- Svar: 14
- Visningar: 1 995
När ponnyerna skulle släppas ut i hagen började en av ponnyerna galoppera och i tumultet som uppstod skadades 15 barn och två ledare.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Läste snabbt ngn som hade översatt den franska artikeln och det var ngt om att dom hade drivit en flock när ledarhästen plötsligt hade vänt och rusat tillbaka och således hade en hel flock sprungit på dom.Men fy! Känns som en del hade maximal otur, eller att där var väldigt dåligt säkerhets tänk, eller kanske att hästarna blivit väldigt rädda av något. Förstår inte hur så många kan skadas samtidigthoppas det blir bättre för dom som skadade sig allvarligt.
Då förstår jag lite bättre, men vad hemskt. Trodde iof ändå inte att hästar sprang över en så, ute i flock menar jag.Läste snabbt ngn som hade översatt den franska artikeln och det var ngt om att dom hade drivit en flock när ledarhästen plötsligt hade vänt och rusat tillbaka och således hade en hel flock sprungit på dom.
Tyvärr gör dom ju det men väljer oftast att springa förbi en.Då förstår jag lite bättre, men vad hemskt. Trodde iof ändå inte att hästar sprang över en så, ute i flock menar jag.
Blir dom skrämda och det är trångt så händer detDå förstår jag lite bättre, men vad hemskt. Trodde iof ändå inte att hästar sprang över en så, ute i flock menar jag.
På öppen gräsyta, osannolikt att dom springer in i människor. På en väg, kanske omgiven av staket eller stenmurar, definitivt hög risk.Då förstår jag lite bättre, men vad hemskt. Trodde iof ändå inte att hästar sprang över en så, ute i flock menar jag.
Står väl inte hur många vuxna det var, bara att två blev skadade?På öppen gräsyta, osannolikt att dom springer in i människor. På en väg, kanske omgiven av staket eller stenmurar, definitivt hög risk.
Känns ju som otroligt dåligt säkerhetstänk för övrigt, driva en stor flock hästar tillsammans med femton 7-11åringar och bara två vuxna.
Två vuxna, ovanpå vallhästar, det är mer lämpligt. Och barnen på andra sidan ett staket.
Att ha så många och så unga barn med sig under liknande upplägg tycker jag känns jäkligt naivt och onödigt.Står väl inte hur många vuxna det var, bara att två blev skadade?![]()
Oj, det låter ju helt galet... Nu är det ett tag sen jag var riktigt aktiv med hästar, men minns ju hur man gjorde och ser hur de gör på ridskolan i närheten. Där leder alla varsin häst och har på sig hjälm. Alla går in i hagen, vänder hästarna med huvudet mot staketet, sedan släpper alla så exakt samtidigt som möjligt och alla människor håller sig nära staketet och följer staketet tillbaka till grinden. Det känns säkert och bra.Läste snabbt ngn som hade översatt den franska artikeln och det var ngt om att dom hade drivit en flock när ledarhästen plötsligt hade vänt och rusat tillbaka och således hade en hel flock sprungit på dom.
ja jag säger ingenstans att det är ok att ta med oerfarna barn/vuxna för att valla hästarAtt ha så många och så unga barn med sig under liknande upplägg tycker jag känns jäkligt naivt och onödigt.
Fattar inte alls tanken. Hur ska en 7-åring veta var den ska placera sig om ngt går fel liksom..
När jag växte upp var det en man som hade sina hästar i en stor hage. Det var hästar i alla åldrar, riktigt trevliga hästar, inte jättemycket hanterade om man ser till hantering var och en i stall så att säga, men vana vid människor och han var i hagen varje dag och såg över hästarna, på vintern gick alla på box och sommaren var alla ute, de verkades ju och sågs ju över som de skulle osv, så viss hantering förekom ju ändå.Då förstår jag lite bättre, men vad hemskt. Trodde iof ändå inte att hästar sprang över en så, ute i flock menar jag.
Vilket jubelidiot till ratthållare, vemLätt hänt, detta kunde gått mycket värre än vad det gjorde, hände i byn också för några år sedan då typ ett halvt läger slutade på skuten Länk
Gissar att även barnen i Frankrike satt på hästarna och om man lyckas sitta kvar ett tag så har ju hästaren fått upp farten innan de trillar av.
Så gör de på ridskolan här.Oj, det låter ju helt galet... Nu är det ett tag sen jag var riktigt aktiv med hästar, men minns ju hur man gjorde och ser hur de gör på ridskolan i närheten. Där leder alla varsin häst och har på sig hjälm. Alla går in i hagen, vänder hästarna med huvudet mot staketet, sedan släpper alla så exakt samtidigt som möjligt och alla människor håller sig nära staketet och följer staketet tillbaka till grinden. Det känns säkert och bra.