Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
KL
Hade ingen - verkligen ingen! - aning om att man förväntades matcha sin partner på ett bröllop. Känner mig heldum. Ska på bröllop i augusti och har redan köpt klänning utan en tanke på att min stackars pojkvän nu tvingas köpa en slips i samma färg. Och näsduk?! Måste han ha en näsduk?
Inte måste man matcha! Jag och sambon matchade inte men folk tyckte vi var fina ändå.
Är det inte rätt naturligt att matcha färgen på klänningen och slips när man går tillsammans på en finare tillställning? Så har vi gjort på tidigare bröllop iaf
Det var ni också Tråden handlar ju inte om att man måste matcha, utan "problemet" var att jag inte får matcha.
Typ som den där nya pusstraditionen - hade iiiiiingen aning.
Men ni matchar ju tycker jag Du har grön klänning och han har grön slips och grön näsduk! Även om det inte är samma nyans.
Njae, i mina ögon är klänningen mer turkos än grön, men det där med hur man uppfattar färg är ju rätt olika.
Läste i en tråd här på Buke att vid nåt tillfälle ska brugrummen gå ut och då springer alla män fram till bruden och ger henne en puss. Och sen samma med bruden då. Tydligen en dansk tradition och flera hade varit på bröllop (här i Sverige) där de gjorde så.
KL
Hade ingen - verkligen ingen! - aning om att man förväntades matcha sin partner på ett bröllop. Känner mig heldum. Ska på bröllop i augusti och har redan köpt klänning utan en tanke på att min stackars pojkvän nu tvingas köpa en slips i samma färg. Och näsduk?! Måste han ha en näsduk?
Och för mig är det helt naturligt och någonting som "typ alla" gör. Det skulle kännas väldigt konstigt för mig att komma i en grön klänning och sambon hade röd slips och näsduk.
Det kan nog stämma att den är dansk, men den har funnits i Sverige i ganska många år. Det var en ganska populär lek vid tiden för när jag gifte mig och jag vet att jag vid något tillfälle yttrade löftet att "jag dödar den som ens kommer på tanken!" (gällande inte enbart kyssleken utan alla pinsamma och möjligen integritetskränkande lekar i största allmänhet, men jag vet att jag nämnde just den specifikt).Läste i en tråd här på Buke att vid nåt tillfälle ska brugrummen gå ut och då springer alla män fram till bruden och ger henne en puss. Och sen samma med bruden då. Tydligen en dansk tradition och flera hade varit på bröllop (här i Sverige) där de gjorde så.
Aldrig sett det, aldrig hört talas om det. Kanske hittade nån på det eller så kommer nån nu och säger att detta är en URSVENSK tradition som funnits sedan Vasas tid.