Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Litar med på hästar än hundar och katter.
Måla upp värsta scenariet kan du ju göra om allt, ramlar ur matstolen, ramlar ner från skötbordet, voltar med bilen, lastbilschauffören du möter somnar vid ratten, hästen brallar, legobit i halsen...Jag tänker inte så och skulle inte fixa att gå runt och göra det heller.
Jag har inga problem med det där, tycker att det syns mycket väl att hästen är vältränad och att barnet också har fått lära sej, så gott det går för den åldern, hur hästen funkar.
Men en häst måste ju tränas medvetet för att kunna hanteras av barn, och det är nog få hästar som är tränade för det, så jag tycker väl inte du är fånig.
Men just med denna film - tycker jag faktiskt det är rätt fint, att se samförståndet mellan barn och häst!
Men ett barn kan ju bli omkullsprungen av en kattunge oxå å krossa skallen.
Bland det värsta jag vet är när man ser de som har bundit grimskaftet i barnvagnen
KL
Men en stor hund kan ju ställa till mycket skada med. Många barn har blivit sönderbitna av hundar. Betydligt färre ihältrampade av häst.
Men ett barn kan ju bli omkullsprungen av en kattunge oxå å krossa skallen.
Jag tror fortfarande att det är flera barn som skadas av katt/kanin/hund än av häst. I alla fall små barn.
Jag tror fortfarande att det är flera barn som skadas av katt/kanin/hund än av häst. I alla fall små barn.
Calazirya skrev:Att rent generellt lita på djur kring så små barn känns för mig främmande