Intressant det här...
Så långt har jag inte tänkt dvs jag har en vän som gifte sig för ett år sedan och bara bjöd tio personer. Några månader innan var hon bjuden som gäst till andra på bröllop som hon inte bjudit till sitt bröllop. Skulle hon tackat nej då?
Nej det skrev jag ju jättetydligt, om man också bjuder runt 100 personer så borde man tänka på det.
Jag skrev jättetydligt att om man själv har ett mycket litet bröllop eller ett med bara släkt så var det inte alls så, då måste man inte alls bjuda folk bara för att man varit på deras bröllop (om man inte var en av deras tio inbjudna närmsta vänner får man väl förmoda men själv stryker dem från sina egna tio närmsta vänner).
Varför det? Varför är bröllop så speciellt? Det är väl fortfarande vänner man bjuder, eller bjuder man finare vänner på bröllop och tråkigare vänner på födelsedag eller tvärtom. Trodde det var ungefär samma men eventuellt fler bara.Jag tycker absolut det är viktigt att bjuda igen men tycker inte det är på viktigt när det handlar om bröllop
Kom på att jag har bjudit folk till min 40-årsfest trots att de inte bjudit mig på något motsvarande. Men det viktigaste för mig är att de jag vill fira med är där. Inte om jag varit på fest hos honom
Nej, det vore väl jättekonstigt, speciellt om man själv fyllde 40 år först och inte fick bjuda någon för man aldrig varit på 40-årskalas. Man bjuder väl de som man tycker om och vill ska komma. Men tycker man någon är så hemsk att man absolut inte vill ha hen på sitt kalas så kanske man kan överväga att låta bli att gå på deras då.