Barrel Race.

Sv: Barrel Race.

Hej ja skulle själv vilja veta men vill ju prova nån annanstans först.
Har tränat en del hemma med tunner men de är ju bättre med nån som kan. Men är de nån som verkligen kan och finns de några träningar. Här i västergötland.
Kanske Freter skulle kunna ha träningar.
Måste man kvala in på Barrelrace och poolbendingen Till high chapparal?
:bow: :confused:

Hej
Tränar och tävlar själv Barrel race en hel del, inne på tredje året nu. Jag tror Freter tar emot träning i Barrel race om man frågar snällt:)

ja! ja! ja! vi behöver fler galna ryttare till chappen i sommar:banana: :banana: :banana:

Jag e galen nog. Ewr har en c tävling där tunnraser ingår .Jag ska ställa upp för att testa. Har även anm till rhc i BR.
Föresten alla som hojar att ni ska tävla på rhc, har ni skickat anmälan ? De har jag.;)

TA har nog lite träning i barrelrace.
HC är inget man behöver kvala till. (vad jag vet)

Det man behöver kvala till är SM och då är det väl i regel två stycken A tävlingar man bör ridit...om jag inte är helt fel ute.

Vet att HC och April Open är kvaltävlingar till SM...eller kval och kval...man ska har ridit två A (?) tävlingar under året för att vara med.....tror jag.

April Open & HC räknas inte som kval till WRAS SM... enbart koklasser å time events på HC räknas... å sen är det A eller B- tävlingar inom WRAS som räknas... även SQHA med flera har kval på sina tävlingar men ej ÖPPNA å Allbreeds klasserna...

det blev tyvärr ändrat mitt i året.. innan stog det att det bara skulle vara nationell eller internationell tävling man var tvungen att starta i för att kvala.. men som sakt.. det är ändrat nu mitt i säsongen... *suck*

hoppas ni förstog vad jag menade... läs på WRAS hemsida annars...

jag skall oxå starta barrel race.. fast på lånad häst då min nya häst är lite för långsam...hihi...

anmälan är klar... låter som om det kommer bli många i dessa klasser.. kan bli kul.. bara nån slår gittan så hon kan komma ner på jorden lite... inte kul om hon vinner varje gång...

själv slog man henne i ena heatet på april open!! så det är bara å träna på!!

syns där nere!!

PS: Bestämt vilka färger ni skall ha på er eller??? själv skall man ha lila på sig.. (har för hoppnings vis hunnit fixa till den lila hatten oxå...*ler*)

Jag och min pålle kommer tävla i bl a Barrel Race på High Chaparal, och jag tänker ge allt, farten e d inget fel på, bara vi hinner med och svänga oxå;)

Det är nog sant som ni säger, att det bara finns på de större tävlingarna, vilket är synd, för jag älskar fart och fläkt:bump:

ja och jag är anm till alla barrelklasser och poolbending samt team sorting/ Buffalo Girls. Det är min FÖRSTA tävling SÅ var SNÄLLA!!:eek:

Klart vi ska vara snälla....vad kul att du kommer ut lite och tävlar.

Vem är det mer än du i sortingen?

Ok...jag visste att några grenar var kval till SM från HC...men då är det alltså kogrenarna?

JAG ska iallafall vara JÄTTESNÄLL:love::love::love:
Kramar om ifall det går dåligt och kommer med käcka tillrop:banana:

Ska HEJA PÅ er som är tuffa nog att ställa upp och sen ska jag hem och träna så att JAG törs åka med pålle NÄSTA sommar:banana::banana::banana:.

*delvis kl*

jag är så himla avis på alla!
jag vill verkligen också tävla BR/PB men nu har jag inte ens en häst som är hel. när ni sitter och skriver blir jag verkligen sugen på att slänga in hästen i transporten och använda honom som läktare på Chaparall. Bra miljöträning, han kommer skita ner sig :angel:
Men jag vet inte, vi får väll vara hemma och kurera :(

Hihi....jag kom på det sen när jag hade postat inlägget...behövde ju nästan inte fråga....förstod det på erat lagnamn:D

Hihi....jag kom på det sen när jag hade postat inlägget...behövde ju nästan inte fråga....förstod det på erat lagnamn:D

Ja just det!
Ni kommer väl på Lördag?
Katrin Gunnarsson kommer samt roping grabbarna med Tommy.
Sen kommer ju indianerna från Canada. De kommer bli skit bra.
PMa om ni vill veta mer. Vi kan ha Buketräff alla fall vi som bor i västergötland.HIHihihi.....:rofl:

Liknande trådar

Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 340
Senast: Lady_S
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 792
Senast: Lavinia
·
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
4 028
Senast: Sasse
·
Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2 3
Svar
45
· Visningar
6 918
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar