Barocksadel

Maira

Trådstartare
Jag funderar på att skaffa mig en spansk/barocksadel. Vad kan passa att börja med när man inte är van vid såna här sadlar? Som inte kostar skjortan...

Hur är det med bomlösa sadlar? Jag satt och pysslade i somras och gjorde en sån där "kameldrivarkudde" som halva Buke verkar ha gjort... :D Jag tycker jag sitter fantastiskt bra i den med mycket stöd fram och ganska hög "kudde" baktill.

Hästen rör sig fantastiskt bra, jobbar och verkar gilla den väldigt mycket, trots att jag i princip sitter direkt på hans rygg!? Har padd inbyggd och tjockt schabrak. Han går bättre med den än med sin vanliga sadel, trots att den passar väldigt bra.

Tips mottages tacksamt!

Har ni bilder får ni hemskt gärna visa!

Senast ändrad:
Sv: Barocksadel

Får jag hoppa in här?? :)

Hittade nämligen en annons med en beg. spansk sadel av märket Pfiff. Har själv en dressyrsadel av märket och tycker att den varit jättebra. En kvalitetssadel som jag fick betala 10 000:- för ny. Men denna spanska sadel som annonserades ut ville hon endast ha 3000:- för vilket jag tyckte kändes billigt. Det stod inget om åldern på den, och bilden tror jag var tagen från pfiffs hemsida.

Tror att det var denna bild:
http://www.pfiff.com/img/300dpi/004738.jpg

Det jag undrar är - vad kostar den ny och är det en kvalitetssadel som är värd att lägga pengar på?

Sv: Barocksadel

den sadeln tror jag kostar ca 4000-5000 kr ny. Har för mig att equilex har den.

Liknande trådar

Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
25
· Visningar
2 093
Senast: super
·
Utrustning Jag har börjat titta på barbackapaddar och bomlösa sadlar, men det är inget jag har någon erfarenhet av själv. På "min tid" var en...
2
Svar
29
· Visningar
2 065
Senast: iNHALE
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 437
Senast: monster1
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 162
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar