barn med sporrar??? skärpning föräldrar

Sv: barn med sporrar??? skärpning föräldrar

Skriv gärna så man förstår lite lättare, det du skriver nu är väldigt luddigt.

Nej jag har inte sett henne rida så jag utgår från det hon skriver här. Mer kan jag tyvärr inte göra.

Det är ALLTID ryttarens fel och är hästen tittig så är man bra dum om man bestraffar den för att den stannar.
Man ska ge förtroende och inte rädsla.

Det är ALLTID ryttarens fel och är hästen tittig så är man bra dum om man bestraffar den för att den stannar.
Man ska ge förtroende och inte rädsla.

hästen kan vara fjantig, har precis hoppat hindret men sen blev det läskigt, ska man bara rida på då och låtsas som ingenting, aa kul om hästen stannar 100 gånger till då, men om man kanske hade sagt till hästen med ett rapp med spöt (ej hårt) så hade den hoppat efter första stoppet.

det låter som att du (Vita_N_6520) kan ALLT och är bäst på allt och vet EXAKT vad som är rätt och fel, alla har olika åsikter om saker och ting, diskutera inte samma sak hur många gånger som helst, ja du får stå för vad du tycker men du ska heller inte försöka ändra andras åsikter. du tycker att vissa har fel, men har du tänkt på att det finns dom som kanske tycker att du har fel?. alla har sina åsikter.

Fast söker dispens gör man på ett papper.

Nja, vet inte riktigt om det är bara på papper när det gällde hackamore, har för mig om att hon fick göra något sorts prov. Ska höra med henne nästa gång jag pratar med henne. Jag vet att hon har sitt gamla intyg kvar fast det är mer än 10 år sen hon slutade rida ponny....

Men även om man bara söker det på papper så kan man ju likväl kunna bli av med den om man inte sköter sig på tävling. Då spelar det ju ingen roll om man gjort prov eller inte, man får ändå inte använda det i tävlingssammanhang.... Problemet löst!

Skriv gärna så man förstår lite lättare, det du skriver nu är väldigt luddigt.

okej tråkigt för dig då, jag ändrar inte mitt sätt och skriva för att ngn inte förstår, du som är "bäst" på allt borde veta.

hästen kan vara fjantig, har precis hoppat hindret men sen blev det läskigt, ska man bara rida på då och låtsas som ingenting, aa kul om hästen stannar 100 gånger till då, men om man kanske hade sagt till hästen med ett rapp med spöt (ej hårt) så hade den hoppat efter första stoppet.

Om den gör det så gör du fel.
En häst som trivs med sin ryttare gör inte så, punkt slut.

det låter som att du (Vita_N_6520) kan ALLT och är bäst på allt och vet EXAKT vad som är rätt och fel, alla har olika åsikter om saker och ting, diskutera inte samma sak hur många gånger som helst, ja du får stå för vad du tycker men du ska heller inte försöka ändra andras åsikter. du tycker att vissa har fel, men har du tänkt på att det finns dom som kanske tycker att du har fel?. alla har sina åsikter.

Klart jag kan allt! :idea:

Jag vet vad som är rätt och fel, ja. Jag kör inte mot rött.
Klart att vissa tycker att jag har fel, men då är det ju upp till dem att motbevisa mig, eller hur?!

Senast ändrad:

Det är möjligt att hon fick intyg från vet. eller liknande men jag tror inte att ex svRf åkte ut och kollade. :p

Tyvärr tror jag itne det blir sådär enkelt i verkligheten. Alla hittar jämt kryphål överallt. Tyvärr, för det skulle vara trevligt om det kunde finnas ett "test"!!

Jag ber om ursäkt om jag trampade på en öm tå, men det är ganska jobbigt att läsa en helt ihopslagen text utan stor bokstav, bindestreck och styckeindelning.
Om du tog det som kritik så ber jag om ursäkt.

Om den gör det så gör du fel.
En häst som trivs med sin ryttare gör inte så, punkt slut.

jag sa inte att den handlade om mig ;) jag sa att jag har SETT ryttare som gör så, de som jag hoppar nu stannar inte om man rider som man ska.

Jag ber om ursäkt om jag trampade på en öm tå, men det är ganska jobbigt att läsa en helt ihopslagen text utan stor bokstav, bindestreck och styckeindelning.
Om du tog det som kritik så ber jag om ursäkt.

är det här en svenska lektion eller? nej jag skrev bara utan att hålla på med massa grejer, haha nejnej jag bryr mig verkligen inte om du tkr att det blir svårt elr inte.

Klart jag kan allt! :idea:

Jag vet vad som är rätt och fel, ja. Jag kör inte mot rött.
Klart att vissa tycker att jag har fel, men då är det ju upp till dem att motbevisa mig, eller hur?!

nej för det är inte den här tråden handlar om, skapa en egen isåfall

Det är möjligt att hon fick intyg från vet. eller liknande men jag tror inte att ex svRf åkte ut och kollade. :p

Tyvärr tror jag itne det blir sådär enkelt i verkligheten. Alla hittar jämt kryphål överallt. Tyvärr, för det skulle vara trevligt om det kunde finnas ett "test"!!

Nej, nu har jag ju aldrig påstått att SVRF åkte och kollade men jag vet att det på något sätt intygats att hon kan hantera att rida på hackamore. Om det är vet, tränare eller annan som gjort det vet jag inte.

Men nu är ju allt det här bara en idé och personligen så tycker jag att det är en rätt bra sådan. Om man måste ansöka om dispens så minskar det ju det felaktiga användandet lite. Man kanske inte blir av med problemet helt men det går åtminstone åt rätt håll. Och visst, det går alltid att hitta kryphål men så är det överallt, det finns alltid gråzoner.

du vet inte bäst, men om du vill ha en diskution om att ändra folks åsikt som din så är du inte på rätt ställe just nu

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
28
· Visningar
2 515
Senast: Ceta
·
Ridning Jag har rider en 10 årig valack sedan några månader tillbaka. Han är en korsning mellan varmblod och ponny av okänd ras. Vi fick en...
Svar
3
· Visningar
1 418
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 338
Senast: QueenLilith
·
R
Hästmänniskan Hej! Detta är mitt första inlägg jag gör här. Idag hände det något, vilket är att jag blev sparkad av en kompis' häst. Hästen det...
2
Svar
20
· Visningar
8 812

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V
  • Annonsera mera hundar 2

Hästrelaterat