Baståsen 28/29 juni

Sv: Baståsen 28/29 juni

Grattis till dig med! Att han blir istadig i fållan/startlinjen, är ju ganska vanligt när de gått några FT....de är lite nervösa och ivriga och då kommer det ut som istadighet istället. Brukar gå över efter ett tag så det är bara att kämpa vidare!:banana:

Grattis till dig med! Att han blir istadig i fållan/startlinjen, är ju ganska vanligt när de gått några FT....de är lite nervösa och ivriga och då kommer det ut som istadighet istället. Brukar gå över efter ett tag så det är bara att kämpa vidare!:banana:

Tack! :)

Jo precis, och sen är han lite av den "istadiga typen". :angel: Men fördelen nu är att han går att få framåt, förut gick det inte! Fast han är mycket väl medveten om starfållan nu och vad som gäller.
Det är otroligt roligt när de börjar fatta vad terrängen handlar om!

I terrängen hade vi ett litet skitstopp på den vita lådan som sedan Murray visade hur man skulle hoppa :angel:

:rofl:

Du var bara tvungen va? :p

Nej, men det såg faktiskt inte ut som att han tittade särskilt mycket utan mest "men matte, du måste säga åt mig att hoppa ju" ;)

Hoppas båtresan hem gått bra och att du sussar gott just nu.

När red du memmalotta?

Dressyr 13.00 och terräng bland de sista (nummer 45). Du såg oss säkert med bångstyrig häst i tappra försök att få in henne i transporten. huvva, så har hon aldrig gjort innan! :mad: :p

Såg dig på framridningen till dressyren, han är allt bra läcker din häst! :love:

Aha, var det ni. Stod och tittade på er när mamma broddade av och funderade länge om jag skulle hjälpa er (kusen är ju lite udda och jag har jobbat mycket från marken och vid transportering med honom) men hoppas ni fick in henne till slut.

Här är Nelle:
På väg att doppa tån
Första tån i
Och så andra
Båda
Plask, plask
En till
Stock efter vatten
Galopp nerför kullen
Vita
http://archive11.pixbox.se/arkivet/synligt_27/21700000-21709999/640x480/21700944.jpg
http://archive11.pixbox.se/arkivet/synligt_27/21700000-21709999/640x480/21700945.jpg
http://archive11.pixbox.se/arkivet/synligt_27/21700000-21709999/640x480/21700959.jpg
http://archive11.pixbox.se/arkivet/synligt_27/21700000-21709999/640x480/21700963.jpg

Estivuz:
http://archive11.pixbox.se/arkivet/synligt_27/21700000-21709999/640x480/21700964.jpg
http://archive11.pixbox.se/arkivet/synligt_27/21700000-21709999/640x480/21700966.jpg
http://archive1.pixbox.se/arkivet/synligt_27/21700000-21709999/640x480/21700968.jpg (censurerade dig genom att kapa huvudet, absolut helt medvetet :angel: eller inte ;))

Min lille innan dressyren:
21699437.jpg

21699438.jpg

Ah, nu blir jag impad av mig själv. Tänkte nrä den stora bruna kom in "hmm, det där är nog Murray" och så var det det!! Lite spunk på banhoppningen där :-) Undrar om han förstår vad du säger till honom.

Och så lyckades jag gissa rätt på Estivuz! Wohoo!

Mina bilder är snart sökbara, har "bara" halva deb och hela lätt kvar att skriva i.

:mad: Här gör man ett långt inlägg och så försvinner det bara!

Jaja. Nu är jag vaken och uppstigen ur sängen. Jag börjar jobba om 40 min vilket jag inte riktigt ser fram emot...

Jag har i alla fall haft en jättetrevlig helg! Det var kul att träffa er alla och snacka lite skit :banana:

Grattis till de som bör gratuleras :bow:

Tack Madick för utmärkt boende :love: Här är man van att sova i bilen och så får man helt plötsligt en 180 säng och varm dusch och middag med efterätt på bordet! Jag skulle lätt kunna vänja mig vid det :D

Jag är fortfarande väldigt nöjd med min lillkille även om dressyren var lite under förväntan. Det kommer med mer styrka och rutin!

Stoppet var precis ett sånt stopp som Murray sa "Men matte, ska vi inte hoppa det här?" Sa Torsten ungefär. Jag satt och drömde och njöt över att allt gick så bra :o
Haha! Vi tar igen det nästa gång istället!

Nu hoppas jag faktiskt att han inte blir såld. Det hade varit hemskt kul att få rida finalen på honom när man har utbildat honom från scratch och han är färdigkvalad och allt.
Det är dock lite folk som är intresserade och det är en som ska provrida i morgon. Vi får väl se, ägare är också ganska sugen på att han ska till en duktig fälttävlansryttare och även strata finalen i höst så vi får väl se. Allt jag kan göra är att hålla tummarna :angel:
Det är väldigt sällan som jag INTE vill att en häst ska bli såld, annars brukar jag jubla när de säljs :p

Vilka fina bilder det blev på mig från hoppningen! Både naturoxern och det blåvita!
Från terrängen var det jättefint på första hindret med men jag förstår att du svär lite över den vita lastbilen... Det gör jag med!
I dressyren ser man så muppig ut när man rider lätt, man får så fina poser på bild, NOT! Ha ha!

Vilka fina bilder du tagit Murray! Är det ok att använda någon av dem?
Fin bildserie du lyckats få på vattenhindret :D Han var inte helt övertygad om att han skulle gå i men han rörde sig framåt hela tiden i alla fall. Jag tor han nästan tittade mer på sanden innan han fick syn på vattnet och blev lite överraskad :D

Jag har ett par bilder på dig med. Jag ska lägga upp dem så fort jag får möjlighet!

Bara för att du är en så otroligt trevlig person kan jag göra om bakgrunden på ettan om du vill ha den utskriven. Skvallra inte bara, det är ett jäkla pillgöra :D

Fina bilder Murray!
Haha, jag trodde du hade censuerat huvudet för att jag gjorde Jan Tops-minen men så var tydligen inte fallet! :D

Jag ser dock ut som en kyckling som ska ut och flyga på första bilden. :devil::D Haha, jag måste få ordning på de där armbågarna.
Yawarro är iaf fin! :)

Är det ok att använda bilderna?

Jag lovar att inte skvallra... :D
Måste fundera ett par dagar, det var många fina bilder :d

Jag lovar att inte skvallra... :D
Måste fundera ett par dagar, det var många fina bilder :d

Fundera hur länge du vill, bilderna finns ju där.

Nu är jag klar med både nummer och namn på bilderna! Rekord!

Jag har iaf lärt mig att till nästa fälttävlan ska jag gå banan och reka bättre var jag ska stå. Helst åka dit dan innan tävlingarna så jag inte behöver stressa runt.

Inte i klass med Madick men jag tycker det är kul med kameran :)
Det är ok att använda bilderna (gäller estivuz också).

Madick: Stora och stora, han ÄR faktiskt inte ens 170. Men jag vet allt för väl vad du menar :D

Han hade ju sen, så något måste han ju förstått :D Kom på mig själv att snacka rätt högt precis när jag red förbi domaren :o

Bilderna är verkligen jättesnygga.

Hästbilderna var ju också jättefina, bl.a ett jättefint på Grolle över "borsten". Nu tror jag att jag kommer ihåg vem du är:idea: Hade du en fullblodsfux som hoppade in dig i hinderstolpen en gång?

Sen lyckades ju Murray fånga Grolle som bakgrund också :D Hade det varit Eztivuz fux längst bak så hade du fått tre flugor i en smäll

Exakt, tokig fullblodsdam :D Fast så bra som hon gick det lägret gick hon aldrig mer, det var helt rätt träning för henne.

Den grå över borsten var helgens bästa bild!

Jadå, men vi blev nog lite uppgivna då hon aldrig gjort så tidigare :crazy:

Hade sett stallkompisen krångla 40 minuter några timmar innan, vem vet, hon kanske såg att man kunde bråka lite? :p Fjolltanten.

Madick: Kalasbilder! Kommer köpa lite, ska bara bestämma i vilket format o sådär ;)

Fast nu ser jag att jag rider fel häst i terrängen :eek: hehe, Madick, det är Ratima o inte Ferran Lady ;)

Liknande trådar

Fritid Min plan A gick inte vägen då ett hotell i Gävle erbjöd inte spa-paket under sommaren, Högbro bruk hade inte nått som passa dom dagarna...
Svar
4
· Visningar
282
Senast: Entourage
·
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 852
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
3 180
Senast: malumbub
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 580
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• MyDog 2025
  • Uppdateringstråd 30