Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag är kanske färgblind, men visst kan man matcha på fler sätt än att bära exakt samma nyans/färg?
Kunde inte låta bli att kika lite på stilbloggar för att se vad de anser om matchning. De jag hittat verkar försiktigt avråda (typ Manolo för herrar).
Jag inser när jag läser här att jag kanske inte menar samma sak som alla andra med matchning.
Matchning för mig är att saker passar ihop. Inte att de har exakt samma nyans. Tassetass bild tidigare i tråden är för mig en bild på ett par vars klädsel matchar varandra. Om Tassetass däremot hade haft en orange och blå klänning så hade det inte varit så matchande.
Jag har varit på ett sånt bröllop. Jag trodde att hela surven hade blivit spritt språngande galna som plötsligt började springa fram och attackera bruden/brudgummen. Sjukt konstigt! Jag satt kvar och stirrade i chock, haha.
Så när du skrev att du ville matcha färgen på klänningen med hans slips så menade du egentligen att ni ska ha olika färger som ändå passar ihop, inte att ni skulle ha samma färg?
Som matchning betraktat, tycker jag att två saker i exakt samma nyans är extremt ointressant, medan två färger som passar ihop kan ha kombinerats med stor skicklighet och känsla för färg.