Barn på jobbet?

Sv: Barn på jobbet?

Barn som är friska men har "karensdag" och inte får gå till dagis, eller när dagis är stängt - varför skulle de inte kunna följa med ur smittskyddssynpunkt?

Jag jobbar i sjukvården och där förstår man ju att det är ingen skillnad på om jag eller mina barn är på jobbet, vi bär samma smittämnen oavsett.

Det enda jag isolerar hela familjen för med marginal är äkta vinterkräksjuka.

Mitt jobb blir inte gjort om jag inte gör det så jag har inget val, jag kan inte "vabba". Är de sjuka är jag och sambon hemma omlott (oftast jobbar jag igen på natten) - är de friska eller tex har ont i örat kan de hänga med mig på jobbet om jag MÅSTE jobba. De sitter vid datorn bredvid min, ser på TV i personalrummet eller leker i väntrummets lekhörn. Alla kanske inte jublar åt det, men gillar läget. Patienterna måste liksom få svar på sina undersökningar.
 
Sv: Barn på jobbet?

Jag har en suverän arbetsplats att raca av sig på - en lokal där det vid arrangemang får plats 1400 personer, en rolig garderob att springa ut o in i, massor m skrymslen o vrår o korridorer - och en lugnt o fint kontor att sitta i och spela dator eller titta på dvd när själva arrangemanget börjar.

Så sjukt är det nog bara ur din synvinkel - alla arbetsplatser är inte fabriker eller kontorslandskap.

Jag jobbar som fritidsledare.
 
Sv: Barn på jobbet?

Okey med facit i hand.

Det är/var inte okey att ta med barnen till arbetet.
Gjort det engång och gör aldrig om det igen. Man lär sig av sina misstag och det gör jag aldrig om igen.

Spenderade lite över en timme hos chefen igår.
Självklart hade arbetskompisen med magsjukefobin ringt dit.
Hon måste varit snabb som attan att lyfta telefonen på morgonen.

Det roliga i det hela är att massa skit kommer upp. Saker som ligger månader tillbaka i tiden tex. Denna person fick jobba för mig på julafton pga att jag var magsjuk. Självklart obekväm arrbetstid. Jag för min del som skulle vara ledig julafton men var snäll och gick med på att ta ett halvt pass för att jag tyckte synd om henne. Och tyvärr blev jag sjuk.

Sedan är det så att vi kör med en form av tvättstuge princip där vi kan byta lite turer med varandra. Jag i min tur byter bort kvällsturer när min man jobbar kvällar.Finns ingen barnomsorg på helger Sen kan man väl säga att jag faktiskt inte tänkt på att byta tillbaka en annan vecka. utan då vi bytt så har man bytt kvälltur mot dag tur.

Annat som kom upp var att jag har tagit ut vård av barn fyra gånger iår. Har två barn som blivit sjuka men tyvärr inte samtidigt.
Både jag och mannen har delat på vab för att slippa vara borta för mycket och länge. Men nu verkar det ju som om man inte får vara hemma med dem när de är sjuka.

Så en liten droppe blir ett stort hav när en sak havirerar.

Nu mår jag skit och lite till. Ska bli spännade att träffa alla som med största säkerhet tycker att man är en stor skit på Torsdag på personal mötet.
Har ont i magen och ingen matlust. Tvingade i mig en macka och ägg i morse. men det smakar inget. Sitter som i en dimma med hjärtklappning och tårarna inte långt ifrån.

Suck.....
När man vill väl så blir det så fel.....
 
Sv: Barn på jobbet?

Om din arbetsgivare tycker att du har för många VAB-tillfällen alternativt är sjuk själv, så ska de hjälpa till med "rehabilitering".

Är du med i facket? Ring dit och be och hjälp med hur du ska agera i så fall.
 
Sv: Barn på jobbet?

Du måste mena att du varit hemma 4 tillfällen under 2007 väl?

Det är väl inte så himla mkt? alltså 2 gånger per barn på ett helt år?

Äsh du kanske kunde kollat med chefen innan du tog med barnen? hade denne tyckt det var viktigt för dig att jobba så hade denne ju nu backat upp dig!!

Det komemr nog att ordna sig, nyhetens behag, ge de något annat att snacka om, ta med hunden vett ja :)
 
Sv: Barn på jobbet?

