Barn på jobbet?

lillamy73

Trådstartare
Sitter här nu med skuld känslor :(

Min barnvakt blev sjuk igår när mina barn skulle komma till henne.
Ringde runt till när och kära om de ville passa barnen fram till min man slutade kl 18,00 men antingen var de sjuka själva eller så hade de annat planerat.

Jobbar som personlig assistent åt en brukare som tycker det är roligt med barn som varit med här hemma flera gånger.

Så jag tänkte att mina barn som är lugna och fina kunde följa med de två timmarna tills min man slutade jobbet.
Vi köpte med oss fika och for iväg,

Till saken hör att min son spydde alldeles lagom innan min man kom och hämtade dem. Inga som helst symtom innan. Frisk och glad..
Fikat och ätit med oss.

Som ni förstår så har det rivit upp känslor och rädslor att få magsjuka både på brukaren och hos en av de andra assistenterna(som har magsjuke fobi).

Men jag skulle aldrig haft med mina barn om jag anat att han var sjuk.
Är hellre hemma en dag extra om de är dåliga.

Är jag en dålig människa för att jag hade med dem igår?
Kunde ju inte ta ut vård av barn eftersom då var friska.
Och vad är skillnaden mot att hon hade följt med hem hit och hälsat på mot att de kom till henne och hälsade på?

Hade han inte blivit sjuk så hade allt varit frid och fröjd de hade säkert sagt att det hade varit roligt för brukaren istället.
 
Sv: Barn på jobbet?

Vad ville jag med det här inlägget igentligen?

Någon mer som tagit med sina barn till jobbet som nödlösning?
Eller är det bara jag som är dum nog att göra det om endast för en liten stund? Barnen är fyra och sex kanske jag ska tillägga så all min fokus var på min brukare.

Tillsaken hör det att det alltid är svårt att få in vikarier. Och vilken form av ledighet skulle jag ta om jag hade varit hemma? vård av barn eftersom barnvakten var sjuk? Tror inte att det gått igenom om försäkringskassan kollat upp det. Semester dagarna de få som man har är inte så kul att ta och som sagt det är dåligt med vikarier.

Tänk vad fel det kan bli när man vill göra rätt....
 
Sv: Barn på jobbet?

Du kunde ju inte veta att barnet var sjukt... som du skriver själv så hade brukaren kunnat varit hemma hos er i stället och barnet blivit lika sjukt då...
 
Sv: Barn på jobbet?

Jag har haft med mina några gånger - senast igår.
Det brukar gå bra när dom väl rejsat av sig - men så är dom oftast med när det är något arrangemang och då märks dom inte bland alla människor.
En gång blev storebror sjuk på jobbet och jag hade ingen möjlighet att ta mig hem med honom utan att slänga ut 70 personer från ett arrangemang - då kände jag mig rätt liten som mamma. Letade soffdynor och filt och sprang som en tätting mellan barn o jobb den timme som var kvar.
 
Sv: Barn på jobbet?

Pratade med min arbetskompis (hon med magsjukefobin)
Hon var så kort i tonen när jag pratade med henne.(anklagande)

Ska ringa till min chef i morgon och tala om till henne hur det låg till.
Känner att jag behöver det innan skit pratet kommer igång ordentligt.

Lite roligt i det hela var att hon jag satte in för mig idag sa att hon ville så gärna prata med mig om det hela. Hon tyckte att jag var dum och att man inte kan ha barnen med sig på jobbet.
Men hon är inte den som snackar skit utan hon tar det med personen ifråga.VISST
Det roliga var att hon redan hade ringt den arbetskamraten med fobin. Tror att hon gjorde det för att gotta sig.

Jag är den personen i gruppen som strukturerar upp hela verksamheten. De andra tar inte för sig något utan jag ser till att brukaren får göra saker förrutom att bara sitta i sin lägenhet.
Planerar resor, klipptider, ser till att det finns hjälpmedel och ringer runt.
Denna vikarien har bara väntat på att hitta något för att svart måla mig.
Och nu fick hon det.....
 
Sv: Barn på jobbet?

Ja det märktes inte på honom ju.

Får se vad chefen säger imorgon.
Saker går ju inte göra ogjorda.
Får stå mitt kast om hon blir arg.
 
Sv: Barn på jobbet?

Skönt att man inte är ensam om att ha haft med barnen till jobbet.

Skulle inte i mitt arbete kunna haft med dem ett helt pass men några timmar borde ju gå bra i nödfall.

I vanliga fall skulle det inte spela någon roll så länge de inte blir sjuka.

Hoppas nu att min goa brukare inte blir sjuk iallafall.
 
Sv: Barn på jobbet?

Min man, som tidigare arbetade på verkstad och nu på kontor, har haft med sig sonen till jobbet flera gånger (från det sonen var 5-6 år). Det är ingen som sagt något negativt om det.
Sonen brukar tillbringa dagen med att använda sparkcyklarna som finns för att ta sig fram i korridorerna, han äter företagets fikakakor, dricka chokladdrycken i kaffe/chokladautomaten, tjabbar lite med personalen om Djurgården eller AIK är bäst eller spelar spel på datorn. Han är så glad och nöjd n'r han fått följa med och frågar senare om de klarar sig utan hans hjälp på jobbet... ;)

Tillfällen har varit vid sport- eller påsklov när jag inte kunnat vara hemma själv. Har funkat bra även om han givetvis inte vill göra det här för ofta.
 
