Barnets längd som vuxen?

Mamma har sparat banden man hade runt benet på bebis och armen på mamman också.

Det har inte jag gjort :rofl:

Det har jag gjort :o Men bara för att jag tycker sånt är lite roligt :D

Kl
Angående att komma ihåg längder har jag fotografiskt minne samt glömmer i princip aldrig vissa saker så längd och vikt vid specifika tider i mitt liv har jag stenkoll på. Bvc-kort har jag också. Idag får man ju en liten bok där allt om barnet förs in som har med bvc att göra.

Enligt första så skulle vi två döttrar vara 164,5 och två grabbarna 177,5

Vi är:
Jag - 170
Syster - 172
Storebror 178 (ish)
Lillebror - 190+

Vi fick inte så mycket av våra föräldrars pygmégener

Ska vi se med formlerna...

-Lägga ihop föräldrarnas längd +/- 13 (+ för kille - för tjej) /2
Stämmer inte alls, blir 166 cm. Jag är 170 och syrran 173.

-Dubbla barnets längd vid 2 år
Stämmer inte heller, för det bli 176 för mig och 184 för syrran.

-(För tjej) Längden vid första mens + 8
Vi var båda färdiga på längden när mensen kom, så stämmer inte heller.

[QUOTE="Tassetass, post: 18100063] kontroll och då fick vi komma in på en extra kontroll några månader senare.[/QUOTE]
Ja, jag fattar poängen med att hålla koll MEDAN barnet växer.

Enligt föräldraformen skulle jag bli 165 cm och min bror 178 cm. Jag är 169 cm och min bror är en bit över 180 cm. Svårt att veta pappas längd för han har krympt men vet på ett ganska säkert ungefär.

Enligt mensen skulle jag bli 173 cm.

Så mja.

Enligt den första formeln ska min dotter bli lika lång (kort?) som mig. Med tanke på längderna i min familj är det väl inte helt omöjligt.

Första formeln stämmer hyfsat på mig och syskonen.
Enligt formeln skulle jag och systern bli 174, vi är 173 samt 175. Brorsan skulle bli 187 och han är 185.

Räknar jag på mig och sambon skulle en son bli 177,5 och en dotter 164,5. Får väl se om det stämmer om vi får barn i framtiden

Jag måste kolla mitt gamla BVC-kort när jag kommer hem! Min mamma sparade det. Och kolla hur lång dottern var när hon var 2 år, hennes längd och vikt finns i en bok man fick från BVC där de skrev in allt sånt.

På första formeln skulle jag och min syster vara runt 160 och våra bröder 173 cm. Stämmer ganska hyfsat på vår ena bror, syrran och jag är ungefär lika långa och jag är 1,57. Vår andra bror är som vuxen 1,54 så det är det som inte stämmer hyfsat väl.

Enligt andra formeln skulle jag varit 1,68 och det är jag ju inte alls. Jag fick mens när jag var tretton, tror jag var 1,49 i sjuan så jag växte ganska precis åtta cm efter det. Jag hade järnkoll på längd/vikt i tonåren eftersom jag brottades med ätstörningar och som någon annan skrev absolut inte ville växa ur min ponny.

Jag såg 3 formler som skulle vara "seriösa":
-Lägga ihop föräldrarnas längd +/- 13 (+ för kille - för tjej) /2
-Dubbla barnets längd vid 2 år
-(För tjej) Längden vid första mens + 8

Hur lång jag var vid 2 års ålder eller när jag fick min första mens har jag ingen aning om. Formeln om föräldrarnas längd stämmer inte heller på mig, jag är längre än dem båda. :p

Men, innebär det att jag egentligen är en man? :nailbiting:

Tycker inte någon av formlerna verkar särskilt pålitlig.

Enligt den första skulle jag bli 167. (Den formeln stämmer hyfsat på min bror men dåligt på mina två andra syskon.)

Vet ej hur lång jag var vid två års ålder.

Enligt den tredje skulle jag bli 183 eller kanske mer, vet inte så noga.

Jag är 178.

Men, tänderna ska ju läggas under kudden och så kommer tandfén och så får man pengar. Menar du att din förälder snuvade dig på det? :eek: Det är ju typ barnmisshandel, eller åtminstone stöld. :mad:

:D
Vi hade ingen tandfé, men man la tanden i ett glas med vatten och så låg där ett mynt på morgonen utan att någon hade tagit tanden! Det förblev dolt i dunkel vem som ordnade med detta, men det var inte tandfén. Jag hörde det ordet första gången som vuxen.

BVC:s formel som dom sa till oss är "man lägger ihop föräldrarnas längder och drar ifrån 13 cm för en flicka eller lägger till 13 cm för en pojke. Därefter delar man med två."

Då skulle min son vara typ 176 + 174 +13 = 363 / 2 = 181,5. Tror att han är kanske något längre än så nu vid 17 års ålder.

Liknande trådar

Övr. Barn När slutade era barn att växa, och hur mycket växte de på slutet? Min 13-åring är 175 cm och växer han 2 dm till så får han inte plats i...
2
Svar
37
· Visningar
1 496
Senast: Mirre
·
Relationer När är det rimligt att vuxen-barn relationen övergår till vuxen-vuxen relation? Jag läste den här artikeln...
13 14 15
Svar
282
· Visningar
28 512
Senast: Petruska
·
Relationer I vilken ände ska jag börja ens försöka förklara det som har hänt, mina tankar och allt kaos som just nu omsluter mig.. Jag får försöka...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
34 588
Senast: cirkus
·
Övr. Barn Jag har två barn i ålder 7 och 8, båda går i en liten skola med gott om lärare och engagerade föräldrar. Det kunde ha varit helt...
2
Svar
39
· Visningar
5 681
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar