Baståsen 28/29 juni

Sv: Baståsen 28/29 juni

Jag är där och fotar banhoppning och terräng både ponny på lördagen och storhäst på söndagen. Jag har ju övat att fota fälttävlan på Badminton, så det här ska jag väl kirra lätt :-)

Jag är där och fotar banhoppning och terräng både ponny på lördagen och storhäst på söndagen. Jag har ju övat att fota fälttävlan på Badminton, så det här ska jag väl kirra lätt :-)

HAha, klart du gör! :D:D Foton är alltid kul men jag brukar mest se ut som en mupp i terrängen och göra Jan tops minen. :o
Kan du klippa ut ryttaren? :P

Ska nog också kvista över och plåta lite...

*kl*
Nu ni! Nu är både Nelle och häst lastade och sitter på båten! Torsten gör sin första långresa och han tycker båten är helt okej hittills, han har ju massa hö :D
Nelle själv är en tröttmössa efter födelsedagsfirande igår, däremot är hon laddad till tänderna!!! Ska bli så rackarns skoj!

Syns i morgon allesammans :bump:

Ska nog också kvista över och plåta lite...

Då hoppas jag verkligen att du kommer fram och säger hej!

Idag växlade vädret mellan strålade sol, ösregn, vanligt regn och mulet. Dressyren drog ut på tiden i debutant så jag hann inte fota de sista på banhoppningen.

:banana: Gamla :love: ponnyn var sååå duktig idag. Knatade runt dressyren på 42,7 straff, nollade sen hoppningen utan att förta sig :angel:
Och i terrängen visade han gamla takter, gick dock lite fort :D dotter hade ju ingen aning om hur fort en kat II ponny skall gå, hon tyckte det gick sakta...
:bump: men blågult blev det, och en hov på Gotland :bump:

Grolle får svårt att upprepa bedriften imorn, men vi kan i alla fall hoppas att han går godkänt nu när dressyren är inne

Grattis grattis! Vad kul!
Nu blir det sängen för mig, klockan står på 4:30. Vi syns imorgon!

Du får säga till vilken det är när bilderna kommer upp. De står och bearbetas det sista nu, men nu är det gonatt för mig. Ska se om jag hinner få upp dem i morgon bitti, dock blir det nog svårt att hitta innan jag skriver in namnen.

Jättefina ponnybilder :bow:

Och flera fina bilder på dotter & Piazon, bla. på krokodilen

Är nöjd med Grolle idag också trots allt, han skötte sig i dressyren och var helt OK i hoppningen (även om han tyckte det var för lågt ;)) och stoppet på trakhenern tar dotter på sig helt... Han funkade så bra så hon glömde bort att rida :o

Det viktigaste var att han var ridbar i terrängen, och det har han varit två tävlingar i rad nu :laugh:

*kl*

Ja hur gick det för alla, hade ingen koll!
Skymtade Madick, Bettibetts dotter och Murray (hann ej hälsa, och när jag skulle så var du borta :crazy:)

Dressyren gick sisådär för oss, pålle var rädd för domaren och gick 3 m innanför spåret på den kortsidan, spände sig och var allmänt osöt :p Slutade på 58,6 straff.
Hoppningen skötte hon galant medan matte var LIVRÄDD för halkan, huuuuuuuh! Lade henne för nära och petade ett, men nöjd ändå! :)
Terrängen nollade vi, men 18 tidsfel, kunde inte svänga någe vidare (försiktig matte IGEN) pga halkan ;) Jättenöjd då hon senast i Hofors kom på att det var roligt att spana in de andra hästarna en halvminut istället för att gå genom vattnet :angel:

Liten fundering... ni står väl inte inhyrda i ett litet stall ca 10 min från Baståsen???

Vi hejade på varann iallafall! :rofl:

Du lyckades få med mig på bild, trots att jag försökte gömma mig... ;)

Fina bilderna blev med tanke på det "vackra" vädret :)

Och jag stod parkerad bredvid Estivuz och tjattrade en del med Betti och Nelle.

Jag undrar om jag inte ska göra en PF och skola om min kuse till dressyrfjolla. Han var jättefin FÖRUTOM bedömningspunkterna bredvid domaren - där blev det fyror :D. Trots detta 49 i straff. Hoppningen vad ska jag säga. Första gången jag lyckades med bedriften att få mer straff i hoppningen än i dressyren :rofl:. Två stopp (han är bara fräck mot mig, hoppade väldigt fint när han väl hoppade ;)) och så tidsfel. Jätteduktig i terrängen förutom muren där han fick känna på spöet några gånger, men det var nog bara bra för sen verkade han tycka att det är nog bäst att lyssna på matte och hoppade som tåget - ända tills jag hoppade fel hinder :o. Gasade över det vita som debutanten hoppade (man ska INTE stå och fota klassen innan för då är risken rätt så stor att man blir förvirrade när man själv ska rida) och var överlycklig att min vit-tittigahäst hoppade så glatt över tills jag insåg mitt misstag. Så var det med det. Bättre än sist i Trossnäs iaf, för jag har varken ramlat av eller skadat mig. :D Nu kan det bara gå bättre än bäst i Bollnäs :D

Bäst med dagen var nog ändå att han för första gången åkt helt själv till en tävling och har stått jättebra! ÄNTLIGEN! :bump:

Jag har lite bilder på Estivuz och Nelle. Ska försöka få upp dem senare. När red du memmalotta?

Jättefina ponnybilder :bow:

Och flera fina bilder på dotter & Piazon, bla. på krokodilen

Men aha! Då vet jag ju vem du är. Vi t.o.m. pratade litegrann. Jag har ju ridit kurs för dig! Fast det var 2000 förstås :D

Men ni övriga... hur kan ni missa att tala om vilka ni är här på Buke??!

Ytterst trevlig kväll igår med Nelle, kul med ny bekantskap IRL också!

Storhästbilderna är ganska många... 1368st eller nåt sånt, så det tar lite tid. I morgon fm borde alla vara uppe om jag kan smuggla med datorn till jobbet.

Senast ändrad:

Så du kommer till bollnäs i juli :)
Då ska jag försöka hinna med o säga hej till dig, har missat dej dom senaste 3 grr eller nå sånt :angel:

Japps, vi stod brevid varandra! Jag med min något hysteriska mamma, haha. Hon har inte riktigt nerverna istyr, stressad till tusen.
Såg din runda i terrängen och när du hoppade vita hindret :( Tråkigt, men det var ett fint språng i alla fall! :banana: Och som du säger, det kan alltid hända värre saker. Fast lite trist är det ju förstås.

Min pålle kändes rätt fin på framridningen till dressyren, men så fort vi kom in på banan stängde han av och segade till sig så som han gärna gör..Tyvärr. Inte nöjd men fick 52,9 straff så det var ju helt okej ändå.
Hoppningen vart något "flängig" av någon anledning, la honom stort på rätt många hinder och red på fyra långa istället för fem korta galoppsprång osv. Var nog för att han var så seg i dressyren som jag ville hoppa igång honom lite..Eller nåt. Pålle skötte sig utmärkt hursomhelst.

I terrängen visade han prov på sina istadighetsfasoner som ännu inte är helt borta och vägrade gå över startlinjen. Backade och studsade baklänges. Förlorade säkert en 5-7 sekunder där. Stod emot som attan mot ettan och tvåan, fick verkligen pusha på honom. Sedan flöt det på bra när vi kommit igång. Fick ett litet kråkskutt upp för trappan men annars kändes det bra. 2 sekunder över tiden.

Nu är jag äntligen hemma och sängen känns väldigt inbjudande. Men jag ska inte beklaga mig över en lång dag egentligen. *Tänker på nelle som förmodligen väntar på båten till Gotland nu* :)

Hur gick det för er andra?

Nu är jag äntligen hemma och sängen känns väldigt inbjudande. Men jag ska inte beklaga mig över en lång dag egentligen. *Tänker på nelle som förmodligen väntar på båten till Gotland nu* :)

Hur gick det för er andra?

Nelle väntar inte längre, hon är ombord :D
Jag är nöjd med helgen! Vi är nu kvalade till 4-års championatat :banana:
Han har rest för första gången och har gjort det på ett utmärkt sätt, hur cool som helst :love:
I dressyren var han lite matt och blev lång och låg i formen. Gjorde allt som han skulle men som sagt lite låg vilket inte ger så bra poäng. Helt jämn i bedönning tvärs igenom med positiva kommentarer, slutade på 71 straff.

I hoppningen var han skitfin :love: Han hoppade verkligen kanon! Han har haft en liten svacka ett tag men nu var han tillbaka med besked. Runda fina språn och väldigt säker i sin taxering. Felfri.

I terrängen hade vi ett litet skitstopp på den vita lådan som sedan Murray visade hur man skulle hoppa :angel:
Jag blev helt passiv och han lurade mig lite, helt enkelt dåligt ridet av mig. Allt annat gick som tåget, såg sig för och gav mig en mycket bra känsla.

Nu väntar en båtresa på 3 h 45 m innan vi är iland kl 02.45 sedan ska jag och lämna hästen 4 mil hemifrån innan jag får åka hem och hoppa i säng lagom till pojkvännens väckarklocka ringer kl 5 :crazy:

Grattis Nelle! Men jisses tös...hur orkar du? Jag skulle behöva semester i 1 vecka efter en sån resa....:D

Liknande trådar

Fritid Min plan A gick inte vägen då ett hotell i Gävle erbjöd inte spa-paket under sommaren, Högbro bruk hade inte nått som passa dom dagarna...
Svar
4
· Visningar
282
Senast: Entourage
·
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 852
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
3 180
Senast: malumbub
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 580
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• MyDog 2025
  • Uppdateringstråd 30