Som jag fattat har ni ju ett antal sätt att umgås på, men umgänget begränsas av vissa faktorer. Din vän har flyttat. Du väljer att ha djur vilket bidrar till att det är svårare att få ihop saker. Man kan ju vända på det på samma sätt och fråga där vad som är viktigast.
Ni kan inte umgås som förr, men då får ni väl hitta de sätt ni kan umgås på? Det behöver ju inte vara på fester och resor. Livet ändras och jag tror att de vänskaper som håller längst är de som finner nya vägar i förändrade livssituationer. (Fast sen tycker jag å andra sidan längden på en vänskap inte behöver vara en mätare av hur viktig vänskapen är.)
Beträffande bröllopet tycker jag att det är upp till brudparet. Det är ju fullt möjligt att båda närt en hemlig dröm sedan de var fem att gifta sig... på Tonga. Om den då kan uppfyllas, varför inte göra det? Eller bara för att de vill? Det är deras bröllop, de behöver inte ha någon annan anledning än att de båda faktiskt vill. För de viktigaste personerna vid ett bröllop måste ju ändå vara de som ska gifta sig.