att inte övertänka det. SÅ svårt och komplicerat är det inte. Ät ordentligt (annars bygger du inga muskler) och träna hårt. Fast inte vräka i dig skräp såklart, bra mängd med näringsrik och nyttig mat. Och inte träna tills man går sönder heller, men det ska vara tungt! Lämna de små hantlarna bakom dig ;) våga ta skivstången och de tunga hantlarna, man orkar mer än man tror!
 
Sv: Beach 2013 del VII

Kl

Segt ni som har ont, ibland känns det lite som det alltid är nåt, är man inte förkyld och sjuk så är man ont någonstans... Men sjukgymnast är nog en bra grej:). Har också haft lite problem med smärta i underbenet, så jag tror jag försöker med sjukgymnast jag också.

Jag har varit på gymmet och avverkat 60 minuter på crosstrainern idag. Nu blir det lunch och sen lite ärenden på stan, ikväll räkor och vin hemma hos en kompis, blir trevligt:)
 
Sv: Beach 2013 del VII

Haha, ja men hur många reps? Hur många set? Vilka muskler och grupper ska man kombinera? Vilka övningar ska man kombinera? Det finns ju hur mycket som helst jag inte vet. :p

Aroma, låter bra med sjukgymnast för dig med. :)

Åh, räkor och vin... något jag saknar som veg...
 
Sv: Beach 2013 del VII

Och jag har känt av i halsen hela dagen, tog tempen och hade typ en grad för mycket., men kanske inte direkt feber.

Roar mig idag med att dammsuga huset (typ 300 kvm), slänga skräp på sortergården och nu är jag på köpcentret och väntar på mamma. Tog en rask promenad från ände till ände och nu är jag svettig :p
 
Sv: Beach 2013 del VII

Kör hela kroppen varje pass, som nybörjare finns ingen anledning att dela upp kroppsdelarna :) Basövningarna är benböj, marklyft, rodd, axelpress och bänkpress. Antingen kan du köra alla varje gång eller dela upp enligt tex startingstrength i 2 olika pass A och B:
Pass A:
Benböj 5 reps x3
Bänkpress 5 reps x3
Marklyft 5 repsx1
Pass B:
Benböj 5 repsx3
Axelpress 5 repsx3
Rodd 5 repsx3
Detta är exkl uppvärmning (några set med lättare vikter). Är man ovan vid styrketräning kan det vara bra att ta någon vecka med fler reps och lättare vikter för att vänja kroppen :)
 
Sv: Beach 2013 del VII

knapp!

Oj oj oj. Det hade ju nog varit lätt att tro att jag helt och hållet har slutat träna eftersom jag helt och hållet har slutat skriva här :eek: Men så är ju självklart inte fallet :D

Den senaste tiden har jag kommit upp i 130 kg marklyft (alltså över dubbla min egen kroppsvikt) samt 80 kg knäböj. Nådde ju 50 kg i bänken för inte dödslängesen med. Försöker nu fokusera på en långsam och inte allt för seriös deff. Det lär dock gå åt pipsvängen snart när jag ska jobba/gå i skolan alla dagar i över en månad utan en enda ledig dag. :banghead:

*inlägg modererat/del av text raderat av moderator*

Fint dock att se att tråden lever och frodas! Tycker ni är helt fantastiska hela högen! :love:
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Beach 2013 del VII

Och inte träna tills man går sönder heller, men det ska vara tungt! Lämna de små hantlarna bakom dig ;) våga ta skivstången och de tunga hantlarna, man orkar mer än man tror!

Det är helt sant men man får vara lite försiktig också. Innan leder och ligament vant sig ska man inte ta i så man spricker. Eller innan man lärt sig rörelsen ordentligt :) Bättre att börja med små vikter och lära in ett korrekt rörelsemönster utan större belastning än att hålla reda på både vikt och utförande tycker jag.
 
Sv: Beach 2013 del VII

Härligt att du är tillbaka! :D
Kul att det går så bra för dig! Ska absolut börja följa dig på Instagram!
 
Sv: Beach 2013 del VII

Jag vet inte hur bra det är om man är total nybörjare, för det var inte jag! :D

Men jag kan inte riktigt se att det skulle vara någon större skillnad mot att gå på "gymyoga" (går man till en riktig yogastudio är det nog skillnad dock). Snarare bättre med yogatoday eftersom dom i sina nybörjarklasser förklarar allt väldigt bra.

En månad kostar cirkus 10 dollars, så det värsta som kan hända om man testar är att man slänger det i sjön. :)

Det låter ju bra, kanske ska testa. :)

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=uItLmLRR2Xk Det här passet körde jag nu. Helt nybörjare. Men det var bra för mig. Kanske ska avancera lite till nästa gång. Men helt klart bra. Jag som skulle ha vilodag.

Kul att du testade, nu blir jag också sugen!
 
Sv: Beach 2013 del VII

Jag glömmer alltid att de har några pass på tuben, så det är ju perfekt att testa där först! :)
 
Sv: Beach 2013 del VII

*knappar mig själv*

Och nu får jag som moderator skriva i tråden och påminna om att man inte får länka till eller tipsa om andra forum, egna bloggar och andra liknande varianter.


//lizan, moderator
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 529
Senast: Twihard
·
Kropp & Själ Jag har insett att det är dags för mig att tackla min tandvårdsrädsla.. fobi.. men hur gör man? Jag har inte varit hos tandläkaren på...
Svar
9
· Visningar
268
Kropp & Själ När jag var ung tonåring, sisådär år 2000, fick man hem produktprover med infoblad i brevlådan. Ibland delades de ut i skolan också har...
Svar
10
· Visningar
596
Senast: movi
·
Kropp & Själ Blev lite inspirerad av tråden under Barn som behandlar FHM's rekomendationer om skärmtid. Vad har man egentligen en padda till? I min...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
2 429
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp