Barn på jobbet?

lillamy73

Trådstartare
Sitter här nu med skuld känslor :(

Min barnvakt blev sjuk igår när mina barn skulle komma till henne.
Ringde runt till när och kära om de ville passa barnen fram till min man slutade kl 18,00 men antingen var de sjuka själva eller så hade de annat planerat.

Jobbar som personlig assistent åt en brukare som tycker det är roligt med barn som varit med här hemma flera gånger.

Så jag tänkte att mina barn som är lugna och fina kunde följa med de två timmarna tills min man slutade jobbet.
Vi köpte med oss fika och for iväg,

Till saken hör att min son spydde alldeles lagom innan min man kom och hämtade dem. Inga som helst symtom innan. Frisk och glad..
Fikat och ätit med oss.

Som ni förstår så har det rivit upp känslor och rädslor att få magsjuka både på brukaren och hos en av de andra assistenterna(som har magsjuke fobi).

Men jag skulle aldrig haft med mina barn om jag anat att han var sjuk.
Är hellre hemma en dag extra om de är dåliga.

Är jag en dålig människa för att jag hade med dem igår?
Kunde ju inte ta ut vård av barn eftersom då var friska.
Och vad är skillnaden mot att hon hade följt med hem hit och hälsat på mot att de kom till henne och hälsade på?

Hade han inte blivit sjuk så hade allt varit frid och fröjd de hade säkert sagt att det hade varit roligt för brukaren istället.
 
Sv: Barn på jobbet?

Vad ville jag med det här inlägget igentligen?

Någon mer som tagit med sina barn till jobbet som nödlösning?
Eller är det bara jag som är dum nog att göra det om endast för en liten stund? Barnen är fyra och sex kanske jag ska tillägga så all min fokus var på min brukare.

Tillsaken hör det att det alltid är svårt att få in vikarier. Och vilken form av ledighet skulle jag ta om jag hade varit hemma? vård av barn eftersom barnvakten var sjuk? Tror inte att det gått igenom om försäkringskassan kollat upp det. Semester dagarna de få som man har är inte så kul att ta och som sagt det är dåligt med vikarier.