Sv: Barn på jobbet?

Tycker inte att du ska ha skuldkänslor!

Att lillen sen spydde, det är ju nått man inte kan förutspå med barn. Har han kräkts mera eller är han pigg och glad? (tänkte om det kanske inte är magsjuka eller bara är något tillfälligt som skett en gång, har varit med om det nu några gånger här hemma)
Nu börjar väl klockan närma sig sängdags men ändå?

Om brukaren var med på att du tog med dina barn så tycker inte jag att det ska vara några som helst problem och ingenannan ska heller ha någon åsikt om detta om barnen inte stör arbetet så att säga för den andre personen. Brukaren har väl ändå rätt att bestämma vilka som får komma att hälsa på trots att den tar emot insatser eller har jag fel?

Hoppas att din chef är förstående och att brukaren inte tar illa vid sig och framförallt att lillkillen blir bra snart igen!
 
Sv: Barn på jobbet?

Han spydde en gång till igår kväll. och var lös i magen inatt.
Men nu på kvällen var det lite konsistens i bajset. (sicket skit snack:smirk:)

Men jag tror att han hade ätit för stark mat som magen inte tålde.

Idag har han gått på strikt diet. Majsvälling risgröt vittbröd smärgåsrån äpple och druckigt bra..

Köpte laktosfri mjölk tills magen stabiliserat sig...

Pigg och glad hela dagen. Så jag tror inte att det var magsjuka.
Collon irritable ligger i släkten tror att han ärv det faktiskt...
 
Sv: Barn på jobbet?

Barn förgyller ofta tillvaron för vuxna.

Man ser att brukaren tyckte det var roligt att ha dem där-
Länge sedan jag såg henne så glad.
Skrattade högt flera gånger gjorde hon.

Hade han inte blivit sjuk så hade kvällen varit perfekt för oss alla.

Men jag få ta chefen i morgon lika så bra så att det inte kommer ifrån fel håll.
 
Sv: Barn på jobbet?

Jag tycker absolut inte att du gjorde fel som tog med dig barnen, han kunde ju lika gärna ha spytt när han kommit hem och då hade väl inget sagt något?
Om han var smittad av något så var förmodligen du det med alltså lika illa isåfall, vad hade hänt om det hade varit du som hade spytt?

När jag jobbade så var mina barn med mig dagligen efter skolan, jag jobbade då på en ridskola:)
 
Sv: Barn på jobbet?

Hon som jobbade åt mig idag tyckte att jag skulle vara hemma imorgon med ifall det var magsjuka.
Men jag sa att min man har fri vecka och jag kan inte vara hemma utan ersättning.

Återigen var jag dum tyckte hon.
Tänk om alla föräldrar skulle vara hemma från sina jobb samtidigt om deras barn har magsjukan. Min man kan ju likagärna smitta ner sina arbetskompisar så som att jag kan smitta ner min brukare.
Tror inte att försäkringskassan vill betala två för att vara hemma för vård av barn.

så sant sagt om barnen hade spytt hemma efter så hade ingen sagt något.

Känns lite bättre nu när man fått höra era svar.
 
Sv: Barn på jobbet?

Jag har själv magsjukefobi.
Tycker att det är så otäckt att spy så jag svimmar oftast när jag har det.

Magsjuka är det värsta som finns.
Föder hellre barn:smirk:
 
Sv: Barn på jobbet?

På mitt jobb är det totalt oacceptabelt att ta med barn till jobbet, och absolut absolut INTE om barnen är för snoriga för att gå till dagis (som en del föräldrar verkar ha som ursäkt).

Helt sjukt att LUFF uttrycker att "det brukar gå bra så fort de fått racat av sig ordentligt" undrar just vilken sorts arbetsplats luff har..

Som sagt, till mitt jobb kommer man inte med barn vare sig friska eller ännu värre om man vet att de är snoriga/sjuka.

På din arbetsplats kanske barn passar in men för att slippa eländet med sjuka barn på jobbet (även om man inte vet att de är sjuka) så håll de hemma eller var hemma själv med de då de inte har barnomsorg.
 

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 184
Senast: Modest
·
Hästmänniskan Har legat vaken i minst 1,5 timme i sängen. Min son på 7 månader har vaknat till några gånger och sökt närhet. Ammar fortfarande lite...
Svar
8
· Visningar
2 288
  • Artikel
Dagbok När jag var liten hade jag en så kallad "bästis" liksom så många andra småtjejer. Har kanske nämnt henne här i min dagbok tidigare, jag...
Svar
0
· Visningar
525
Senast: miumiu
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 648

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21
  • Vi med egen gård/stall

Omröstningar

Tillbaka
Upp