Usch,låter som din kollega suttit och stört sig på småsaker länge och först nu vågar "släppa bomben".
Otroligt fegt att inte våga ta saker när de kommer tycker jag.

Att du varit hemma 4 gånger pga vård av barn tycker jag låter ganska lite,även de andra anledningarna tex att du byter turer är det något som stör henne?
När jag jobbat på äldreboenden är det ofta folk som lägger sig tex mest kvällar,mest dagar och byter för att få det att gå runt hemma och det har alltid fungerat bra,såvida man inte tvingar någon annan att byta men det har du ju inte gjort. När jag läser ditt inlägg tycker jag inte det verkar som att du misskött dig alls.

Vad säger chefen? Tyckte hon/han att kritiken från din kollega var befogad?

Håller tummarna för dig och skickar en peppkram.
 
Sv: Barn på jobbet?

Efter en otroligt lugna vab höst så har allt kommit nu efter jul.

Förkylning gånger 2 med feber på lillkillen + magjsuka.
mannen och jag har försökt att vara hemma i omgångar bönat och bett anhöriga att ta dem.

Stora killen har med varit fökyld x 2 med feber nu under januari och februari.

+ Alla låg i magsjuka i december vid jul..

en otrolig vinter så att säga......
 
Sv: Barn på jobbet?

Är med i facket "tack och lov"..

Kan inte förstå hur rehabilitering skulle hjälpa mot förkylning och magsjuka men visst hjälper det så är jag på:smirk: "ironi"
 
Sv: Barn på jobbet?

Har de som gnäller barn?

Har din chef barn?

Herregud, vi andra som har det (iaf på mitt jobb) trixar hundra gånger mer för att få vardagen att gå ihop :eek:
 
Sv: Barn på jobbet?

Jag har haft med barn i olika omgångar, inte hela dan, utan på morgonen så jag kan jobba iväg det värsta som det är svårt att fixa vikarie till. Nu har jag blivit ombedd (tillsagd) av chefen att inte ta med barnen, är de dåliga så löser de problemen som uppstår om jag inte är där. Inte för att barnen stör, utan för att jag blir splittrad och stressad och inte kan hålla koncentrationen där den ska vara.

En liknande sak som din var jag med om. Ett barn sjukt, lite feber och svag. Jag behövde åka iväg och handla blöjor och ville inte lämna barnet själv, ber granntjejen (13 år) och hennes kompis att passa. "Inte magsjuka väl" ropar granntjejens mamma. Nejdå svarar jag, ingen fara, bara lite förkyld.

När jag kommer hem efter 20 min står alla på trappan med totalt äcklade miner. Då har sjuklingen plötsligt sprungit upp, öppnat ytterdörren och spytt rakt ut på trappen... Oops.

Hemskt pinsamt. Men det var nog ingen vanlig magsjuka för ingen annan blev dålig i alla fall.
 
Sv: Barn på jobbet?

Har tack och lov en bra chef som jag har haft många samtal med under åren.

Chefen är en sådan som vrider och vränger på saker och ting. Hon frågade mig varför ringde du inte till mig? Men jag sa att jag bla inte trodde att man fick störa henne på helgen. Hon jobbar ju heltid mån -fredag och det måste ju vara nog tycker jag. Då tittade hon på mig och log. Sa att det är hennes jobb att verksamheten fungerar. Fick igentligen både ris och ros....
Men jag känner att jag inte vill träffa min kollega. Känner att jag inte har något att säga henne.

Är tyvärr en för öppen person som tror gott om alla. Vill gärna föklara mig för att folk ska förstå varför jag säger si eller så.
Och det är inte bra vad jag förstår.
Önskar att munnen och huvudet hade fattat det innan det börjar pladdra.

Hade ingen aning om att hon stört sig på så mycket. Det som gör mig mest ledsen är att hon inte tar det med mig utan går vidare med det. Trodde att vi hade bra kontakt (dumma mig). Har jobbat ihop i över tio år...

Men tydligen är världen sådan att man inte kan lita på folk.

Är otroligt glad att jag har så underbara släktingar som accepterar mig för den jag är. För det här är jag........
 
Sv: Barn på jobbet?

Det roliga är att min kollega har barn och hennes sambo är aldrig hemma med det barnet utan antingen är det hon eller hennes pensionerade föräldrar.

Chefen har inga barn. Ofrivilligt barnlös.
Och där märker man ibland att hon inte kan sätta sig in i vår situation.
Hon påpekar ofta att privatlivet inte får gå ut över arbetet men att arbete och privat liv går hand i hand fattar hon inte.
 
Sv: Barn på jobbet?

Samma här ingen har blivit sjuk här heller. Och pojken har en knepig mage.

Mina barn är lugna och gör inte en fluga förnär. All min koncentration låg på brukaren som aldrig varit så pigg och glad förrut som när barnen var med.

Men nu har jag lärt mig den sura vägen att man inte kan ställa upp för varandra om en arbetskompis hamnar i knipa.
 
Sv: Barn på jobbet?

Nej det du lärt dig är din arbetskompis inte är din vän.

Det är hon som äger problemet, inte du.

Skit i vad hon tycker. Hon är väl avundsjuk på dig och småsint.

Behöver du ta med barnen igen så fråga chef och brukare. Om brukaren gillar det så varför inte?

Men lös alla problem via din chef, trixa inte med en opålitlig arbetskompis.
 
Sv: Barn på jobbet?

Jag tycker inte dina barn verkar vara extremt mycket sjuka (om det lät så i mitt förra inlägg). Det jag menade var att om arbetsgivaren tycker det så är det upp till dem att erbjuda arbetstagaren stöd för att situationen ska bli bättre.
 
Sv: Barn på jobbet?

nej nej jag menade det inte så.

Har också hört att det kan bli rehablitering på det.
Men jag kan inte förstå vitsen med det.

Barnen blir inte friskare för det. hade det varit jag som var sjuk upprepade gånger så hade hade jag nog viljat ha rehabilitering om det hade med arbetet att göra.

Mitt svar till dig var bara ren ironi gentimot rehabilitering över huvudtaget.

Inget illa menat mot dig...
 
Sv: Barn på jobbet?

Be din närmaste chef att ha ett samtal med dig och din kollega och red ut saken. Går inte det tycker jag att du ska vända till facket.
 
Sv: Barn på jobbet?

Be din närmaste chef att ha ett samtal med dig och din kollega och red ut saken.

Hade ett samtal idag och man kan säga att det var myrstacks syndromet. (en liten sak som blir otroligt stor)

Hade samtal idag igen med chefen och min kollega. Det visar sig att vikariens enda syfte var att skrämma kollegan.
Bla hade vikarien sagt att jag hade haft med mig barnen hela arbetspasset
och inte ringt efter hjälp trots att pojken hade spytt :crazy: Tror hon jag är knäpp eller:confused:

En stor sten föll ifrån mitt bröst ska ni veta. Har inte fått något vettigt gjort sedan i lördags. Maten har inte smakat.
Och jag har haft hjärtklappning som tack och lov är borta just nu.
Men jag är yr i huvudet. Blev lite rädd för många av symtomen som jag hade när jag var utbränd var på väg....
Har gått ner ett kilo i vikt (vilket inte är hel fel om man får se lite positivt i det hela)

Har varit irriterad på min familj stackars mannen och barnen.

Pratade med svärmor och min syster idag som bägge hade varit på väg att ringa min chef och säga vad de tycker om det hela.
Gulli dem men jag är vuxen och kan stå för mig själv.

Sedan tror jag att chefen och mini chefen hade förutfattade meningar angående bytena av tiderna. De ser ju det när vi redovisar våran tid. Tror inte att det kom ifrån min kollega för det kom inte alls upp idag under samtalet.
 
Sv: Barn på jobbet?

Se så där - ibland så "lönar" det sig att rota i saker så vem som sagt vad kommer upp till ytan.

//Luff, som ska ta med sina barn till jobbet idag också.
 

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 181
Senast: Modest
·
Hästmänniskan Har legat vaken i minst 1,5 timme i sängen. Min son på 7 månader har vaknat till några gånger och sökt närhet. Ammar fortfarande lite...
Svar
8
· Visningar
2 288
  • Artikel
Dagbok När jag var liten hade jag en så kallad "bästis" liksom så många andra småtjejer. Har kanske nämnt henne här i min dagbok tidigare, jag...
Svar
0
· Visningar
525
Senast: miumiu
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 647

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Muddypaws 24/25
  • Avlivning älskade katt
  • Valp 2024

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21
  • Vi med egen gård/stall

Omröstningar

Tillbaka
Upp