Stackars dom som inte har något jobb att gå till då. Vad skall dom göra? Hålla sig undan 10 h/dag så att mannen får "lära sig ta ansvar"? Det var ju uppenbarligen fel att bägge föräldrarna är hemma. om man måste "lära sig ta ansvar" så är man nog inte redo för barn öht.
Jaja, staten får väl lagstadga om det också. Krav på jobb innan man skaffar barn och frånknyckt vårdnad om den ena föräldern blir av med det.
Jag tycker du har en inskränkt, fördomsfull och kränkande syn på män. Du behöver inte ta ansvar för andras reaktioner, men jag tycker att det är en tragisk livsåskådning att "skita i vad andra tycker" trots att dom uppenbart tar illa upp. Om man uttrycker sig så jävla klumpigt så att någon tar illa upp (min icke-binära partner i det här fallet) så är man en riktig jävla douche om man anser att "det är inte mitt problem, jag skiter i vad alla andra tycker".
Det är en sjukt ocharmig egenskap som många kvinnor börjar lägga sig till med. Absolut skall man strunta i vad andra tycker och gå sin egen väg, men det verkar bli standard att göra det genom armbågar och kränkningar.
Vilket tragiskt jävla samhälle det börjar bli. En maktkamp som aldrig tar slut.
Jaja, vi får väl erkänna oss katastrofala föräldrar då eftersom min man är hemma mycket (men inte tillräckligt) och jag tydligen kommer vara hemma för mycket (eftersom jag inte har ett jobb). Stackars vårt barn, två närvarande föräldrar. Fyfan!