Bärbar dator.

Etoile

Trådstartare
Jag letar efter en relativt billig bärbar dator.
Jag är inte så väldigt teknisk av mig, men det skall vara Windows XP eller nyare. Usb-uttag. Man skall kunna se på dvd mm.

Har kikat lite på sibas hemsida.. Men har ni några andra tips? :)

Sv: Bärbar dator.

Jag fortsätter att tipsa om Dell. Bra, billigt, stora valmöjligheter, snabb leverans.

jag tipsar om thinkpad, kvalitetsmaskiner, kostar runt 11000 och uppåt, men är ruggigt bra.

ACER!! Vi har 2 st.. båda har kostat runt 6000 och de har varit ruggigt bra faktiskt!!

Dell tycker jag är värdelöst.. varje gång vi tänkt beställa av dom och har lagt till våra "krav" (Som fö varje Acer har utan att man ska behöva lägga till) så har notat slutat på MÅÅÅÅNGa tusenlappar över det vi tänkt oss så vi har skitit i dom och gått och köpt acer istället.

Acer har jag kikat lite på också, dom verkar rätt bra.

Kuckeliku --> 11.000kr är tyvärr för mkt. Tänkte mig runt 5-6000kr. :)

Då är nog acer ett bra val om budgeten hamnar där.
Vad har du för prestandakrav?
Det finns en hel del på blocket tidvis...

ställen att kolla priser på:
dels pricerunnr då :), men dustin, komplett, computer city, elgiganten, inwharehouse, datorbutiken, pc city, mediamarkt, onoff.
siba, computer city är samma koncern, så de brukar ha samma priser.
pc city har ibland bra priser på bra saker.
onoff är väl lika med lite gamla saker, men oftast ok.

de rena datorbutikerna har de modernaste datorerna, dvs inte utgågna modeller utan det som är nytt och ofta kan du söka på det du behöver och få förslag.

om du kan sträcka dig till 7000 så får du en hel del.

Krav och krav, som sagt, min budget täcker inte så mkt. så jag får helt enkelt ta det bästa jag hittar på min nivå.
Då är det inte så lätt att ha några krav på prestandan.
Sen så är jag som sagt inte så teknisk, så pappa får ta hand om den delen ;)

Sträcka mig kan jag nog, det handlar väl mest om att jag inte vill kräva så mkt pengar av mina päron :o

Nä, det är klart... som förälder tackar man tänkande barn! :)

Men får jag lägga mig i så känns det kanske trist att landa så nära, om du förstår vad jag menar.
dvs om du får något du tycker är OK för 6000, men för 7000 kanske du får något du är nöjd med.
det var bara det...

Om hon kikar på Acer så tror jag definitivt hon kan få något som hon dessutom är NÖJD med för 6000 spänn!

kikade runt på acermodellerna, var observant på batteritiderna, vissa klarade knappt en timmes användning, medans andra låg på 3 timmar...
skall du ha den inkopplad eller ät tanken att du skall ha den som bärbar kan det vara värt en koll.

Var iväg idag med pappa till Siba och Computercity.
Öhm, pappa höjde prisnivån lite. ;)
Pappa är mest inne på Fujitsu siemens Amilo.
Jag fastnade för HP DV6185.
Så vi ska dit igen imorgon och jämföra prestandan lite, priserna skillde ju också.
Tack för tipsen! :bow:

sony vaio är trevlig också
http://www.dustin.se/DacsaPortal/?ProdID=5010098102

försökte hitta dv6185 på andra ställen men den verkar bara finnas hos dem (gjorde ingen stor sökning) och det var verkligen ett hopp upp i prisklassen, nu är du nästan vid thinkpaden :)
vilken amilo kikade ni på, det finns ju lite modeller att välja mellan.

lite mer tips, kika även nu på andra ställen, lite som när man köper häst, man blir kär i första modellen...se om den finns billigare, försök få lägsta prisgaranti, att de skickar med en trådlös mus eller liknande (du kommer bli less på plattan)
var lite tuff, kanske tom ointresserad ett tag och se hur säljarna reagerar, de kommer INTE vilja att ni går till andra ställen.
vilken siba/cc var ni på? infra city?

Nu är det som så att jag ska ha datorn redan imorgon, åker ner till skåne på onsdag och behöver ladda upp en del program osv innan dess. Så det finns inte så gott om tid att pressa säljarna ;)
Vi var i Kungens kurva..
Kan inte svara på de andra frågorna just nu.

berätta vad du köper så vi andra får en recension senare...

jag köpte en fujitsu amilo. för 5700. Jag är nöjd med allt utom batteritiden som är pinsamt kort (ca 1tim)

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 170
Senast: Juli0a
·
Övr. Hund Hej! Det är nämligen så att jag och min familj nu har börjat gå lite i tankarna på att skaffa en fjärde hund inom något/några år. Vi...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 618
Senast: Tiger tok
·
Anläggning Jag står i ett stall där vi har en mycket gammal ridbana. Nu har vi börjat fundera på om det går att fixa till ridbanan. Jag har läst...
Svar
1
· Visningar
1 647
Senast: warg
·
Hundavel & Ras Jag är på jakt efter den perfekta rasen till mig och tänkte höra om ni kanske har något tips på vägen. Jag har skannat av de flesta av...
11 12 13
Svar
249
· Visningar
30 260
Senast: Åsa A
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Stor enkel hundras med lagom driv
  • Valp 2025