Barrel Race.

attempt

Trådstartare
Jjag red min första Barrel Race tävling/träning idag och både jag och hästen tyckte att det var huuur kul som helst.
Jga har kikat runt lite men hittar inga tvälingar som har denna klassen... varför? :confused:
Ni kanske vet någon tävling som har den klassen nu i sommar?

Howdy Howdy! :bow:

Sv: Barrel Race.

Dessa klasser brukar mest förekomma på det större tävlingarna, så som Hjo-ko, HC, RHA osv osv..typ på B och A nivå.

Vad jag vet men det kan ju finnas på andra också kanske.

Om inte annat får vi rida barrel race som idioter hemma i stallet :rofl: jag kan gott behöva öva bort min skräck för fart...

Ni var jätteduktiga idag! :bow: Ska ni fortsätta på det sättet så får vi nog sätta ut ett fångstnät, med tanke på vilken fart ni fick upp! :D :rofl:

jag har hitills bara varit på en tävling med barrel race (tävlade inte den klassen) och då var det bara 3startande! en av dem va shettis :rofl: så där jag bor är det nog inte så många som har det intresset, de flesta sitter å harvar i sin pleasure ;)

En anledning till att det finns så få (WRAS-) tävlingar med barrel race och pole bending är att arrangemanget kräver veterinärkontroll.

En anledning till att det finns så få (WRAS-) tävlingar med barrel race och pole bending är att arrangemanget kräver veterinärkontroll.

Ojsandå, det hade inte jag en aning om. Man lär sig något nytt varje dag. Vad innebär veterinärkollen? Vad kollar veterinären efter osv?

Du får nog ta med din lilla häst till high chaparall i år du :d också

Är du galen! :eek:
Det vore väl kanske något, men då måste jag ju fixa med stallplats och allting. Jag vet ju inte hur något fungerar, kan man läsa om det någonstans?

Det vore väl kanske något, men då måste jag ju fixa med stallplats och allting. Jag vet ju inte hur något fungerar, kan man läsa om det någonstans?
Hej ja skulle själv vilja veta men vill ju prova nån annanstans först.
Har tränat en del hemma med tunner men de är ju bättre med nån som kan. Men är de nån som verkligen kan och finns de några träningar. Här i västergötland.
Kanske Freter skulle kunna ha träningar.
Måste man kvala in på Barrelrace och poolbendingen Till high chapparal?
:bow: :confused:

TA har nog lite träning i barrelrace.
HC är inget man behöver kvala till. (vad jag vet)

Det man behöver kvala till är SM och då är det väl i regel två stycken A tävlingar man bör ridit...om jag inte är helt fel ute.

Vet att HC och April Open är kvaltävlingar till SM...eller kval och kval...man ska har ridit två A (?) tävlingar under året för att vara med.....tror jag.

Senast ändrad:

TA har nog lite träning i barrelrace.
HC är inget man behöver kvala till. (vad jag vet)

Det man behöver kvala till är SM och då är det väl i regel två stycken A tävlingar man bör ridit...om jag inte är helt fel ute.

Vet att HC och April Open är kvaltävlingar till SM...eller kval och kval...man ska har ridit två A (?) tävlingar under året för att vara med.....tror jag.

Ursäkta men vem är TA?:confused:
Det där med förkortningar är inte min grej. Menar du tommy, Isåfall...
Han tävlar ju inte i det själv ska man då träna för han. hmm:confused:

De skulle ju vara så roligt...Ska ju dit ändå. HC alltså.:bump:
Men jag behöver nån som jag kan haka på el så..
Så man inte är så blygsam det är ju en del regler och sånt.
Är nån intresserad, alltid roligare om man är två el fler.:banana: :bow:

Då är vi två.
Rida kan jag Och fort mää....:love:
Men jag vill vara med i kogrenarna men man måste ju ha nån att bilda ett team med.:confused:

Ja...TA är Tommy ;)

Han tävlar lite i Barrelrace..har gjort innan senaste skadan,,bla. på min lillpojkes pappa :D
Om du kikar på hans hemsida så står det att han har lite träningar i BR.

det är 2st B-tävlingar du måste ha deltagit i ;)
förut har man inte behövt kvala, det är nytt för iår (för vi pratar väl WRAS-SM? )

ja! ja! ja! vi behöver fler galna ryttare till chappen i sommar:banana: :banana: :banana:

Liknande trådar

Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 340
Senast: Lady_S
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 792
Senast: Lavinia
·
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
4 028
Senast: Sasse
·
Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2 3
Svar
45
· Visningar
6 918
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård